Здравейте, ще се опитам да ви разкажа накратко проблема си и ви моля ако имате някакви идеи пишете.
И така. Карам си колата и не усещам да има каквито и да било проблеми с работата на двигателя спрях на един паркинг и след около 20мин. когато трябваше да потегля колата отказа да запали. Какво ли не опитах но резултат нямаше. Изтеглихме я на по подходящо място и реших да опитам пак. Този път запали все едно нищо не се е случило. Всичко си заработи перфектно и тук дойде въпрос номер едно. Както и да е. Реших да я покарам из града и да видя дали отново ще се случи това. Естествено след около 3 км градско спря отново. Последва около час откачане и закачане на клеми външно оглеждане на кабели и нищо. Отказах се и тъкмо когато дойдоха отново да ме теглят колата запали. Пак си заработи абсолютно нормално. Същият ден пътувах от Русе до В Търново без каквито и да било проблеми. Следващият ден отново започна добре. Почти цял ден обикалях из града по работа и нито за миг не съм имал грижи с колата, които да подскажат за предстоящата катастрофа. В късният следобед тръгнах да прибера детето от градина и този път колата изгасна завинаги.
Тук започват и всички други въпроси.
Оказа се, че бубината е заминала. Снабдих се с нова от магазина и я монтирах. Успях да запаля, но много трудно с натискане на педала на газта. Както и да е запали. Работата на двигателя обаче е ужасна. Гърми и трещи. Ако успее да стабилизира на СПХ работи нормално, но подам ли газ и започва да гърми. Естествено намерих бубина от моргата същата като моята, но двигателят отново не може да заработи нормално. Гърми си и това е.
Проверих статичната центровка на валовете и Делкото, но те са ОК. Сложих нови свещи и кабели, но не и не - няма промяна.
Ха сега дайте идея какво може да се е случило и какво още да сменям, Освен колата защото си я харесвам много.
Благодаря ви предварително за мненията и за търпението докато сте чели това.



Пасата ми (1991, 2000м3, 2Е) се предаде, дайте идея
- GERIO
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 17:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Даааа. До идеята за комутатор стигнах доста бързо още същия ден, но се оказва, че той не е отделен елемент и се продава или с бубинаната ако изобщо е там или е компонент на компютъра. За съжаление обаче в цялата литература с която разполагам не е написано никъде кое точно е комутатора и къде се намира.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Ако е до литература и четеш руски, нямаш проблем :
сайтът
документация
двигатели
електрика
форум
Нещо аларми, имобилайзери (допълнително поставяни - оригинално няма, доколкото знам) - има ли ?
сайтът
документация
двигатели
електрика
форум
Нещо аларми, имобилайзери (допълнително поставяни - оригинално няма, доколкото знам) - има ли ?
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Бат Андро те съветва да си видиш палеца в делкото,дали случайно не се върти свободно в остта
Хайде ще обесня защо: трябваше да сменям капачка на делкото и новатя я бях защипал накриво...Тръгвам аз 2-3 км нормално и после почна да гасне,с много газ палеше,но на свободен ход гаснеше.Прибрах се някак си до нас и си викам какво става бе?Проверих кабелите,почнах да въртя пак и последваха зверски детонации...Като отворих капачката на делкото - на палеца му се беше счупило зъбчето,което го фиксира в едно положение към вала на делкото.

Хайде ще обесня защо: трябваше да сменям капачка на делкото и новатя я бях защипал накриво...Тръгвам аз 2-3 км нормално и после почна да гасне,с много газ палеше,но на свободен ход гаснеше.Прибрах се някак си до нас и си викам какво става бе?Проверих кабелите,почнах да въртя пак и последваха зверски детонации...Като отворих капачката на делкото - на палеца му се беше счупило зъбчето,което го фиксира в едно положение към вала на делкото.
- icotanev
- Мнения: 46
- Регистриран на: Чет 01 мар 2007 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
е
на газ ли си
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
gr_kanev написа:Комутатор ? Ама пък защо ще гърми....

Аз си взех бобина от моргата- 10лв. и транзистор- BUT- 13- 4лв., за комутатора ( на времето много трудно го намерих, сега незнам..) и до ден днешен съм така- четвърта година без проблем. Най- интересното в случая беше, че преходите на транзистора си бяха като на здрав, с тази разлика че усилването му беше драстично намаляло. Иначе комутатора, като цена е 50- 60 лв., но за да не се вкарваш в излишни разходи, най добре е да намериш за проба. Просто пиша това, защото съм патил, но това че симтомите са същите, не означава все още, че и проблема ти е такъв... Като за начало можеш да започнеш от съвета на Бат Андро, поне това за сега е най- лесно, а и има логика....

п.п.
GERIO написа:....., но се оказва, че той не е отделен елемент и се продава или с бубинаната ако изобщо е там или е компонент на компютъра. За съжаление обаче в цялата литература с която разполагам не е написано никъде кое точно е комутатора и къде се намира.
... Отделен елемент е, но е закрепен с два болта за бобината, иначе се продава като отделна част.

- GERIO
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 17:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Наистина не съм споменавал по горе но капачката и палеца на разпределителя са нови. Прегледах ги отново след като се получи тязи история, но няма нищо което да ме навежда на мисълта, че са повредени. А си мисля ако примерно проблемите са започнали от там не би ли трябвало да има симптоми преди окончателно да спре да работи двигателя, като прекъсване, неравномерна работа или загуба на мощност. Но както писах по - горе всичко си беше наред и изведнъж
И още. Нямам газова уретба. Имам алармена система, но е без дистанционно и е деактивирана (има си ключ с който се активира и деактивира) не я използвам никога. За сега само знам, че имам аларма, която е неизползваема.



И още. Нямам газова уретба. Имам алармена система, но е без дистанционно и е деактивирана (има си ключ с който се активира и деактивира) не я използвам никога. За сега само знам, че имам аларма, която е неизползваема.
- MITKO_DVD
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Сега колега значи твоя проблем съм го имал и аз,първо за гасненето това е от бубината,такива са симптомийте когато тръгне да заминава,колкото до проблема след това,вероятни проблеми да не си разкачил без да искаш като си сменял това онова някой от маркучите който влизат в въздохопровода а именно там има няколко маркуча със различно сечение,центровката каза че е тока ,нали
,защото ако си напъвал да вадиш палеца да не си завъртял центровката-делкото на някъде ако си го разхлабвал от долу,само като предположение
П.С.Знамли дебитомер


П.С.Знамли дебитомер

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Наистина при 2Е моторите бобината и комутатора са едно цяло. Комутатора е монтиран в металната плочка отдолу, където се лепва за купето. Всъщност, метала е алуминий и служи за радиатор на споменатия мощен транзистор.
Опасявам се, че при теб бобината може да се окаже вторичен ефект, GERIO . Мисля, че Хол-датчика, който ти е в делкото, си заминава и затова ти прави споменатите мизерии. А това, че е гръмнала бобината, може да е от ... на руски термина е 'дребеск', т.е. - неколкократно нежелано комутиране (в общия случай - искрене), предизвикано от Хол-датчика.
Разбира се, винаги съществува вероятноста от менте нова бобина, от прецакване на палеца, както спомена andro_ (забелязал съм, че кристалната му топка дава доста ясен образ!
), както и от не добра капачка. Моята 'нова' такава, от местния АУТО+ изглежда по-зле от оригиналната ми, която свалих и ми стои в багажника. А съотношението в годините е 1/16 в полза на старата
Допълнение: Погледни високоволтовите кабели да не са прекалено близо до нещо си и да са се протрили. Моя централния се опира в маркучлето, дето върви към разширителния съд и кога ли ще ми врътне някой номер...
Опасявам се, че при теб бобината може да се окаже вторичен ефект, GERIO . Мисля, че Хол-датчика, който ти е в делкото, си заминава и затова ти прави споменатите мизерии. А това, че е гръмнала бобината, може да е от ... на руски термина е 'дребеск', т.е. - неколкократно нежелано комутиране (в общия случай - искрене), предизвикано от Хол-датчика.
Разбира се, винаги съществува вероятноста от менте нова бобина, от прецакване на палеца, както спомена andro_ (забелязал съм, че кристалната му топка дава доста ясен образ!


Допълнение: Погледни високоволтовите кабели да не са прекалено близо до нещо си и да са се протрили. Моя централния се опира в маркучлето, дето върви към разширителния съд и кога ли ще ми врътне някой номер...
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Отново, ще се включа, но този път за последно в темата, не искам да споря с никой, просто споделям моето мнение с реална случка върху самия мен. Ще се радвам, ако помогна на някой в бъдеще, да го предпазя от излишни разходи и което е по- лошо, от толкова ровене по центровки, датчици, комутатори, кабели и т.н. да не си направи някой "автогол", където след това и при отстранен проблем няма да разбере, какво става в действителност.....така че започваме с писането отново!
Винаги е важно какво, но още по- важно е защо! Прочетох проблема още веднъж внимателно и незнам защо той е едно към едно с моя...Хубавото в моя случай беше, че свалих комплект бобина и комутатор от пасата на съседа и локализирах повредата до тях.
.... а ето моя случай в детайли, ако някой не го интересува може и да нечете, но все пак дано за някой да е от полза
Когато ми загасна колата, беше тъмно, пробвах да я запаля. Няколко пъти припалваше и като вкл. на скорост гаснеше, помпата ми беше една виеща и си казах- свърши! Дотеглих колата на буксир и я оставих за другия ден да вадя помпата. Ставам, бастър копче- колата запали все едно нищо не е било (колегата също). Викам си да направя едно кръгче и газ... да ама не, след малко започна да прекъсва, гърми и пак угасна (колегата също). Отново буксир. Оставих я. Привечер пак запалване, работа без проблем за около 5мин. на място и пак угасна. Казах си "утрото е по- мъдро от вечерта". През цялата нощ разсъждения- викам си влияе се от температурата- темп. датчик? Ставам на другия ден меря синия датчик- нормално съпротивление. Паля колата- работи перфект. Оставам я да позагрее- гасне. Меря пак синия датчик- съпр. в нормите. Слагам за всеки случай отделно съпротивление, за да имитирам на компа студен двигател- не и не.Оставям я отново да изстине и си викам ще я пробвам пак. Привечер отново пак палене, но този път още от началото започна да работи с прекъсвания и сравнително по- бързо угасна.... На другия ден отново- ставам, паля започва да работи с прекъсвания, викам си работата става все по- зле. Вдигам капака и докато чакам да изгасне, започвам да мърдам кабелите, евентуално за лоша връзка, когато стигам до комутатора ми направи впечатление, че бобината за кратко време се беше много нагряла. Както и да е колата отново угасна, а аз бързо до съседа, добряк човек, също като всички във форума....
, сваля човека неговата... и пасата вече не е същия. Купих бобина уж здрава- проблеми. Свалям на съседа бобината само- проблеми. Слагам моя бобина, комутатор на съсед- воала, работата заспа.
Извода- и двете, но защо
А ето според мен най- логичните отговори на: Защо бобината
, Защо комутатора
и Защо точно транзистора
1. Защо бобината? Еми много просто, защото си е дошло времето, защото се е появило точно това "искрене", за което казва radotom, между навивките в нея, което е довело до късо съединение между самите навивки, а от там по- голям товар за комутатора и по лош ток за свещите. Тук е мястото да кажа, че съм по- склонен да вярвям, че искрене се получава във високоволтовите вериги, вследствие нарушаване на изолацията (лаковото покритие на медта) в бобината с течение на времето, съчетано с високата потенциална разлика в нея, където в случая е в киловолти, отколкото от управляващите импулси от датчика на Хол.
2. Защо комутатора? Защото винаги храниме надежда, че работата, ще се оправи от самосебе си и точно това припалване и постоянни проби правят така че бобината става все по зле, а от там и по- голям товар за комутатора. Студената бобина е едно, а топлата друго, докато дойде момента, че междунавивковото късо в нея стане такова, че и студената бобина не помага, но за съжаление- вече твърде късно за комутатора...
3 .Защо транзистора? Тука отговора е най- кратък! Защото той е буфера между комутатор и бобина и в крайна сметка целият този товар се поема от него.
Така че в този ред на мисли, вероятността на две съседни звена във веригата да се повредят е по- вероятна, отколкото едното в началото, а другото в края. След като GERIO е установил на 100%, че бобината му е заминала, палец, капачка и кабели са му ОК, не му остава нищо друго да кара обратно по веригата (комутатор, компютър, датчик на Хол). Просто не се връзва датчика на Хол, да повреди бобината, поне тези дето са го сменяли да споделят дали е било комплект с нея!
п.п. Както казах преди, транзистора на мерене с уред си показваше здрав, с тази разлика че от Дарлингтон, усилването му беше като на обикновен, затова и имитираше някаква работа. И нека GERIO, след като се справи да не забрави да пише, точно какво е било....Успех!
Винаги е важно какво, но още по- важно е защо! Прочетох проблема още веднъж внимателно и незнам защо той е едно към едно с моя...Хубавото в моя случай беше, че свалих комплект бобина и комутатор от пасата на съседа и локализирах повредата до тях.
.... а ето моя случай в детайли, ако някой не го интересува може и да нечете, но все пак дано за някой да е от полза
Когато ми загасна колата, беше тъмно, пробвах да я запаля. Няколко пъти припалваше и като вкл. на скорост гаснеше, помпата ми беше една виеща и си казах- свърши! Дотеглих колата на буксир и я оставих за другия ден да вадя помпата. Ставам, бастър копче- колата запали все едно нищо не е било (колегата също). Викам си да направя едно кръгче и газ... да ама не, след малко започна да прекъсва, гърми и пак угасна (колегата също). Отново буксир. Оставих я. Привечер пак запалване, работа без проблем за около 5мин. на място и пак угасна. Казах си "утрото е по- мъдро от вечерта". През цялата нощ разсъждения- викам си влияе се от температурата- темп. датчик? Ставам на другия ден меря синия датчик- нормално съпротивление. Паля колата- работи перфект. Оставам я да позагрее- гасне. Меря пак синия датчик- съпр. в нормите. Слагам за всеки случай отделно съпротивление, за да имитирам на компа студен двигател- не и не.Оставям я отново да изстине и си викам ще я пробвам пак. Привечер отново пак палене, но този път още от началото започна да работи с прекъсвания и сравнително по- бързо угасна.... На другия ден отново- ставам, паля започва да работи с прекъсвания, викам си работата става все по- зле. Вдигам капака и докато чакам да изгасне, започвам да мърдам кабелите, евентуално за лоша връзка, когато стигам до комутатора ми направи впечатление, че бобината за кратко време се беше много нагряла. Както и да е колата отново угасна, а аз бързо до съседа, добряк човек, също като всички във форума....



А ето според мен най- логичните отговори на: Защо бобината



1. Защо бобината? Еми много просто, защото си е дошло времето, защото се е появило точно това "искрене", за което казва radotom, между навивките в нея, което е довело до късо съединение между самите навивки, а от там по- голям товар за комутатора и по лош ток за свещите. Тук е мястото да кажа, че съм по- склонен да вярвям, че искрене се получава във високоволтовите вериги, вследствие нарушаване на изолацията (лаковото покритие на медта) в бобината с течение на времето, съчетано с високата потенциална разлика в нея, където в случая е в киловолти, отколкото от управляващите импулси от датчика на Хол.
2. Защо комутатора? Защото винаги храниме надежда, че работата, ще се оправи от самосебе си и точно това припалване и постоянни проби правят така че бобината става все по зле, а от там и по- голям товар за комутатора. Студената бобина е едно, а топлата друго, докато дойде момента, че междунавивковото късо в нея стане такова, че и студената бобина не помага, но за съжаление- вече твърде късно за комутатора...

3 .Защо транзистора? Тука отговора е най- кратък! Защото той е буфера между комутатор и бобина и в крайна сметка целият този товар се поема от него.
Така че в този ред на мисли, вероятността на две съседни звена във веригата да се повредят е по- вероятна, отколкото едното в началото, а другото в края. След като GERIO е установил на 100%, че бобината му е заминала, палец, капачка и кабели са му ОК, не му остава нищо друго да кара обратно по веригата (комутатор, компютър, датчик на Хол). Просто не се връзва датчика на Хол, да повреди бобината, поне тези дето са го сменяли да споделят дали е било комплект с нея!
п.п. Както казах преди, транзистора на мерене с уред си показваше здрав, с тази разлика че от Дарлингтон, усилването му беше като на обикновен, затова и имитираше някаква работа. И нека GERIO, след като се справи да не забрави да пише, точно какво е било....Успех!
- GERIO
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 17:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Здравейте пак, и от мен. Тъй като тази тема е моя и имам нужда от нея сега ще ви опиша докъде съм я докарал.
Като начало да кажа, че все още съм в изходна позиция. Благодаря на всички които до момента са дали мнение, наистина ценя компетентността ви и затова пиша в този форум.
И така, защо си мисля за датчик на хол - защото в него при този двигател е също така и датчика за положение на коляновия вал, от там се получават и данните за честота на въртене и в крайна сметка това са основни параметри по които компютъра би трябвало да определи кога да подаде импулс към комутатора и т.н. С други думи да определи ъгъла на изпреварване на подаване на искрата. Естествено не включвам и други коригиращи параметри, които също имат отношение. Както и да е. Вече съм много ошашавен и не мисля нормално. А ето какво още открих случаино:
Вчера вземах една бубина втора ръка и след като я монтирах реших да опитам какво ще стане. Включих на контакт и се чу някакво странно жужене от към делкото. Веднага ми хрумна, че това е някакъв електричен разряд. Не се излъгах, но това което установих след това направо ме стъписа. Разкачих централния високоволтов кабел от към дистрибутора и закачих на него една свещ. Помолих съседа да включи на контакт и о чудо.....
. Последва поне 7,8 секунден разряд през електродите на свещта. Втори опит не направих.
Предните дни когато за пръв път пробвах нова бубина ми направи впечатление, че лампите за маслото и водата светват съвсем слабо, но останалите лампи по таблото си светеха нормално. Оставих този проблем за по късно и ето, че сега разбрах от къде е тази аномалия в светодиодите на таблото.
Ей сега вече съм напълно объркан и не смея да сляза до колата.
Какво е станало по дяволите.
Мисля, че трябва пак да уточня, че освен смяна на бубината нищо друго не съм бутал (за сега). Единственото което съм правил е проверка на статичната центровка на двигателя и откачане на клема преглед и закачане на мястото й. Бубината, с която пробвах вчера е пробвана на друга кола и работи нормално. Затова сега знам, че при нея всичко е наред, а моята си е отишла поради някаква причина, която още не съм установил.
Това е за сега. Благодаря ви пак за интереса, който проявявате по този проблем.
Като начало да кажа, че все още съм в изходна позиция. Благодаря на всички които до момента са дали мнение, наистина ценя компетентността ви и затова пиша в този форум.
И така, защо си мисля за датчик на хол - защото в него при този двигател е също така и датчика за положение на коляновия вал, от там се получават и данните за честота на въртене и в крайна сметка това са основни параметри по които компютъра би трябвало да определи кога да подаде импулс към комутатора и т.н. С други думи да определи ъгъла на изпреварване на подаване на искрата. Естествено не включвам и други коригиращи параметри, които също имат отношение. Както и да е. Вече съм много ошашавен и не мисля нормално. А ето какво още открих случаино:
Вчера вземах една бубина втора ръка и след като я монтирах реших да опитам какво ще стане. Включих на контакт и се чу някакво странно жужене от към делкото. Веднага ми хрумна, че това е някакъв електричен разряд. Не се излъгах, но това което установих след това направо ме стъписа. Разкачих централния високоволтов кабел от към дистрибутора и закачих на него една свещ. Помолих съседа да включи на контакт и о чудо.....

Предните дни когато за пръв път пробвах нова бубина ми направи впечатление, че лампите за маслото и водата светват съвсем слабо, но останалите лампи по таблото си светеха нормално. Оставих този проблем за по късно и ето, че сега разбрах от къде е тази аномалия в светодиодите на таблото.
Ей сега вече съм напълно объркан и не смея да сляза до колата.
Какво е станало по дяволите.
Мисля, че трябва пак да уточня, че освен смяна на бубината нищо друго не съм бутал (за сега). Единственото което съм правил е проверка на статичната центровка на двигателя и откачане на клема преглед и закачане на мястото й. Бубината, с която пробвах вчера е пробвана на друга кола и работи нормално. Затова сега знам, че при нея всичко е наред, а моята си е отишла поради някаква причина, която още не съм установил.
Това е за сега. Благодаря ви пак за интереса, който проявявате по този проблем.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
GERIO написа:. Последва поне 7,8 секунден разряд през електродите на свещта. ....
Точно това имах предвид под "дребеск", а дадох пример за искрене, защото това е типично за механични контакти. По тази причина при колите с чукче и наковалня има и кондензатор, да обира тези паразитни превключвания, докато се установи сигурен и стабилен контакт.
Като правило, това не може да се случи с електронен комутиращ елемент, какъвто е Хол-датчика. Според мен възможни причина са:
- прекъсване на някой от трите извода на Хол-датчика, в следствие на което ту опира, ту не.
- силно окислени конткти на буксата му (най-лесно и евтино! Просто вадиш буксата и почистваш с памучно парцалче, а после и с контактен спрей)
- прекъсване на някой от трите кабела към датчика - търси протрито, пречупено...
- механична повреда на привода на магнитния екран на Хол-датчика в делкото (случвало се е на vaskoto да го установи)
Можеш да провериш връзките до датчика.
С волтметър проверяваш на двете крайни пера какво напрежение има. Трябва да е близо до това на акумулатора, около 12 V.
на светодиод си запояваш един резистор около 500-600 ома по този начин, като на картинката и на включен датчик свързваш м/у средния (сигнален) извод и масата на... мисля 3-о перо. Тябва да имаш импулси при въртене на стартер и да са равномерни. При положение, че не върти стартера, трябва да свети постоянно или да не свети (зависи в какво положение е магнитния екран вътре)

За всеки случай, виж и какво е напрежението на акумулатора, както и провери всики маси към двигателя и към компютъра на инжекциона
Успех!
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
GERIO написа:....защо си мисля за датчик на хол - защото в него при този двигател е също така и датчика за положение на коляновия вал.... , от там се получават и данните за честота на въртене
Това смятам, че е едно и също....

GERIO написа:...Вчера вземах една бубина втора ръка
...ама комплект с комутатора ли

GERIO написа:Включих на контакт и се чу някакво странно жужене от към делкото...
...откачи датчика на Хол, вкл. на контакт, за да видиш дали импулсите идват от него....иначе жуженето може и да идва от комутатора, при условие, че си е твоя....

GERIO написа:Предните дни когато за пръв път пробвах нова бубина ми направи впечатление, че лампите за маслото и водата светват съвсем слабо, но останалите лампи по таблото си светеха нормално.
... и оттук трябва да започнеш- хлабави връзки, лоша "маса"....

Успех и по-малко рови, повече мисли!

п.п. Бобината и комутатора, са едно цяло, но две различни неща и все още не ми е ясно, под "смених бобината", как да се тълкува...

- GERIO
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 17:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Започвам да отговарям отзад - напред.
На колегата VW_forever
Първо: Бобината, която вземах е комплект с комутатора и по номер, марка и т.н. е като старата ми бобина.
Второ: Аз писах по горе от къде е жуженето, просто съм имал късмет, че палеца е застанал срещу електрод към високоволтов кабел на някоя от запалителните свещи и от там електричен разряд съпроводен с характерен звук.
И после съвсем естествено за да се получи този разряд консумацията на енергия е доста висока и може би затова диодите по таблото светнаха по слабо. Знам ли вече. Преди да изпробвам новата (от магазина) по таблото всичко си светеше нормално. Така стигнах до там да търся от моргата
Смених бобината комплект със собствения й комутаор.
И нататъка, следвайки съветите на РАДОТОМ. До преди малко бях в гаража и проверявах връзки, кабели, маси, захранващи напрежения за пореден път. Този път разкачих и куплунга към компютъра и прозвъних кабелите от датчика на Хол към куплунга. Проверих и за развалена изолация (късо) между кабелите, всичко е наред. Развих и общата изолация на снопа, но и там всичко е наред. Същото направих и с кабелите, които отиват и към бобината - ОК. Така, че може да се отхвърли повреда във връзките, кабелите и изолацията. Всички клеми са в добро състояние, няма окисляване, ръжда, прах всичко е добре
Но да спрем до тук. За днес нищо не мога да измисля повече. Утре ще се опитам да намеря друг датчик на Хол и ако е необходимо и друг компютър.
Дай боже да най - после да тръгне тази кола, обещавам, че реша ли проблема ще разкажа подробно какво е било.
На колегата VW_forever
Първо: Бобината, която вземах е комплект с комутатора и по номер, марка и т.н. е като старата ми бобина.
Второ: Аз писах по горе от къде е жуженето, просто съм имал късмет, че палеца е застанал срещу електрод към високоволтов кабел на някоя от запалителните свещи и от там електричен разряд съпроводен с характерен звук.
И после съвсем естествено за да се получи този разряд консумацията на енергия е доста висока и може би затова диодите по таблото светнаха по слабо. Знам ли вече. Преди да изпробвам новата (от магазина) по таблото всичко си светеше нормално. Така стигнах до там да търся от моргата
Смених бобината комплект със собствения й комутаор.
И нататъка, следвайки съветите на РАДОТОМ. До преди малко бях в гаража и проверявах връзки, кабели, маси, захранващи напрежения за пореден път. Този път разкачих и куплунга към компютъра и прозвъних кабелите от датчика на Хол към куплунга. Проверих и за развалена изолация (късо) между кабелите, всичко е наред. Развих и общата изолация на снопа, но и там всичко е наред. Същото направих и с кабелите, които отиват и към бобината - ОК. Така, че може да се отхвърли повреда във връзките, кабелите и изолацията. Всички клеми са в добро състояние, няма окисляване, ръжда, прах всичко е добре
Но да спрем до тук. За днес нищо не мога да измисля повече. Утре ще се опитам да намеря друг датчик на Хол и ако е необходимо и друг компютър.
Дай боже да най - после да тръгне тази кола, обещавам, че реша ли проблема ще разкажа подробно какво е било.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: zdravkop64 и 44 госта