каква скоросна кутия мога да слажа на пасат B3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пет 28 сеп 2007 18:57


значи за да стане твоята работа трябва по някакъв начин трябва да реализираш по-малко предавателно число на главното предаване /диференциала/,тогава ще можеш при по-висока скорост да реализираш по-ниски обороти на двигателя а от там и икономията на гориво дето търсиш,обаче колата ти ще страда от следните последствия:
загуба на въртящ момент-колата ще вземе да ускорява на отделните предавки осезателно по-слабо ще си тромав при ускорение.Въртящия момент=сила по рамо нали се сещаш/дизеловия мотор разполага с доста по-голям запас/сила,въртящ момент-компресия 30 и тн./с което компенсира
Ще се увеличи максималната скорост на твоя автомобил която може да развие.
Най-лесното което може да направиш е да смениш колелата на главното предаване на твоята кола с такива с по-малко предавателно число или:
примерно ако колелото дето зацепва с зъбното колело на диф. е 10зъба а това на диф е със 60 тогава 60/10=6 тоест предавателно число i1=6,а сумата от зъбите на зъбните колела е 10+60=70.Ти трябва да увеличиш зъбите на първото например 15 и да намалиш на диф със 70-15=55зъба и получаваш предавателно число i2=55/15=3.666. и ето ти го по-малкото предавателно число i2<i1
Важно е и да запомниш че в никакъв случай не трябва да нарушаваш сумарния брой зъби на задружно работещите колела/предавката/ в посочения пример те са 70 иначе няма да ти пасне междуосевото разстояние и колелата ще се счупят или въобще няма да може да ги монтираш,значи търсиш и двете зъбни колела да са от една и съща кутия защото винаги има риск зъбни колела от две различни кутии да имат минимални разлики в наклона на ъглите на зъбите,достатъчна е разлика от няколко секунди или минути от градуса за да се счупят и да вият ужасно,разликата в ъглите при зъбните колела с наклонени зъби автоматично рефлектира и в/у междуосевото разстояние понеже изменението на ъгъла е функция от модула и от много параметри определящи предавката.Та за по-сигурно проверяваш дали междуосевото разстояние на твоята и новата предавка съвпада на 100% .




Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Мнениеот moimoimoi » Пет 28 сеп 2007 21:52


е па за икономия ли ще я правиш тази гимнастика noob12 ?ми вземи си поло 1.1,или си сложи газ/метан,или вземи караи с 80км/ч,или си сложи 15-ки гуми, ама не пипаи кутията!!!!!то не може хем колата да върви ,хем да харчи 5/100

п.с преди месец смених хидравликата на волана с механична реика, и установих че разхода ми е паднал с 2/100 газ


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Съб 29 сеп 2007 9:24


Danny boy написа:значи за да стане твоята работа трябва по някакъв начин трябва да реализираш по-малко предавателно число на главното предаване /диференциала/.....

Тази операция има няколко недостатъка. Първо за да се смени предавателното число на главното предаване трябва да се смени главното предаване (обикновено точно там не се сменят колела). Другото е че промяната там се отразява на всички предавки, а идеята и въпросът на noob12 е да се намалят оборотите на дълъг път (респективно на по-висока предавка)


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Съб 29 сеп 2007 12:45


ми да действа тогава само по 5та предавка,явно момчето не го плаши демонтажа и монтажа щом се е наел да преправя скоростната кутия,някъде ми се беше мернало че на един голф АБФ му бяха сложили скоростна кутия от 9А , а 5тата от корадо Г60 и постигнал точно този ефект който търси той,малък разход и максимална скорост над 240км/h
Аз лично смятам че от AAZ или 1Z петата ще ти свърши чудесна работа
прав е колегата по-нагоре че не може да се смени главното предаване само по колела тъй като връзката с диференциала и вторичния вал е вал зъбно колело-занитена корона


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Мнениеот moimoimoi » Нед 30 сеп 2007 12:19


ами така няма ли да му падне мощноста на 5 предавка, съответно динамиката и ускорението, аз на моя пасат на 5500 оборота карам с 220 км/ч, съответно с 7000 оборота трябва да съм с 280км/ч ама не му стигат силиците.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 30 сеп 2007 17:18


прав си ще ти куца динамиката ама ще вдигаш по-висока макс. скорост
при тези обороти.Че на кой му трябва пъргава пета???,кат искаш да се режеш свали на 4та


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Мнениеот moimoimoi » Нед 30 сеп 2007 19:04


е да де , ама дали ще може да вдигне високи обороти след като няма да има мошност на 5 предавка, струва ми се че на 4 предавка ще вдига по голяма скорост отколкото на 5 предавка щото няма да му стигне мошност за да вдигне оборотите, макар че кои кара с над 200 км/ч,освен на магистралата,иначе идеята е добра -да караш с 120км/ч вместо с 3000 оборота, с 2000 оборота , сигурно ше даде икономия


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 30 сеп 2007 19:43


е да де , ама дали ще може да вдигне високи обороти след като няма да има мошност на 5 предавка, струва ми се че на 4 предавка ще вдига по голяма скорост отколкото на 5 предавка щото няма да му стигне мошност за да вдигне оборотите

ще ги вдигне ама бавничко,няма няма само път да има,кой е казал че няма да има мощност на 5та просто малко ще страда ускорението на тази предавка но не фатално,заради предавателното число или времето за достигане на максимален въртящ момент примерно при 3000об/мин ще се увеличи


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Нед 30 сеп 2007 23:17


Да споделя моят личен опит-ускорението на пета е чувствително по-бавно (в смисъл че се чувства), но не и толкова че да е трагедия. Разбира се зависи и от мощността на мотора, но при мен колата си поема на 5-а от 60 км/ч (на газ де...), а от 120 нагоре почти не се чувства разликата от предишната пета. Така че ако мислиш че не си на състезание (а и както е казал колегата има и 4-та, а и 3-та) и те интересува икономията това мисля че работи :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milench0, petar_a и 54 госта