От снощи е на пътя :)
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колеги, мисля че стигнах до решението на този адски проблем за мен. Колегата niks76 ми даде много ценни съвети, мнения и много ми помогна за което съм му адски много благодарен ! Както и на вас за всички усилия да решим заедно този мой проблем - за всички възможности и за всички линкове към каталози и за доста голямото отделено време по моя проблем.... абе за всичко!
Изчетох и доста работи по други форуми ( не български ) и стигнах до отговора на всичко
Значи турбото което свалихме снощи се оказва че си е за колата ... просто има 2 модела турбо за тези двигатели. Единият модел е Garrett GT1749VA Garrett и GT1749VB. И двата модела са явно с променлива геометрия ( VNT-17 ), но разликата идва от това че на единия модел ( VA ) вътрешността му е от алуминии, докато на другия модел ( VB ) вътрешността е от титан. Писано е че VB`то издържа на по-големи натоварвания ( 30psi ), демек за чипосване и надуване на турбото за разлика от VA което не е направено за такъв силов тунинг. Утре по обяд пак ще отида до Реалтурбо да ги поразпитам още неща и да ми се доизясни случая. Друго интересно днес вечерта беше, че за да видим номерата на турбината ми с майстора я почистихме с "Meglio" и очаквахме да потече доста масълце тъй като тръбите към кулера и EGR'а и всичко е в масло, но за голяма изненада масло не потече а само сажди
Може накрая турбото да се окаже че е само за чистене. Но утре след Реалтурбо, веднага щом намеря някъде компютър ще кажа какво е станало. Още един път ЕДНО ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ЗА ОТДЕЛЕНОТО И ИЗГУБЕНО ВРЕМЕ ПО МЕН !!!! 

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ей сега се връщам от Реалтурбо и оп ... ИЗНЕНАДА. Техника на Реалтурбо ми каза че турбото ми било здраво ( поне така като го гледа ) Обясних му за всички проблеми .. маслото от ауспоха, виенето на самото турбо, спадналата мощност, маслото по тръбите и около тях и за изтърбушения катализатор. Гледа я чуди се ... пак била здрава. И сега ми даде някакъв телефон на накакъв човек във сервиз специално за ФВ някъде около Зоогическата, където трябва да отида, да ми направи диагностика и ако вече там покаже че е турбото отново да се разглобява колата и вече да се занесе или за ремонт или за ново турбо ..... Довечера с моя майстор ще чистим сегашното ми и ще огледаме клапана да не би да има нещо от него. Странна работа .. тъкмо си мислих че всичко се е оправило 
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А ако примерно скоро разберат от къде е проблема ( силно се надявам дори да се окаже че турбото е за смяна .. искам само да се оправи ) може ли да взема по мощно турбо и с 1 чипче от тебе да го нагласиме как си трябва ... ? Не можеш да си представиш колко искам чип .... само да стегна колата и веднага те хващам 
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
GT1749VВ е мног оскъпо бате до колкото знам. Иначе няма проблеми. ше земеме една каса бира и ше настройваме докът докараме нещата
незнам ама мисля че и смукателните тръби трее да се сменат с по големи
иначе поне ше знаеш че турбината работи на серийното налягане за което е произведена. Но трее да се настрой добре че иначе ефекта ш ее обратен.
До колкото знам GT1749VВ бачка на 1,5 бара серийно
До колкото знам GT1749VВ бачка на 1,5 бара серийно
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Колега пиши едно ЛС на Rumen или Ventoman и идете да запишете една диаграма на работата на турбото в движение/най-удобно е на околовръсното да бул.България или пътя за летището щото има дълги прави/ и пусни лог.Вероятно е зацепен/зацапан/ механизма дето управлява геометрията ,или самата тя.Иначе дори и тя да се оправи кво ти пречи да и мушнеш ено чипче 
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Днес вечерта ще отваряме турбото. Снощи го никиснахме в "Meglio" и днес ще го измием и отворим. Ще се прегледат всички работи по турбото и най-вече прочутия клапан. А не ми беше малко турбото а са ми оцелили предния капак на колата с няква арматура ( една ограда дели сервиза и някъв арматурен двор ) и в момента имам 2 вдълбнатини в капака които са без боя и са до метал и дори метала е деформиран
А аз вече съм завел чета за камъчета и тая няма да ми я приемат.... сега отивам да се разправям с ония малумници. Поздрави !
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А да се похваля за капака ... след 1 час разправии, псуване и клетви със Самоковски селяни ( нямам нищо против хората от там по принцип ) шефът на арматурния двор им каза да ми дадат пари ... 300лв за ремонта на капака. Чудя се дали да го снимам ... ламарината на капака на едното място е издълбана
Бригадира на тези селяни ( явно и той беше ) ми пожела да си оправя колата и да се ударя по здраво ... после искаха да се бием и какво ли още не .... Сега колата още си е там и се надявам да не вземе пак да и направят нещо че тогава ще трябва да викам някой и да се разправяме по другия начин ... Поздрави !
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Момчета, днес изчистихме турбината... сега на вид изглежда добре и всичко се движи перфектно, но когато свалихме EGRa нещата бяха много тежки за обяснение
Имаше около 1/2 сантиметър масло и клапана в EGRа беше запекъл ... киснахме го и го позачистихме доста ... сега се кисне още както и колекторите са понапоени малко. Взех си ново масло MOTUL 8100 5W40 и нови филтри. В понеделник ще се купуват и нови гарнитури за турбото и около него и най вероятно в понеделник вечерта колата ще е на колела 
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта