Био дизела запушвал дюзите?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
LuIS
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
Двигател: 1.9 AWX
Местоположение: Раковски

Био дизела запушвал дюзите?

Мнениеот LuIS » Нед 16 сеп 2007 20:28


Вярно ли е? щот си е доста далавера от как стана нафтата 2 лева..




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 16 сеп 2007 20:39


Колко стана далаверата ? 10 ст. на 2 лв.
Писано е в поне една от дългите теми за биодизел. Как си го представяш да се запуши дюза, през която минава нещо с огромно налягане ? Запушва се горивният филтър - поради факта че биодизела е много добър разтворител, в резервоара (тук почти никой не кара нова кола) има какви ли не отложения, които минералната нафта "не закача". Отделно от това биодизела започва да замръзва при доста по-висока температура. Другата "анти-далавера" е че ако си с по-стара кола, всичко гумено (маркучи, уплътнения) не издържа на разтворимостта на биодизела. Ако не се сменят с такива на силиконова основа, има риск да видиш колата си като лейка за нафта. Друг момент - може да се окаже че на биодизел колата не върви така добре, и гори повече.
Но всичко това е писано в темата за биодизела ...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 16 сеп 2007 20:39


Ако караш комън-рейл и ПД нашия биодизел ги запушва-ама то тях и обикновенния дизел ги запушва ако си от смотана бензиностанция :lol: :cry:
P.S.Ако не ти се тормози мозака да четеш мога да ти дам едно обощение без да претендирам за няква компететнтност - биодизела е много-добро гориво ,но си иска "чалъмите" /както впрочем и газта/ ,на фона обаче на наща "нулева стандартизация" за биодизел и нереалната цена с 10 ст. по-ниска от нафтата/без да има защо да е вързана за нея при условие че не се прави от петрол/ към днешна дата е безмислено да си тормозиш главата с тоя въпрос/още повече че в БГ масово се краде и после продава нафта/


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Био дизела запушвал дюзите?

Мнениеот joker » Нед 16 сеп 2007 20:43


LuIS написа:Вярно ли е? щот си е доста далавера от как стана нафтата 2 лева..

Абсолютно сигурно!!!!поне за нашият и така....двама колеги си прецакаха така Ауди А6 2.5 TDI ......иначе от колите им много хубаво миришеше на пържени картофки......да но сега плачат като разгонени кучки за пес....
Ама е късноооооо!


Потребителски аватар
LuIS
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
Двигател: 1.9 AWX
Местоположение: Раковски

Мнениеот LuIS » Нед 16 сеп 2007 20:44


gr_kanev написа:Колко стана далаверата ? 10 ст. на 2 лв.
Писано е в поне една от дългите теми за биодизел. Как си го представяш да се запуши дюза, през която минава нещо с огромно налягане ? Запушва се горивният филтър - поради факта че биодизела е много добър разтворител, в резервоара (тук почти никой не кара нова кола) има какви ли не отложения, които минералната нафта "не закача". Отделно от това биодизела започва да замръзва при доста по-висока температура. Другата "анти-далавера" е че ако си с по-стара кола, всичко гумено (маркучи, уплътнения) не издържа на разтворимостта на биодизела. Ако не се сменят с такива на силиконова основа, има риск да видиш колата си като лейка за нафта. Друг момент - може да се окаже че на биодизел колата не върви така добре, и гори повече.
Но всичко това е писано в темата за биодизела ...


1.50лв.
става дума за MB 210D 2.9 100 коня.. 90та година..


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 16 сеп 2007 20:48


:arrow: цък
не забравяй и :019: , :039: - което употребяваш или предпочиташ.
П.П. Да не са ти подарили за р.д. инсталация за биодизел ?


Потребителски аватар
LuIS
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
Двигател: 1.9 AWX
Местоположение: Раковски

Мнениеот LuIS » Нед 16 сеп 2007 20:49


gr_kanev написа::arrow: цък
не забравяй и :019: , :039: - което употребяваш или предпочиташ.
П.П. Да не са ти подарили за р.д. инсталация за биодизел ?


в Пловдив е така цената..

ще гледам да я смесвам с обикновенна нафта.. и като падне температурата ще я спра, че замръзва..

а някой ако продава точена нафта.. на ЛС.. трябва ми доста..


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 16 сеп 2007 21:03


За тя цена си заслужава ,но я прецеждай/за всеки случай/ и меси с нафта 50 на 50 за да стане Б50 за топло време.Приготви се за 1-2 смени на горивния филтър докато прочисти мизерийте по резервоара и горивопровода ама поне знаеш че после са чисти-другото е предварително да свалиш и изчистиш резервоара и да спестиш 20-30 лева за филтър :wink: Освен това се готви за протичена на уплътненията по помпата и горивопровода щото сигурно вече са си и стари-не е голям проблем особенно ако познаваш добър дизелджия-смяната ще е 80-100 лева с барабар найстройките и после колата ще е като нова :wink: Иначе биото изчиства всичко по пътя си и колата работи доста по меко.Голямо занчение е от кво е правен-сигурен ли си в мястото от което ще взимаш.Има значение дали е биодизел или пречистено олио :!:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 16 сеп 2007 21:15


Rabbit_TDI, по принцип в България би трябвало да се продава само Б30 - 30% био, останалите 70% познатия дизел от нефт. Ако наистина е така, ако го смесиш 50/50 с минерален дизел, ще получиш Б15 (грубо) - с нищо не променяш съществено положението за замръзване. Имаше една тема че в Пловдив (или околностите) пуснали Б100 - чист биодизел. И така да е - голямо мешане трябва да стане, че да се промени точката на замръзване, и се губи далаверата. Биодизела иска други антигелове (добавки против замръзване) - тези за минерален не му влияят.
Към интересуващите се (и мързящи ги да четат вече изписаното) - купете си някакво малко количество биодизел (не в резервоара на колата, а в шише или туба !), добавете му малко вода, и енергично разтръскайте. Оставете да се утаи. Ако се получи ясна граница между водата и горивото - имате късмет, горивото изглежда да е читаво. Ако се получи нещо като сапун или майонеза, споменете всички роднини на тези, дето ви я продават, може да се оплачете в Комисията за защита на потребителите, и където още се сетите, и може да благодарите че не сте сложили тази гадост в резервоара си (е, може и за мое здраве да пиете едно малко).


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 16 сеп 2007 21:48


Говорих за варианта да си купиш Б 100 и да мешаш 50 на 50 за да имаш някаква изгода ,но писах че това е само при топло време.Падне ли температурата към нула си иска допълнителна састема за подгряване-демек на сегащните цени не си струва.Това за което споменаваш Б30 и Б20 е за европа за готовата смеска с някакъв оглед на качество ,ама за такова нещо само можем да мечтаем :cry: - тука бензиностанцийте пускат Б100 на 10 ст. под нафтата което е направо смешно :cry: Отделно ако ти пробутат използвано животинско олио може да доведе до корозия на блока или нещо от сорта - тва го четох някаде :!:


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот juli76 » Нед 16 сеп 2007 22:12


Ще се сетите. :) Евтиното в последствие излиза винаги по скъпо.А това "гориво"може да го използва само някой който не държи на автомобила си.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пон 17 сеп 2007 1:06


juli76 написа:Ще се сетите. :) Евтиното в последствие излиза винаги по скъпо.А това "гориво"може да го използва само някой който не държи на автомобила си.

Глупости. Позлвам Б11 от 2 години и нещо, досега не съм имал НИКАКВИ проблеми, дори и на темеператури от -25 по Целзий миналия януари. Задължително слагам добавка против замръзване, на всеки резервоар.
По-горе се каза една истина - у нас няма стандартизация и постоянно качество на продукта.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 17 сеп 2007 9:54





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__, petiop и 135 госта