Безстепенно регулиране оборотите вентилатора на парното

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 02 окт 2007 17:02


grizzly написа:...


Ааа Мечо виждали сме ги 200A с болтчетата :twisted: дето управляват мотокари :wink:

Изображение


По едно време бях откачил да си правя шалтера на колата с електронно управление да не товари "таралежа"




Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот baibradar » Сря 06 фев 2008 22:46


Нмерих една схемичка с процесор има и програмата. Ако на някой му се експериментира да пробва.
http://mondo-technology.com/heater


Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stancorotax » Сря 06 фев 2008 23:27


grizzly написа:...И е на 20 килохерца за да не пищи...

Колега, а тези, които чуват до 20 килохерца? :shock :D


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Чет 07 фев 2008 15:46


Абе колеги кво си тровите мозъците.
За по ниските обороти се ползва жичен резистор вързан в колекторната верига на мотора.Някой не може ли да го измери колко е съпротивлението и да го замести с жичен реостат.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 08 фев 2008 7:50


Vasseto написа:Абе колеги кво си тровите мозъците.
За по ниските обороти се ползва жичен резистор вързан в колекторната верига на мотора.Някой не може ли да го измери колко е съпротивлението и да го замести с жичен реостат.


Този реостат трябва да е БАЯ РЕОСТАТ :)


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Пон 11 фев 2008 8:52


Идеята с реостата е добра, така ще отпадне необходимостта да си правя електрическа печка :lol:


Потребителски аватар
grizzly
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот grizzly » Сря 13 фев 2008 1:20


stancorotax написа:
grizzly написа:...И е на 20 килохерца за да не пищи...

Колега, а тези, които чуват до 20 килохерца? :shock :D

За тях го правим на 21 КХц. :lol:
Ти верваш ли си че чуваш 20 килохерца?
Както и да е.
-------
Хинт:
Цаката на постояннотоковия ПВМ е обратния диод.
Иначе мотора не върти. Действайте.


Потребителски аватар
blueice
Мнения: 116
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 7:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blueice » Нед 30 мар 2008 20:07


При Рено,Ситроен и др. проблема е решен с биполярни транзистори вкл. паралелно(MJ11015)и аналогово управление.Пече като....дзвер,за това ползват голям радиатор монторан на въздушната струя след вентилатора.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 30 мар 2008 20:22


blueice написа:При Рено,Ситроен и др. проблема е решен с биполярни транзистори вкл. паралелно(MJ11015)и аналогово управление.Пече като....дзвер,за това ползват голям радиатор монторан на въздушната струя след вентилатора.



френска им работа :banghead:


Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stancorotax » Нед 30 мар 2008 23:32


grizzly написа:
stancorotax написа:
grizzly написа:...И е на 20 килохерца за да не пищи...

Колега, а тези, които чуват до 20 килохерца? :shock :D

За тях го правим на 21 КХц. :lol:
Ти верваш ли си че чуваш 20 килохерца?
Както и да е.
-------
Хинт:
Цаката на постояннотоковия ПВМ е обратния диод.
Иначе мотора не върти. Действайте.


:офф
да колега, тествал съм се, в лабораторията по аудиотехника в меи с генератор :lol: 20-те почти се губят, но аз и един колега ги чухме


Потребителски аватар
grizzly
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот grizzly » Пон 31 мар 2008 0:25


stancorotax написа: :офф
да колега, тествал съм се, в лабораторията по аудиотехника в меи с генератор :lol: 20-те почти се губят, но аз и един колега ги чухме

Мистър Феноменико, дали ще ни предоставите сертификат от изследването? Може да чувате 20 КХц ако сте на 16 години. И пак се съмнявам в достоверността на теста.
Тогава би следвало много да ви дразнят телевизорите с развивка на 15625 Хц (CRT).

Но специално за Вас имаме PWM на 500 КХц. Надявам се е задоволително за Вашите специфични нужди?


Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stancorotax » Пон 31 мар 2008 9:31


хаха :) сертификат нямам, още не съм ходил в 1-ва градска за това ;)
но си прав, телевизорите старичките много ме дразнят с високочестотно пищене
наскоро имахме много забавен случай със същия този мой приятел - продавам му лаптоп, отваря го той - почва някакъв тих, но много дразнещ високочестотен звук...не знам на колко херца беше, но много малко хора го чуваха - представи си картинката приемчика в сервиза ни вика 'ми аз не чувам нищо, за мене няма проблем'
със 300 зора и разрешение от германия ни го смениха....
между другото тогава един познат ми даде специализирана програмка, генерира честота каквато й зададеш (синусоида) и 20-те кхц ги чувам (само аз от колегите ми), въпреки че са от говорителчета на лаптоп


caby
Мнения: 70
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 11:32
Автомобил: VW CADDY Ecofuel 08g
Двигател: BSX
Местоположение: Добрич

схема за управление на вентилатор

Мнениеот caby » Пет 11 апр 2008 8:05


Здравейте.Ето една схемичка за управление на мотор.Използвам я за управление на оборотите на центрофуга за мед.Сигурен съм че ще стане и за управление на вентилатора на парното,след малко преработка mhihi
:shock ...как да я пратя... :shock



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта