DAXC написа:Боклук. Синтетика на цената на минерално масло. Никога няма да си купя такова.
Пък на Жокера ако със старото масло са му тракали повдигачите с това по-тънкото ще м у работи като дизел. Не теорията а практиката е доказала, че с по-гъсто масло повдигачите тракат по-малко. И да не пренебрегваме факта, че с тънко масло на стари двигатели разхода на масло ще е доста по-голям.
Стига с тези понятия "тънко " и "дебело" при загрят ДВГ
индексът 40 сочи едни и същи качества на маслата!!!!
Разликата идва в студено състояние...5W....10W....15W са с различни качества при минусови температури.....оттам и началния старт на ДВГ,сухото триене и т.н. и т.н.....
А
моите повдигачи въобще не тракат Само при големите жеги и дълго каране със загрял ДВГ от време на време чувам един повдигач за около 2-3 сек(когато маслото е с пробег над 5000 км)...
Статията за маслата в този сайт беше първата от раздела "
полезни "която прочетох!!!Четете бе хора!