Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Колеги, видях, че всички използвате много различни лепила и се чудя кое точно да използвам аз
ГЗ, няма люк, няма ребра. Тапицерията обаче е толкова фина, че може и вестник да се чете през нея и си мисля, че каквото и да е лепило ще избие. Може би трябва някакво прозрачно ли...?
И освен това отлепеното е съвсем леко - 5 см. до огледалото, което значи, че не мога да мия нито с вода, нито с коресилин или каквото и да е. Проблем ли е това?
ГЗ, няма люк, няма ребра. Тапицерията обаче е толкова фина, че може и вестник да се чете през нея и си мисля, че каквото и да е лепило ще избие. Може би трябва някакво прозрачно ли...?
И освен това отлепеното е съвсем леко - 5 см. до огледалото, което значи, че не мога да мия нито с вода, нито с коресилин или каквото и да е. Проблем ли е това?
-
didoriginal
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
Mladenski
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Здравейте!
Миналата седмица претапицирах и аз тавана на Пасат Б3 седан. Най-голям зор видях при свалянето и после слагането на пластмасите. При слагането, загубих много време в чудене кое болтче откъде е, защото се оказа, че не са взаимозаменяеми. Затова препоръчвам на всеки, който реши да се пробва, да си описва болтчетата, когато ги сваля.
Купих си автотапицерски плат (с дунапрен) от магазин Автотекстил в Горубляне. Там цената е 10 лв на линеен метър при широчина 1,40. Аз взех 2м, така че плата се оказа с около 10 см по-широк и с около 40 см по-дълъг от необходимото.
В магазина ми препоръчаха лепило Bison, в Mr. Brikolage също, така че взех 700 мг, които са достатъчни да минете тавана два пъти. Опитах се да намажа и самия плат, но върху дунапрена не става добре. Трябва да се внимава при изглаждането да не натиснете някъде по-силно, защото дунапрена поема от лепилото и остава като вдлъбнатина.
Стана добре, но да видим колко ще издържи
Миналата седмица претапицирах и аз тавана на Пасат Б3 седан. Най-голям зор видях при свалянето и после слагането на пластмасите. При слагането, загубих много време в чудене кое болтче откъде е, защото се оказа, че не са взаимозаменяеми. Затова препоръчвам на всеки, който реши да се пробва, да си описва болтчетата, когато ги сваля.
Купих си автотапицерски плат (с дунапрен) от магазин Автотекстил в Горубляне. Там цената е 10 лв на линеен метър при широчина 1,40. Аз взех 2м, така че плата се оказа с около 10 см по-широк и с около 40 см по-дълъг от необходимото.
В магазина ми препоръчаха лепило Bison, в Mr. Brikolage също, така че взех 700 мг, които са достатъчни да минете тавана два пъти. Опитах се да намажа и самия плат, но върху дунапрена не става добре. Трябва да се внимава при изглаждането да не натиснете някъде по-силно, защото дунапрена поема от лепилото и остава като вдлъбнатина.
Стана добре, но да видим колко ще издържи
Проблем - решен
По мъдрите съвети на първия пост смесих малко BISON и малко C200 (противно на препоръките - на око
) и бърках 10-ина минути 50-те милилитра манджа
. Манджата малко се пресече (имаше топчета, които не можаха да се разтворят), обаче тва не беше абсолютно никакъв проблем!
1. Намазах с четка тавана, а не плата (мнооого обилно!)
2. Залепих плата за тавана
3. С пръст (дясна ръка, показалец
) притиснах лепения участък (като по този начин същевремнно обърсах подгизналото лепило
)
4. Фино забърсване - същото като предното, но първо с мокра (антибактериална в случая) кърпичка, а след това със суха
5. Наколко часа съхнене
Колегата е прав, че лепилото е прозрачно и не личи, но това, което личи (поне при частично залепване) е разликата между оригинално залепения плат и лепения - просто лепения е по-изпънат. Ама това почти не личи
А и в сравнение с нервите, които ми вкарваше един разпран чаршаф над огледалото, това е направо за нобелова награда 
По мъдрите съвети на първия пост смесих малко BISON и малко C200 (противно на препоръките - на око
1. Намазах с четка тавана, а не плата (мнооого обилно!)
2. Залепих плата за тавана
3. С пръст (дясна ръка, показалец
4. Фино забърсване - същото като предното, но първо с мокра (антибактериална в случая) кърпичка, а след това със суха
5. Наколко часа съхнене
Колегата е прав, че лепилото е прозрачно и не личи, но това, което личи (поне при частично залепване) е разликата между оригинално залепения плат и лепения - просто лепения е по-изпънат. Ама това почти не личи
-
didoriginal
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Преди 3 дни си блъсках главата с моя таван- на Поло 96. А сега намирам всичкия този материал по темата.
Аз си залепих таванчето с лепило Момент-9лв
Ползвах дамаска с дунапрен - 11лв/м-трябваха ми по малко от 2м
Почистих стария дунапрен с ръкавица като на строителите, много лесно става, за 10мин
Като чета сега на лепилото Момент плюса му е че гъсто и дунапрена не го попива, много трудно се получават неравности при притискането на плата. Но пък съхне бързо и се налагаше да мажа малка част от тавана, да притискам, и после пак да мажа и тн.
стана идеално с изключение на един гаф- там където таванът в краищата си не влиза под корите на купето е по добре да го обърнете и подлепите от задната страна на кората- аз това не го съобразих на време-ама бял кахър е това, много трудно се забелязва
Аз си залепих таванчето с лепило Момент-9лв
Ползвах дамаска с дунапрен - 11лв/м-трябваха ми по малко от 2м
Почистих стария дунапрен с ръкавица като на строителите, много лесно става, за 10мин
Като чета сега на лепилото Момент плюса му е че гъсто и дунапрена не го попива, много трудно се получават неравности при притискането на плата. Но пък съхне бързо и се налагаше да мажа малка част от тавана, да притискам, и после пак да мажа и тн.
стана идеално с изключение на един гаф- там където таванът в краищата си не влиза под корите на купето е по добре да го обърнете и подлепите от задната страна на кората- аз това не го съобразих на време-ама бял кахър е това, много трудно се забелязва
- CRX Racing
- Мнения: 1246
- Регистриран на: Вто 11 апр 2006 19:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- TOTI_GOLFBS
- Мнения: 10
- Регистриран на: Съб 02 фев 2008 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
и аз имам нуйда от малко пемонт но сего же4е 6те пробвам няма на4ин да не стане апак ко нестане 6те помогне6 ти ина4е е станало много добре 
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта
