Започна се с някакво "свирене", но докато намеря къде да спра, минах още половин км, светна лампата на акумулатора и колата угасна.
Оказа се, че ролката на генератора се е преместила доста напред по оста си и е опряла в перката на радиатора, съответно и ремъкът беше скъсан. Толкова успях да видя в полумрака вечерта.
Бихте ли ме посъветвали какво да очаквам като повреди, къде да отида за ремонт (вероятно пак с колесар, както се и прибрах).
Колата е Passat 3B5 1.9 TDI AFN 110HP Synchro 1999 г.



Скъсах ремък на B5. --- Решено!
Скъсах ремък на B5. --- Решено!
Последна промяна от cas на Вто 18 сеп 2007 17:52, променено общо 1 път.
Не съм особено наясно с устройството на алтернатора, но все пак ми е интересно каква всъщност е била хронологията на събитията, довели до проблема.
Ролката е закрепена към оста на алтернатора по някакъв начин - може би с шпонка, може би по друг начин. Да не би това закрепване да се е повредило и след изместването на ролката напред да се е скъсал ремъка, а самият алтернатор да е здрав. Или това са напразни надежди?
Ролката е закрепена към оста на алтернатора по някакъв начин - може би с шпонка, може би по друг начин. Да не би това закрепване да се е повредило и след изместването на ролката напред да се е скъсал ремъка, а самият алтернатор да е здрав. Или това са напразни надежди?
Ролката се е преместила на около 2 см по оста и е опряла в перките. Успях леко да завъртя вентилатора, та оста да е между две перки, за да бръкна вътре (доста трудно). Според тактилните ми усещания май само ролката се е изместила аксиално, а в самата ос също има надлъжна дупка, но няма как да погледна. Алтернаторът обаче се върти без проблеми и не изглежда повреден, доколкото мога да преценя.
Оправихме нещата - малко ТНТМ, малко информация от интернет, и доста "помощ от приятел" (Пламен Маджаров, има го във форума, наистина е много добър майстор).
Оказа се, че ролката се затяга към оста на алтернатора с два ключа - единият се оказа рядък (поне за мен) екземпляр - нещо като "звезда" с около двайсетина зъба навън и диаметър около 3 см, с дупка в средата, в която се пъха другият ключ. Той е по-обикновен - като еврейска звезда, но с 12 зъба. В самата ролка всъщност има и един лагер, който се върти само в едната посока.
Та с алтернатора в торбичка и право в най-близкия сервиз, където за късмет имаха необходимите инструменти. Сваляне на ролката, слагане на новата и обратно при колата.
Там вече ни отне около час работа по поставянето на новия ремък без сваляне на предницата. Доста трудно си беше, най-вече защото е много тясно при този надлъжен двигател, но се справихме. Допълнително се наложи и смяна на ролката на обтегача - тя изглежда е пластмасова и ремъкът така се беше запекъл върху нея, че почистването беше невъзможно. Добре, че си пазех старата, иначе се продава само в комплект с обтегача.
Е, това беше всичко от мен.
Благодаря на всички, които се опитаха да помогнат.
Оказа се, че ролката се затяга към оста на алтернатора с два ключа - единият се оказа рядък (поне за мен) екземпляр - нещо като "звезда" с около двайсетина зъба навън и диаметър около 3 см, с дупка в средата, в която се пъха другият ключ. Той е по-обикновен - като еврейска звезда, но с 12 зъба. В самата ролка всъщност има и един лагер, който се върти само в едната посока.
Та с алтернатора в торбичка и право в най-близкия сервиз, където за късмет имаха необходимите инструменти. Сваляне на ролката, слагане на новата и обратно при колата.
Там вече ни отне около час работа по поставянето на новия ремък без сваляне на предницата. Доста трудно си беше, най-вече защото е много тясно при този надлъжен двигател, но се справихме. Допълнително се наложи и смяна на ролката на обтегача - тя изглежда е пластмасова и ремъкът така се беше запекъл върху нея, че почистването беше невъзможно. Добре, че си пазех старата, иначе се продава само в комплект с обтегача.
Е, това беше всичко от мен.
Благодаря на всички, които се опитаха да помогнат.
- iwian
- Мнения: 49
- Регистриран на: Сря 10 дек 2008 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София / B5 1.9 TDI AFN
- Контакти:
Re: Скъсах ремък на B5. --- Решено!
В петък следобед и при мен се случи същото. Ролката излиза спокойно от оста а като се сложи на нея играе 1-2 мм настрани.
Какъв е диаметъра на оста и имали резба по нея? Ако да колко мм.?
Как се монтира шайбата и знаели някой колко струва?
Мерси.
Какъв е диаметъра на оста и имали резба по нея? Ако да колко мм.?
Как се монтира шайбата и знаели някой колко струва?
Мерси.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта