Скъсах ремък на B5. --- Решено!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
cas
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 17:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Скъсах ремък на B5. --- Решено!

Мнениеот cas » Съб 15 сеп 2007 23:57


Започна се с някакво "свирене", но докато намеря къде да спра, минах още половин км, светна лампата на акумулатора и колата угасна.
Оказа се, че ролката на генератора се е преместила доста напред по оста си и е опряла в перката на радиатора, съответно и ремъкът беше скъсан. Толкова успях да видя в полумрака вечерта.
Бихте ли ме посъветвали какво да очаквам като повреди, къде да отида за ремонт (вероятно пак с колесар, както се и прибрах).
Колата е Passat 3B5 1.9 TDI AFN 110HP Synchro 1999 г.

Последна промяна от cas на Вто 18 сеп 2007 17:52, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Нед 16 сеп 2007 10:42


Алтернаторът е заминал. Демонтирай го и го занеси на алтернаторджиите на Раковска ,между Сливница и Козлодуй.Или търси по гробищата втора употреба ,но го носи със себе си. :(


Потребителски аватар
cas
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 17:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cas » Нед 16 сеп 2007 13:36


Не съм особено наясно с устройството на алтернатора, но все пак ми е интересно каква всъщност е била хронологията на събитията, довели до проблема.
Ролката е закрепена към оста на алтернатора по някакъв начин - може би с шпонка, може би по друг начин. Да не би това закрепване да се е повредило и след изместването на ролката напред да се е скъсал ремъка, а самият алтернатор да е здрав. Или това са напразни надежди?


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Нед 16 сеп 2007 17:11


Отвори капака и виж - цялата ос ли е излязла или само шайбата.


Потребителски аватар
cas
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 17:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cas » Нед 16 сеп 2007 18:24


Ролката се е преместила на около 2 см по оста и е опряла в перките. Успях леко да завъртя вентилатора, та оста да е между две перки, за да бръкна вътре (доста трудно). Според тактилните ми усещания май само ролката се е изместила аксиално, а в самата ос също има надлъжна дупка, но няма как да погледна. Алтернаторът обаче се върти без проблеми и не изглежда повреден, доколкото мога да преценя.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Нед 16 сеп 2007 21:02


ролката май е самонатяжна и може да се е счупила май е доста често срещан дефект на В5 само се разхвърля предницата и ще стане ясно ...


Потребителски аватар
cas
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 17:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cas » Нед 16 сеп 2007 21:44


Това "само се разхвърля предницата и ще стане ясно" май не е много успокояващо. Та в тази връзка май имам нужда от обосновано предположение.
Другият вариант е да заложа на някой сервиз, пък каквото сабя покаже -
въпреки че не ми допада особено идеята да отида в сервиза "неподкован".


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Нед 16 сеп 2007 21:53


За да се "подковеш",свали алтернатора и го огледай.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Пон 17 сеп 2007 19:52


ти да не очакваш да намериш някой пророк или да хвърляме на боб ?
погледни си в коша на колата и си отговори на някой въпроси и гинеколог няма да ти помогне
или я карай в сервиз или я разхвърляй сам !


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Пон 17 сеп 2007 21:15


не се притеснявай лошото на пасат обаче е че е с надлъжен двигател и ако трябва да се демонтира ролка или нещо, освен алтернатора се сваля всичко отпред брони радиатори фарове и тн, ще се оправи но с сервиз и някой лев, случва се , додърпай я до сервиз и действайте.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 17 сеп 2007 22:57


Точно на Б5 ако е само генератора (алтернатора) не е нужно цялото разглобяване.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Вто 18 сеп 2007 8:41


Кво стана , Кас?


Потребителски аватар
cas
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 17:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cas » Вто 18 сеп 2007 17:49


Оправихме нещата - малко ТНТМ, малко информация от интернет, и доста "помощ от приятел" (Пламен Маджаров, има го във форума, наистина е много добър майстор).
Оказа се, че ролката се затяга към оста на алтернатора с два ключа - единият се оказа рядък (поне за мен) екземпляр - нещо като "звезда" с около двайсетина зъба навън и диаметър около 3 см, с дупка в средата, в която се пъха другият ключ. Той е по-обикновен - като еврейска звезда, но с 12 зъба. В самата ролка всъщност има и един лагер, който се върти само в едната посока.
Та с алтернатора в торбичка и право в най-близкия сервиз, където за късмет имаха необходимите инструменти. Сваляне на ролката, слагане на новата и обратно при колата.
Там вече ни отне около час работа по поставянето на новия ремък без сваляне на предницата. Доста трудно си беше, най-вече защото е много тясно при този надлъжен двигател, но се справихме. Допълнително се наложи и смяна на ролката на обтегача - тя изглежда е пластмасова и ремъкът така се беше запекъл върху нея, че почистването беше невъзможно. Добре, че си пазех старата, иначе се продава само в комплект с обтегача.
Е, това беше всичко от мен.
Благодаря на всички, които се опитаха да помогнат.


Потребителски аватар
iwian
Мнения: 49
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София / B5 1.9 TDI AFN
Контакти:

Re: Скъсах ремък на B5. --- Решено!

Мнениеот iwian » Вто 21 апр 2009 20:09


В петък следобед и при мен се случи същото. Ролката излиза спокойно от оста а като се сложи на нея играе 1-2 мм настрани.
Какъв е диаметъра на оста и имали резба по нея? Ако да колко мм.?
Как се монтира шайбата и знаели някой колко струва?

Мерси.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта