Алтернатор?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Алтернатор?

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Съб 07 авг 2004 22:53


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Чет 20 яну 2011 14:14, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Съб 07 авг 2004 23:29


добре ти зарежда не го пипаи 13.5в е нормално


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 10 авг 2004 9:18


над 14 зареждат дизелите защото при тях няма консумация по време на работа.
а иначе тока от алтернатора се разпределя м/у мотора и акумулатора и всяко напрежение над това на акумулатора води до опит за изравняване=зареждане!
регулировката се извършва от един транзистор който "отпушва" при ниско напрежение и "запушва" при по високо (т.е. настройки няма)
затова е алтернатор-в превод нещо като вариатор-т.е. при различна скорост на въртене обикновения генератор тип динамо произвежда вариращо напрежение а алтернатора има "прагове" които се определят от описания по горе транзистор и произвежда винаги в тия граници-няма значение оборотите. а при по старите коли с т.нар. реле-регулатор което прекъсва произвеждането на ток над определено ниво (всичко с цел избягване на презареждането и последващото кипене на акумулатора) което реле подлежи на настройки но то пък има други минуси............ама аз яко се увлякох да пиша глупости.....сори... :oops: :oops:


косьо
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 28 юли 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот косьо » Вто 10 авг 2004 10:37


Аз имах същия проблем и го разбрах след като се наложи да си купя нов акумулатор, за чиято гаранция ми поискаха напрежение минимум 13.6V. Разбира се поспорих, защото те го мереха с цифров уред, а е всеизвестно, че те усредняват показанията и особено що се отнася до изправено променливо напрежение. По принцип такива неща се мерят с добър клас на точност стрелкови прибори. Е аз им го измерих с такъв и показа 13.7V- при тяхно показание 13.4V. Въпреки всичко аз си поиграх и забелязах, че под товар- фарове и т.н.- на всички обороти напрежението ми пада дори под 13.4V. Смених цялото регулаторче с четките- 15лв.- и сега спи на 14V. Моят е ВOSCH!! Като цяло регулаторите са два вида- на едните пише 14V, на другите- 14.5V. Вторите наистина се използват повече в дизелите, но не защото по време на работа "нямали консумация", а защото техните акумулатори/ и оловни и други/ са с доста по-голям капацитет и пусков ток, доста по-интензивно се разреждат при старт /стартерите на дизелите са 2-3 пъти по мощни/- т.е. те са с по-различна структура на плочи, сепаратори и връзки- и затова искат малко по-голямо зарядно напрежение с цел по-ефективно и пълно дозареждане.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 10 авг 2004 10:49


влез в един магазин и ми покажи акумулатор на който пише изрично-дизелов или с различна конструкция или нещо от рода!
мисля че не го говориш сериозно...
и в добавка може да ми поопишеш каква точно консумация на електричество има дизеловия двигател по време на работа-само мотора това! и после за бензиновия-може да го посравниме....


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 10 авг 2004 11:23


и аз да се намеся малко.двамата по-горе казвате верни неща ама нещо не може да се разберете.косьо,мисля,че смесваш две понятия "стартерна батерия" и "акумулаторна батерия".във всички автомобили има "стартерни батерии",които всички наричаме "акумулатори"те дават ток с висок ампераж ,но за кратко време така нареченият "пусков ток".акумулаторните батерии са в електрокарите те дават ток с постоянен ампераж по-дълго време и за разлика от тези на автомобилите могат да се зареждат многократно.
за стартерите на дизелите си прав те са по-мощни защото компресията с която трябва да се преборят е пъти по-голяма от тази на бензиновите.доколкото знам при дизела единственото нещо което акумулатора захранва по-време на работа е един"клапан"който е на горивопровода .за новото поколение дизели"комон-рейл"не съм запознат,но може би има връзка?
за точносттана уредите не съм на твоето мнение.от цифров мултицет до такъв от магазин за 1 лев има голяма разлика.
ваското е обяснил ролята на транзистора ,но защо не си вметнал и ролята на "диодната плочка"?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 10 авг 2004 11:47


точка за рефера!
диодната плочка е за изправяне на тока-всички произвеждащи ел.енергия елементи и понижители я изкарват променлива.
а в колата има само стартерни батерии и конструктивно не се разделят на дизелови и бензинови а на по други категории ама не ми се пише.
разликата е базисно в потенциала на батерията измерен в А/ч. или с други думи 62А/ч означава способност да има консумация 1А в продължение на 62часа или 62А за 1час-това най най грубо казано.
а иначе тока от алтернатора се разпределя м/у мотора и акумулатора

и в заключение разликата м/у 14 и 14.5В няма да ви я смятам а ще попитам наистина ли някой сериозно мисли че ТОВА е достатъчна разлика за обособяване на дизелови и бензинови регулатори.
а има и т.нар. мемори ефект при батериите който при акумулаторите се изразява в сулфатизиране на клетките при обръщане на процеса....и все в тоя род.
та регулаторите не са само 2 вида а се търсят по номер на производителя който е предвиден за акумулатора който колата трябва да има по документи-а понеже ние си слагаме по-големи, това изисква съответни промени които не се правят...


косьо
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 28 юли 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот косьо » Вто 10 авг 2004 13:19


Тъй като теорията на АБ /акумулаторните батерии/ е доста сложна и обширна и виждам, че тук се бъркат основни понятия ще си позволя да напиша само много малко, НО ЩЕ КАЖА НАЙ-ГЛАВНОТО- ТЕЗИ ИЗТОЧНИЦИ НА ЕНЕРГИЯ, ЗА КОИТО ГОВОРИМ СЕ НАРИЧАТ С ОБЩОТО ИМЕ АКУМУЛАТОРНИ БАТЕРИИ / за краткостАБ/:
Като цяло батериите, за които имате претенции, че разбирате са от така наречения STANDBY тип акумулаторни батерии и те биват основно няколко вида
1. VRLA или по нашенски- херметизирани, необслужваеми батерии /оловно-киселинни с вентилно регулиране/ . А пък те са също два вида- GEL dryfit; и AGM.
2. Конвенционални оловно-киселинни батерии /отворени, обслужваеми/, които също са няколко вида
- с панцерни плочи
- с решетъчни намазани плочи
- GroE батерии с Plante тип плочи
3. Никел- кадмиеви батерии
4. Сребърно цинкови

Без да изпадам в подробности, само няколко думи за конвенционалните оловно-киселинни батерии, за които се подразбира, че говорим /въпреки че и другите се използват в автомобилите и авиацията, но са доста по-скъпи/!
Конвенционалните батерии освен, че са от горните три вида се разделят на още подвидове според съдържанието на антимон:
- високоантимонови /4-11%/- използват се за ТЯГОВИТЕ АБ, ЗАЩОТО ПОНАСЯТ ПО-ГОЛЯМ БРОЙ ЦИКЛИ РАЗРЯД-ЗАРЯД И ИМАТ НЕОБХОДИМОСТ ОТ 5 ПЪТИ ПО-ГОЛЯМ ПОДЗАРЯДЕН ТОК, КОЙТО МОЖЕ ДА СЕ ПОСТИГНЕ САМО С ПО-ГОЛЯМО НАПРЕЖЕНИЕ НА ПОДЗАРЯДА!!!!!!
- Нискоантимонови- /0.5-3%/- от тях се правят батериите тип OpzS
- Безантимонови- от тях се правят VRLA или по нашенски- херметизирани, необслужваеми батерии / подзарядния ток на такъв вид е 25мА/ 100Ah/
- Чисто оловни АБ- от тях се правят батериите тип Plante и GroE.
И ще завърша,като подчертая пак, че подзарядния ток е фунция на подзарядното напрежение и съдържанието на Sb.
Вярно, на батериите продавани в магазините не пише дизелови и бензинови, но всичко от изброеното тук го пише с разни знаци и букви, които няма да ви обяснявам, НО ПОНЕ ТРЯБВА ДА СТЕ ЗАБЕЛЯЗЯЛИ, ЧЕ ИМА СТОЙНОСТИ НА КАПАЦИТЕТА ИМ И ЕДИН ТОК!!!!!
Ха досетете се дали всички батерии, макар и с еднакъв според вас външен вид са направени по еднаква технология или не!!!
И МОЛЯ ВИ , АКО НЕ РАЗБИРАТЕ НЕЩО НЕ ОБВИНЯВАЙТЕ ДРУГИЯ, НЕ МИ ОБЯСНЯВАЙТЕ И ЗА МЕРЕНЕ, И ПРИБОРИ, ЧЕ ТАМ Е СЪЩО ЦЯЛА НАУКА И КАТО ГЛЕДАМ МАЙ САМО АЗ ЗНАЯ НЕЩО И ПО НЕЯ!!!
Хайде със здраве и когато човек се опита да ви обясни нещо по народному или с по-прости думи, не скачайте и не се хващайте за думи, които не осмисляте!!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 10 авг 2004 13:38


май ти си по-добър по подскачането....
браво-чудно си развил темата-може и още неща да понапишеш-никой няма да ти се разсърди ако поосведомиш.
недей подскача-както сам съветваш-няма смисъл.
тука не подскачаме а спорим-защото в спора се ражда истината!
не е въпроса да си мериме пишките а да се научиме на неща един-друг а и тия дето ни четат и нищо не разбират...
не претендирам да съм експерт-ти го правиш. но не забравяй че не е възможно физически да знае човек всичко.
въздържай си нервите моля и недей да разлепваш етикети насам натам кой колко знае и незнае.
това е без значение.
аз мога да си призная че не съм специалист-ти можеш ли?


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 10 авг 2004 13:40


RESPECT!!!
знаеш много вярно е!
не съм те обидил с нищо.мисля ,че тонът ти е неуместен.
http://www.startbatteriesbg.com/indexbgi.swf
http://www.monbat.com/presbg.html


Потребителски аватар
opipva4a
Палячо
Мнения: 1347
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

...

Мнениеот opipva4a » Вто 10 авг 2004 13:42


косьо имаш нужда от скромност, освен ако сам не си стигнал до по-горните заключения и константи.
хубаво е че си внимавал в училище
благодаря за темата


DTMF

по темата

Мнениеот DTMF » Сря 11 авг 2004 23:00


значи имам подобен проблем с голф 2 двигател RF ако има значение.
Та зарядното напрежение измерено с 2 цифрови мултиметъра е само 13,2 волта а на капака на динамото пише 14 волта.Според вас трябва ли да се ремонрира нещо по него или не?

Цялата тема е тук

http://clubs.dir.bg/showflat.php?Cat=16 ... art=1&vc=1


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Сря 11 авг 2004 23:42


трябва да си смениш релето и ще се оправи


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 12 авг 2004 8:01


при смяната трябва да се прегледат пръстените на колектора и ако са вдълбани повече от 1.5 мм да се разглоби и да се приравнят.
също да се проверят и лагерите за радиален и аксиален луфт (прави се при свален ремък) не би трябвало да играят с повече от няколко десети-ако е повече-смяна!


boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Re: Алтернатор?

Мнениеот boi4eto » Сря 07 авг 2013 17:38


Само да попитам, нормално ли е динамото ми да зарежда 13.8, че взех нов акумулатор и при замерването за гаранцията ми казаха да ми ревизират динамото за да зарежда над 14 ?

Последна промяна от boi4eto на Пет 09 авг 2013 15:20, променено общо 1 път.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта