Колеги, днес реших да си издупя топлото, че нещо съм настинал и забелязах че не духа изобщо от духалките в краката. Включвам изключвам копчето без някаква забележима разлика. Колата е от гаража, климатроника си е фабричен - не е вграждан.
При самодиагностиката изкара:
4131 - мотор–позиционер на клапаните за направление на обдухването.
Някой ако е имал подобен проблем или идея какво се случва, нека ме посъветва как да процедирам. Иначе всичко останало изглежда да си му работи.
Мерси предварително.



климатроник, не духа в краката, грешка код 4131
Климатрониците имат доста сложно управление - Електронен блок изпраща ел. сигнали на вакуумен разпределител, който създава вакуум и задейства вакуумния мотор на съответния клапан и го отваря или затваря.
Имам климатроник на PASSAT от 92г, 2Е . Може и да е като твоя, ако наистина от същата година. При мен проблема е по-голям - много слабо духат всички останали духалки, освен тези в краката. Сменях свалящото се табло на електронния блок, оглеждах врузките на вакуумния разпределител (до него се достига след сваляне на "Жабката", правих разни проби със промяна местата на маркучите му, но така и не установих причината. Лошото е, че разпределителя на въздуха е на такова място, че трябва да се сваля цялото табло, което не е никак лесна работа (поне отнема много време)
Но до вакуумния разпределител можеш да стигнеш лесно. Огледай и където е възможно, за някоя механична пречка на лостовете на жакуумните мотори- може кабел да се е оплел там или друго.
Имам климатроник на PASSAT от 92г, 2Е . Може и да е като твоя, ако наистина от същата година. При мен проблема е по-голям - много слабо духат всички останали духалки, освен тези в краката. Сменях свалящото се табло на електронния блок, оглеждах врузките на вакуумния разпределител (до него се достига след сваляне на "Жабката", правих разни проби със промяна местата на маркучите му, но така и не установих причината. Лошото е, че разпределителя на въздуха е на такова място, че трябва да се сваля цялото табло, което не е никак лесна работа (поне отнема много време)
Но до вакуумния разпределител можеш да стигнеш лесно. Огледай и където е възможно, за някоя механична пречка на лостовете на жакуумните мотори- може кабел да се е оплел там или друго.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
ARusev написа:Как я направи тая "самодиагностика" . До там явно не съм стигнал - не знаех, че е възможно.
Ето тук виж.
Vasseto написа:При мен се беше откачил вакуума за климатроника от към купето и не духаше в краката.
Колега можеш ли да обясниш на 2 на 3 къде точно да проверя за това. Може и да има нещо такова, защото при пуснат климатроник в момента в който изключи компресора ако съм на спирачка усещам леко потъване на педала, все едно сервото изведнъж сработва по-силно.
ARusev написа:През отвора на "радиото" може да се види някой лост ( в ляво) . Точно оттам минават доста кабели, които могат да опрат в лостовете - огледай добре, по скоро " опипай" добре където стигнеш.
Хмм, съвсем наскоро си слагах електронна антена, която залепих на жабката от вътрешната страна, вадих и касетофона тогава, дали пък не съм дръпнал или затиснал нещо наистина,
но пък ..
joro_kem написа:не мисля, че клапите на колегата са с лостова система.

Колеги ако знаете някъде човек който може да го дебъгне това и да не ме е страх да си оставя колата кажете (сещам се за Vaskoto1, но не знам дали се занимава и с това

