KR-прегрях на магистралата... 110'

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

KR-прегрях на магистралата... 110'

Мнениеот WDW » Пон 24 сеп 2007 14:25


То ми е ясно,че ще видя зор с проблема, но ми се ще някой препатил да даде акъл! :roll:
Карах си аз с около 5000об. 10-15мин. и след това намалих до три хиляди! И гледам започва да ми се качва температурата и стигна до 110, отбих и спрях ! Поизчаках да поизстине, налях антифриз и потеглих, но 5 км и отново до 110 ! Така няколко пъти пробвах да минавам по няколко километра и спирах (парното на мах-но духаше студено). Хрумна ми да сваля предния капак и така да карам, но след този експеримент ми изби радиаторчето на парното. Шурна една пара и вода в краката ми!
А радиатора отпред студен!

Някой да каже термостат ли е или водна помпа ??
И може ли да съм си прецакал двигателя?
Направи ми впечатление,че след като прегря двигателя работеше като чели опира някъде в метал или някой тампон е заминал? :roll:




didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пон 24 сеп 2007 14:30


Хмм... като че ли си нямал никаква циркулация на вода нито преди, нито след термостата, което ме навежда на мисълта, че може да е водна помпа. Водата е стигнала 110 градуса и е избила през радиатора на парното - аз като го свалях моя малко повече напънах пластмасата на една от тръбите и тя директно ми остана в ръцете. Явно там е било слабото място и първо от там е избило. Дано нямаш поражения по гарнитурата на главата само. :roll:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 24 сеп 2007 18:44


Парното е духало студено,чуваш непознат звук от двигателя -май е прав колегата че водната помпа се е споминала !?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: KR-прегрях на магистралата... 110'

Мнениеот L&R » Пон 24 сеп 2007 19:04


WDW написа:
Някой да каже термостат ли е или водна помпа ??


и двете опции висят със страшна сила, дано се оправиш бързо :roll:


Потребителски аватар
slance
Мнения: 501
Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
Автомобил: Audi A6 3.0TDI
Двигател:
Местоположение: София Дружба-1

Мнениеот slance » Пон 24 сеп 2007 19:07


парното е духало студено,водната помпа ако неработи откьде е това налягане за да избие.според мен е гарнитурата на главата. имаше ли парно преди случката?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 24 сеп 2007 19:11


Водна помпа но със сигурност ще трябва да смениш поне още термостат и гарнитурата на главата. Дано се разминеш само с тях :roll:


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пон 24 сеп 2007 19:28


slance написа:парното е духало студено,водната помпа ако неработи откьде е това налягане за да избие.според мен е гарнитурата на главата. имаше ли парно преди случката?


Е как откъде? :) Затворен термостат + неработеща помпа + работещ двигател с температура на маслото над 120 градуса = чайник. :roll:


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Пон 24 сеп 2007 20:00


Приятел намери си съвестен майстор,при такова яко прегряване не може да е минало без последствия ,и тоя звук ми се струва не е от никаква водна помпа,дано греша. И пиши как се развиват нещата,темата е интересна!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 24 сеп 2007 20:04


didoriginal написа:
slance написа:парното е духало студено,водната помпа ако неработи откьде е това налягане за да избие.според мен е гарнитурата на главата. имаше ли парно преди случката?


Е как откъде? :) Затворен термостат + неработеща помпа + работещ двигател с температура на маслото над 120 градуса = чайник. :roll:

Да не кажем тенджера под налягане.....и бум.
Както са казали колегите явно водната помпа е дала фира.А може да е станало и някакво запушване (това също го провери преди да си сглобил колата наново).

Малко ми е непонятно обаче как отраз ще спре да работи водната помпа?!?
Все пак за да си стигнал до магистралата си минал отнякъде и там също си карал.При неработеща водна помпа за 5-10 минути щеше да си на над 110 градуса и дотам.Пък и водната помпа е просто перка с витла - витлата се въртят помпата помпи.Витлата не се въртят - помпата не помпи и прегряваш.Обаче е интересн другия момент,който май го е имало при теб - витлата се въртят - помпата помпи - колата пее - някое витло се троши - потрошва и другите - помпата не помпа - колата прегрява - чува се метален звук от търкалянето на витлата из корпуса на помпата.Самата помпа изпада в дисбаланс и тресе целия двигател все едно както си казал има скъсан тампон.
Според мен помпата се е потрошила в движение.
Грнитура на главата надали ще ти се налoжи да сменяш понеже много неща избиват преди нея - радиаторчето на парното,капачката на охладителния съд (би трябвало да избие много преди радиаторчето ама ето още нещо което не е лошо да смениш).Пък и аз прегрявах 3-4 пъти ама заради термостат на по 110 градуса и нищо и няма на количката - върви си все така.
Разглоби помпата да видим какво ще изпадне отвътре.Иначе термостат,радиаторче и капачка на разширителния съд сменяй без да се замисляш.
Успех!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 24 сеп 2007 22:55


slance написа:парното е духало студено,водната помпа ако неработи откьде е това налягане за да избие.според мен е гарнитурата на главата. имаше ли парно преди случката?

Имаме учасник, познал верния отовор! :(
За съжаление, помпата работи, а и термостата отваря.
След като беше байпаснат избилия радиатор на парното и зареден с вода, охлаждащия си загря, вентилатора включи и т.н.
Но изби скобата на байпаса.
При втория опит, след сипване на 3 литра студена вода, от чешмата, и запалване с отворена капачка, за няма и 25 секунди водата в преливното казанче изригваше като гейзер!
Да поясня: Колата остана в Пловдив поради невъзможност да продължи пътуването до София.
Лично според мен проблема е бил от преди с гарнитурата, но не толкова ярък. След карането на 5 000 оборота и общо продължителния път от Бургас до тук вече не е издържала скъсаната гарнитура и сега духа яко. :(
Съжалявам, Влади!
Остава да се надяваме, че няма проблеми с измятане на главата или подкопаване на блока.


Потребителски аватар
420
R.I.P. High Roller
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 22:55
Автомобил: Golf Mk1
Двигател: DX
Местоположение: София

Мнениеот 420 » Пон 24 сеп 2007 23:52


1:1 с моята история от последните няколко седмици. един приятел се строши да мисли какво може да е. дано темата му помогне да ми спаси скънкмобила. WDW, моля те сподели как вървят нещата при теб или питай ако запецнеш, ще ми помогнеш много
safe


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Вто 25 сеп 2007 9:25


Радо е обяснил по-горе ! :(
Ще се налага да се отваря двигателя и после да се види дали е само гарнитура или може и главата да спукана! Ще разкажа като взема решение и как вървят нещата !

А гарнитурата е сменяна миналата година, но явно толкова са си свършили работата ! И това от ужкем "реномирания" сервиз на деу. Но за тях ще пусна друга тема !


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 25 сеп 2007 14:08


WDW написа:А гарнитурата е сменяна миналата година, но явно толкова са си свършили работата ! И това от ужкем "реномирания" сервиз на деу. Но за тях ще пусна друга тема !

Не бързай!
Преди да се отвори и види какво е точно и защо, недей пуска темата.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: KR-прегрях на магистралата... 110'

Мнениеот Stivi » Вто 25 сеп 2007 14:38


WDW написа: Шурна една пара и вода в краката ми!
А радиатора отпред студен!
Направи ми впечатление,че след като прегря двигателя работеше като чели опира някъде в метал или някой тампон е заминал? :roll:


Ако проблема е само в гарнитурата що аджеба радиатора е студен,ако може някой да ми обясни че съм учуден !


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 25 сеп 2007 16:26


Ако проблема е само в гарнитурата що аджеба радиатора е студен,ако може някой да ми обясни че съм учуден !

Ми имаш право ... по скоро би следвало да е различен пътя на повредата например : заклинва термостата .... температурата се дига......колегата я изпуска ....двигателя прегрява....... гарнитурата се издухва.......колата се охлажда ...темостата се "оправя" ( хм ей тва и на мен ми е мътно ) и после с наливането на вода остава избилата гарнитура ( или нещо по главата) и духа във охладителната течност .... :?:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта