Пробвах с търсачката, но не можах да намеря нищо по въпроса.
Проблема е следия: Като карам по неравен път (каквито са 80 % от нашите пътища) щората отзад на комбито трака (потропва). Може би не е опъната достатъчно - отпред се залепва за облегалките.
Някой има ли такъв проблем - да сподели как може да се оправи.



Потропване на щората на Пасат - комби.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Убеден ли си че е само щората?
Потропват доста неща - самите водачи на щората,нейните метални пръчки с колелцата накрая.
Освен че се залепя за задните седалки последната пръчка се законтря на едни пластини в края на реласата по която се движи.Също така отзад при задната врата има едни щипки дето я задържат в опънато положение.
Аз реших проблема много радикално ама можеш да използваш само част от хитрините :
-хубаво се намазва с грес релсата,по която се движи щората (след това се размърдва поне 10-тина пъти за да се намажат хубаво колелцата),
след това самите релси се притягат хубаво към купето защото с времето се разхлабват (в края на релсата има два болта).Проверяваш дали под релсата си седи гуменото уплътнение (има едно гумено уплътнение между релсата и останалата пластмаса) а ако е там виж дали е добре поставено.Ако не е се слага лента за изолиране на дървена дограма (една такава като дунапренена седи).Аз за да не ми тракат и пластмасите (много е дразнещо) разглобих всичко и навсякъде,където се допира пластмаса в пластмаса сложих такава лента.Отне ми доста време докато разглобя и сглобя ама имаше ефект.
Успех!
Потропват доста неща - самите водачи на щората,нейните метални пръчки с колелцата накрая.
Освен че се залепя за задните седалки последната пръчка се законтря на едни пластини в края на реласата по която се движи.Също така отзад при задната врата има едни щипки дето я задържат в опънато положение.
Аз реших проблема много радикално ама можеш да използваш само част от хитрините :
-хубаво се намазва с грес релсата,по която се движи щората (след това се размърдва поне 10-тина пъти за да се намажат хубаво колелцата),
след това самите релси се притягат хубаво към купето защото с времето се разхлабват (в края на релсата има два болта).Проверяваш дали под релсата си седи гуменото уплътнение (има едно гумено уплътнение между релсата и останалата пластмаса) а ако е там виж дали е добре поставено.Ако не е се слага лента за изолиране на дървена дограма (една такава като дунапренена седи).Аз за да не ми тракат и пластмасите (много е дразнещо) разглобих всичко и навсякъде,където се допира пластмаса в пластмаса сложих такава лента.Отне ми доста време докато разглобя и сглобя ама имаше ефект.
Успех!
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Всеки с комби го има, просто с времето самите водачи се поизносват, а пластмасите се опичат и почват да скърцат.
Другият неприятен проблем е лопането на петата врата, но и това се опрявя - като се измести малко заключващия механизъм и се регулират правилно гумените тампони на самата пета врата, наскоро правих това упражнение
Другият неприятен проблем е лопането на петата врата, но и това се опрявя - като се измести малко заключващия механизъм и се регулират правилно гумените тампони на самата пета врата, наскоро правих това упражнение

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
psstv18rp написа:То там безбой неща тропат.
Специално за щората - трудно ще измислиш нещо, защото трябва да се движи.
О,аз на моята ако знаеш какво съм и намислил ама все не ми остава време да довърша (ще се появи тема в Направи си сам като съм готов).
Иначе там решението поне при мен се оказа грес защото тя не позволява да скрибуца ама решава проблема само между водача и колелцата...
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
mafiota написа:zfa159 написа: О,аз на моята ако знаеш какво съм и намислил ама все не ми остава време да довърша (ще се появи тема в Направи си сам като съм готов).
..............................................
A ти твоето като го завършиш дали ще се казва вече щора![]()
![]()
Ами пак ще е щора ама няма да е в цялата си дължина.Ще я поскъся (част от нея ще стане твърда щора

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
zfa159 написа:mafiota написа:zfa159 написа: О,аз на моята ако знаеш какво съм и намислил ама все не ми остава време да довърша (ще се появи тема в Направи си сам като съм готов).
..............................................
A ти твоето като го завършиш дали ще се казва вече щора![]()
![]()
Ами пак ще е щора ама няма да е в цялата си дължина.Ще я поскъся (част от нея ще стане твърда щораама пак на релсички за да си се маха ако пречи).
Aaaa изкаш да кажеш нещо като ролетните щори за прозорци

- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Viso, ако имаш желание и време можеш да се справиш с шумовете, издаващи се от багажното помещение, в т.ч. от щората. Не ми се вярва пластмасовите колелца, по които щората се движи във водачите да са чак толкова износени, че да подскачат в нея и да чуваш описания шум от тях, или пък да преминаваш с такава скорост през неравностите. Приемам, че щората ти се защипва след като си я изтеглил макс. към задната врата, както е писал zfa.
Преди 3 лета си поиграх за разглобя всички прастмаси отзад, защото и на мен ми поскръцваше някъде от там. Бях си приготвил парче от материала(намерих си много тъмно сив, почти черен на цвят), който се използва при опаковането на компютри и друга техника. Той е нещо като порест найлон с малки мехурчета в него и е с дебилина ок 1-1.5 мм., ако някой знае как точно се казва нека да ни
. Изрязвах си шайбички за винтовете и разни други парчета с подходяща форма, които да подлагам между допиращите се повърхности на детайлите.
Определено имаше ефект от операцията, защото дразнещите шумове изчезнаха.
Преди 3 лета си поиграх за разглобя всички прастмаси отзад, защото и на мен ми поскръцваше някъде от там. Бях си приготвил парче от материала(намерих си много тъмно сив, почти черен на цвят), който се използва при опаковането на компютри и друга техника. Той е нещо като порест найлон с малки мехурчета в него и е с дебилина ок 1-1.5 мм., ако някой знае как точно се казва нека да ни

Определено имаше ефект от операцията, защото дразнещите шумове изчезнаха.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
mafiota написа:zfa159 написа:mafiota написа:zfa159 написа: О,аз на моята ако знаеш какво съм и намислил ама все не ми остава време да довърша (ще се появи тема в Направи си сам като съм готов).
..............................................
A ти твоето като го завършиш дали ще се казва вече щора![]()
![]()
Ами пак ще е щора ама няма да е в цялата си дължина.Ще я поскъся (част от нея ще стане твърда щораама пак на релсички за да си се маха ако пречи).
Aaaa изкаш да кажеш нещо като ролетните щори за прозорци
Всъщност не

В началото си ще е твърда плоскост (правя си музика отзад че с тези пищялки отзад не се живее) около 10-тина см.След това си продължава щората до отзад.Тази плоскот отпред е пригодена да се сваля (на същите колелца е като щората) а щората се закача за нея.Тънкия момент е че щората ще я поставя да е поизпъната и няма да тропоти толкова много макар че едва ли ще я чувам изобщо

- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ето аз как реших проблема с тропането на щората : Тъй щото е необходима маса върху осите и ролките за да не вибрират, много внимателно наредих отгоре няколко тротоарни плочи от естествен камък - гнайс -с почти правоъгълна форма и с дебелина не повече от 10 см -по цялата повърхнина на шората -около 0.7м2, без да се фугират!!! За да действа щората ,тоя тротоар трябва да се разглобява.И са нема да скръцне и да тракне.Но да не взимате завоите с повече от 180.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
walentin написа:Ето аз как реших проблема с тропането на щората : Тъй щото е необходима маса върху осите и ролките за да не вибрират, много внимателно наредих отгоре няколко тротоарни плочи от естествен камък - гнайс -с почти правоъгълна форма и с дебелина не повече от 10 см -по цялата повърхнина на шората -около 0.7м2, без да се фугират!!! За да действа щората ,тоя тротоар трябва да се разглобява.И са нема да скръцне и да тракне.Но да не взимате завоите с повече от 180.
И така става колега, а сега само трябва да цементираш пода и си ток

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petar_a и 55 госта