Golf 4 ALH
- Dobromir_Cholakov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 14:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
- Dobromir_Cholakov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 14:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
номера на компа по BOSCH е 0281010124 а по ВАГ е 038906012BD
Последна промяна от Dobromir_Cholakov на Съб 29 сеп 2007 9:57, променено общо 1 път.
- Dobromir_Cholakov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 14:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
- Dobromir_Cholakov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 14:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
ей това отговорих на лични на колегата
Здрасти приятел. Първо искам да те разочаровам че НЕ СЪМ спецялист. Разбирам от чиптунинг но иначче по ремонти съм много смотан. Предполагам знаеш че при ТДИ моторите педала на газта не е със жило а със потенципметър. Потенциометър е всъщност резистор (спротивление) чийто стойности можем да променяме . Тоест като натискаш педала този резистор дава определени електрочески сигнали на компютъра взависимост от това колко е натиснат педала.
Потенциометър са и врътките за усилване на звука при старите авторадиа.
Така това което успях да намеря по твоя проблем е следното нещо:
Fehler 18047 / 00777 im Motor-STG
Motor läuft mit erhöhter Leerlaufdrehzahl, nimmt kein Gas an.
Fehlercode 18047 oder 00777 (Geber für Gaspedalstellung) im Motorsteuergerät gespeichert.
Ursache:
Die jeweiligen Widerstandswerte des Gebers für Gaspedalstellung werden nicht oder falsch an das Motorsteuergerät übertragen. Da an den direkten Leitungsverbindungen vom Geber für Gaspedalstellung zum Motorsteuergerät keine anderen Bauteile beteiligt sind, könne für diesen Fehlereintrag prinzipiell nur folgende Ursachen in Betracht kommen:
- defekter Geber für Gaspedalstellung
- fehlerhafte Steckverbindung
- Feuchtigkeit an den elektrischen Kontakten
Auch wenn das Motorsteuergerät nur zeitweise die Gaspedalstellung nicht erkennt, wird aus Sicherheitsgründen in ein Notlaufprogramm geschaltet. Dies macht sich bei den TDI-Motoren durch eine erhöhte Leerlaufdrehzahl bemerkbar.
Lösung:
Gaspedalmodul / Pedalwertgeber durchmessen. Falls in Ordnung, ist der Fehler in den Leitungsverbindungen zu suchen. Sollte auch hier kein Fehler feststellbar sein, sind alle Steckkontakte zwischen Gaspedalmodul und dem Motorsteuergerät, besonders die der Kupplungsstation in der E-Box, auf Kontaktsicherheit zu untersuchen.
Hinweis:
Über einen undichten Kühlmittelstandssensor im Kühlmittelausgleichsbehälter oder dem Geber für Kühlmitteltemperatur kann sich Kühlmittel durch den Motorleitungsstrang zur E-Box bis hin zum Motorsteuergerät verteilen. In diesem Fall ist der jeweilige Geber und der Motorleitungsstrang zu erneuern.
превод:
Грешка 18047 / 00777 във компютъра на колата
Моторът работи на прекалено високи обороти на празен ход , не може да се подааде повече газ.
Грешка 18047 или 00777 (сензор за положението на педала за газта) записана в компютъра.
Причина:
Сигналите на сензора за положението на газта (тоест потенциометъра)
се предават грешно или въобще не се предават на компютъра на автомобила.
Понеже във електричческата верига между педала и компютъра не участват никакви други елементи освен потенциометъра на газта
би могло да се каже че причини за този проблем може да са само следните:
- дефектен сензор за положението на педала за газта (дефектен потенциометър)
- проблемни връзки (по клемите)
- влага по електрическата верига
Дори само за момент да се подадът грешни данни от потенциометъра към компютъра автоматично се включва сервизен режим на работа на мотора. Това е от причини за сигурност щото ако е преебан тоя потенциометър може кат си караш колата саа да си дава газ а това е животоопасно!
Сервизния режим на работа на мотора се познава и по високи обороти на празен ход.
Решение на проблема:
Потенциометъра на газта да се премери дали работи (от елтехник) Ако е повреден да се смени. В случай че проблема не е в потенциометъра грешката трябва да се търси със проводниците (да не е преебан некой кабел).Ако и по тях няма грешки то тогава да се прегледат висчки клеми (контакти) между педала и компютъра особено при клемата на Е-BOXa (това ебокс не го знам какво е но птребва да е именно кутията на потенциометъра)
Важно:
Ако сензорът за новото на охладителната течност във казанчето за водата не е уплътнен добре или сензора за температурата на охладителната течност (туй май му викат термостат) не е уплътнен добре може по кабелите да се стече охладителна течност (вода - антифриз) към кутийката на резистора (потенциометъра) или към компютъра (зависи от модела на автомобила) В този случай потенциометърат (целия модул там ) трябва да се замени с нов!
Това беше преведено от немски.
Сега възоснова на прочетоеното по горе ще поразсъждавам като взема под внимание някой неща които учих в 6ти клас.
Значи компютъра е свързан с педала по ел. верига. В тази ел. верига има съпротивление . Винаги когато се промени въпротивлението в една ел. верига се променя и големината на тока във тази верига (тоест променя се електроческия сигнал) Това е закон на ОМ
Компа очаква сигнали САМО в определен диапазаон (записан в паметта на компютъра) Ако се подаде сигнал (ток) който не отговаря на на очаквания от компютъра (не е в границите на нормалното) то тогава се включва аварийен режим на работа и колата реагира както ти ми описваш сиреч самоизключва се газта за да не стане катастрофа и да не се двичи колата.
Вие сте пуснали ДИРЕКТНО кабели от педала към компютъра. Това намен ми се струва глупаво. Тоест направили сте нова ел. верига в която НЯМА съпротивление (резистор - потенциометър)
Във верига в която няма съпротивление протуча максимално голям ток (зависи само от вътрешното съпротивление на проводниците)
Ако токът е максимално голям то това автоматично значи че сигналът към компютъра който идва от към газта е прекалено голям и отново е извън границите на очакваното от компютъра! Тоест пак авариен режим. Това трябва да обяснява и провала на този опит.
Според мен щом са добре клемите ще трябва да смениш потенциометъра или да провериш за прекъснат или повреден кабел.
Освен това преди да палиш колата след като си проверил или сменил веригата и потенциометъра трябва да изтриенш грешките от компютъра (трият се само с диагностиен уред тоест не става с махане на акомулатора както някои мислят)
Това с ПРЕИНСТАЛИРАНЕТО на компютъра са пълни глупости. Няма как и какво да се преинсталира. Факта че му викаме компютър не значи че работи с windows
Може да се сменят чоповете в които са запаметени файловете определящи работата на мотора но това няма да оправи проблемите.
Надявамсе да съм бил полезен. Това е от мен.
Поздрави
п.с. ако тия неща с преинсталирането на компа ти ги е казал некой майстор бегай далеко :wink
Dobromir_Cholakov написа:колеги ми казаха да се обърна към теб за помощ.Моият проблем е следният:изписвами CHECK и лампата на подгряването започва да мига и се блокира педала на газта с тестера изкарва грешка с номер 18047 . Други колеги от форума ми казаха че се дължи на лоша връзка в клемите но тогава пуснахме кабели директно от педала на газта към компютъра но без никакъв резултат.тогава ми казаха че триябва да се преинсталира компютъра.Моят двигател е ALH 90 коня а колата е JETTA 2001година американско изпалнение какъв савет ще ми дадеш ти като специалист
Здрасти приятел. Първо искам да те разочаровам че НЕ СЪМ спецялист. Разбирам от чиптунинг но иначче по ремонти съм много смотан. Предполагам знаеш че при ТДИ моторите педала на газта не е със жило а със потенципметър. Потенциометър е всъщност резистор (спротивление) чийто стойности можем да променяме . Тоест като натискаш педала този резистор дава определени електрочески сигнали на компютъра взависимост от това колко е натиснат педала.
Потенциометър са и врътките за усилване на звука при старите авторадиа.
Така това което успях да намеря по твоя проблем е следното нещо:
Fehler 18047 / 00777 im Motor-STG
Motor läuft mit erhöhter Leerlaufdrehzahl, nimmt kein Gas an.
Fehlercode 18047 oder 00777 (Geber für Gaspedalstellung) im Motorsteuergerät gespeichert.
Ursache:
Die jeweiligen Widerstandswerte des Gebers für Gaspedalstellung werden nicht oder falsch an das Motorsteuergerät übertragen. Da an den direkten Leitungsverbindungen vom Geber für Gaspedalstellung zum Motorsteuergerät keine anderen Bauteile beteiligt sind, könne für diesen Fehlereintrag prinzipiell nur folgende Ursachen in Betracht kommen:
- defekter Geber für Gaspedalstellung
- fehlerhafte Steckverbindung
- Feuchtigkeit an den elektrischen Kontakten
Auch wenn das Motorsteuergerät nur zeitweise die Gaspedalstellung nicht erkennt, wird aus Sicherheitsgründen in ein Notlaufprogramm geschaltet. Dies macht sich bei den TDI-Motoren durch eine erhöhte Leerlaufdrehzahl bemerkbar.
Lösung:
Gaspedalmodul / Pedalwertgeber durchmessen. Falls in Ordnung, ist der Fehler in den Leitungsverbindungen zu suchen. Sollte auch hier kein Fehler feststellbar sein, sind alle Steckkontakte zwischen Gaspedalmodul und dem Motorsteuergerät, besonders die der Kupplungsstation in der E-Box, auf Kontaktsicherheit zu untersuchen.
Hinweis:
Über einen undichten Kühlmittelstandssensor im Kühlmittelausgleichsbehälter oder dem Geber für Kühlmitteltemperatur kann sich Kühlmittel durch den Motorleitungsstrang zur E-Box bis hin zum Motorsteuergerät verteilen. In diesem Fall ist der jeweilige Geber und der Motorleitungsstrang zu erneuern.
превод:
Грешка 18047 / 00777 във компютъра на колата
Моторът работи на прекалено високи обороти на празен ход , не може да се подааде повече газ.
Грешка 18047 или 00777 (сензор за положението на педала за газта) записана в компютъра.
Причина:
Сигналите на сензора за положението на газта (тоест потенциометъра)
се предават грешно или въобще не се предават на компютъра на автомобила.
Понеже във електричческата верига между педала и компютъра не участват никакви други елементи освен потенциометъра на газта
би могло да се каже че причини за този проблем може да са само следните:
- дефектен сензор за положението на педала за газта (дефектен потенциометър)
- проблемни връзки (по клемите)
- влага по електрическата верига
Дори само за момент да се подадът грешни данни от потенциометъра към компютъра автоматично се включва сервизен режим на работа на мотора. Това е от причини за сигурност щото ако е преебан тоя потенциометър може кат си караш колата саа да си дава газ а това е животоопасно!
Сервизния режим на работа на мотора се познава и по високи обороти на празен ход.
Решение на проблема:
Потенциометъра на газта да се премери дали работи (от елтехник) Ако е повреден да се смени. В случай че проблема не е в потенциометъра грешката трябва да се търси със проводниците (да не е преебан некой кабел).Ако и по тях няма грешки то тогава да се прегледат висчки клеми (контакти) между педала и компютъра особено при клемата на Е-BOXa (това ебокс не го знам какво е но птребва да е именно кутията на потенциометъра)
Важно:
Ако сензорът за новото на охладителната течност във казанчето за водата не е уплътнен добре или сензора за температурата на охладителната течност (туй май му викат термостат) не е уплътнен добре може по кабелите да се стече охладителна течност (вода - антифриз) към кутийката на резистора (потенциометъра) или към компютъра (зависи от модела на автомобила) В този случай потенциометърат (целия модул там ) трябва да се замени с нов!
Това беше преведено от немски.
Сега възоснова на прочетоеното по горе ще поразсъждавам като взема под внимание някой неща които учих в 6ти клас.

Значи компютъра е свързан с педала по ел. верига. В тази ел. верига има съпротивление . Винаги когато се промени въпротивлението в една ел. верига се променя и големината на тока във тази верига (тоест променя се електроческия сигнал) Това е закон на ОМ

Компа очаква сигнали САМО в определен диапазаон (записан в паметта на компютъра) Ако се подаде сигнал (ток) който не отговаря на на очаквания от компютъра (не е в границите на нормалното) то тогава се включва аварийен режим на работа и колата реагира както ти ми описваш сиреч самоизключва се газта за да не стане катастрофа и да не се двичи колата.
Вие сте пуснали ДИРЕКТНО кабели от педала към компютъра. Това намен ми се струва глупаво. Тоест направили сте нова ел. верига в която НЯМА съпротивление (резистор - потенциометър)
Във верига в която няма съпротивление протуча максимално голям ток (зависи само от вътрешното съпротивление на проводниците)
Ако токът е максимално голям то това автоматично значи че сигналът към компютъра който идва от към газта е прекалено голям и отново е извън границите на очакваното от компютъра! Тоест пак авариен режим. Това трябва да обяснява и провала на този опит.
Според мен щом са добре клемите ще трябва да смениш потенциометъра или да провериш за прекъснат или повреден кабел.
Освен това преди да палиш колата след като си проверил или сменил веригата и потенциометъра трябва да изтриенш грешките от компютъра (трият се само с диагностиен уред тоест не става с махане на акомулатора както някои мислят)
Това с ПРЕИНСТАЛИРАНЕТО на компютъра са пълни глупости. Няма как и какво да се преинсталира. Факта че му викаме компютър не значи че работи с windows

Надявамсе да съм бил полезен. Това е от мен.
Поздрави
п.с. ако тия неща с преинсталирането на компа ти ги е казал некой майстор бегай далеко :wink
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:

Последна промяна от ifidik на Нед 17 авг 2008 15:14, променено общо 1 път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], NathaN и 123 госта