1.6 101 и 1.6 75

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

1.6 101 и 1.6 75

Мнениеот kilima » Пон 01 окт 2007 8:42


Здравейте.Хич не сьм на ясно,а ми е интересно какви са разликите между тия два двигателя и какво коства преправянето на моноинжекциона и вьзможно ли е изобщо :)




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: 1.6 101 и 1.6 75

Мнениеот joker » Пон 01 окт 2007 14:13


kilima написа:Здравейте.Хич не сьм на ясно,а ми е интересно какви са разликите между тия два двигателя и какво коства преправянето на моноинжекциона и вьзможно ли е изобщо :)

ами такива са разликите,че единственото общо между тези два ДВГ са буквичките VW :wink:


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Пон 01 окт 2007 23:41


единия е със свещи отпред и колектор отзад(101 коня), другия обратното...101 коня е с блок от големите мотори 1.8 и 2.0 и е доста по-здравичък от оня бъг 1.6 75 коня, не грее, генерацията и всичко му е доооста по-добро, да не говорим за електрониката...проблема са му датчиците...повечко са


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 02 окт 2007 7:03


nasodotcom написа:единия е със свещи отпред и колектор отзад(101 коня), другия обратното...101 коня е с блок от големите мотори 1.8 и 2.0 и е доста по-здравичък от оня бъг 1.6 75 коня, не грее, генерацията и всичко му е доооста по-добро, да не говорим за електрониката...проблема са му датчиците...повечко са


........абе не е съвсем така....забрави най-важното...при колко оборота е максималния въртящ момент
при 75 к.с (независимо от вида на ДВГ) е при 2500 об,а при 101 к.с., при 3500....затуй под тези обороти 101 к.с. на някои изглежда като "спънат"(разгледай постовете и ще се увериш)....
и с електрониката не е така и със здравината не е така....пък греенето зависи не само от ДВГ,а и от много други неща...
поразходи се из форума няколко години назад и ще се убедиш в това което ти пиша по-горе...


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Вто 02 окт 2007 8:07


Позволявам си маалко да допълня - на АЕК макс. върт. мом. е на 4400 об/мин /а е слаган и в Пасат... :cry: /, после слагат АФТ - 3700 - цифрите са ми по спомени... "Дросел" е мръсна дума, а и "газова" /освен инж., разбира се/ - също, имат си и 2-та ДВГ "типични" проблеми, особено при повечко пробег, но кой ДВГ ги няма... Поддръжка и ремонти не са на кой-знае колко по-високи цени от на АБУ /но като ДВГ нямат нищо общо с него - писа се вече/, разхода обаче е подобен, а вървят повече, особено в обороти... За "пълна инж." 1.6 75 - независимо от кода на ДВГ - също могат да се прочетат тук и добри, и лоши неща...

П.П. Писано е безброй пъти - по-важно е да случиш на поддържан що-годе съвестно екземпляр - при мен с АБУ-то няма никакви сериозни проблеми - чукам на дърво... :)


Потребителски аватар
tankishev
Мнения: 437
Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tankishev » Вто 02 окт 2007 9:11


joker написа:.... най-важното...при колко оборота е максималния въртящ момент ...при 75 к.с (независимо от вида на ДВГ) е при 2500 об,а при 101 к.с., при 3500....затуй под тези обороти 101 к.с. на някои
изглежда като "спънат"...


:!: Подкрепям мнението на жокера ... карал съм АФТ, а моята е АБУ ... няма база за сравнение в ниските обороти ... на светофари АБУ-то се изтрелва като самолет без да е нужно да я дъжиш във високите обороти ... при АФТ се усеща набиране чак към 3000 - 3200


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Вто 02 окт 2007 14:00


хмм при мен не е чак така, от 2300 вече си поема доста добре на 1ва и втора...ама сигурно щото е на ибиза знам ли със 100 кила е по-лека от голфа...може би е заради вала обаче :oops:


Потребителски аватар
ALESYZ
Мнения: 1155
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 19:13
Автомобил: BMW 525d
Двигател: M57D25 -01

Мнениеот ALESYZ » Сря 03 окт 2007 10:44


AFT-то верно е тромаво на ниски обороти, обаче после..... Зависи как си караш колата.Ако ще се изтрелваш по светофари, забрави.На дълъг път след 3000 оборота имаш и мощност и ускорение при изпреварване и колата си ускорява и след 130-140 даже.Та така.Зависи от карането и шафЬОра, но ДВГ-то на мен си ми аресва.


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Сря 03 окт 2007 18:57


е ти на сфетофари като тръгваш от 1500 ли натискаш?


Потребителски аватар
Golf_Lozenec
Мнения: 160
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
Местоположение: София

Мнениеот Golf_Lozenec » Сря 03 окт 2007 23:58


Е в крайна сметка кое върви повече :?: 1.6 75 или 1.6 101


Потребителски аватар
aga
Мнения: 170
Регистриран на: Съб 27 ное 2004 2:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aga » Чет 04 окт 2007 0:56


Golf_Lozenec написа:Е в крайна сметка кое върви повече :?: 1.6 75 или 1.6 101

естествено че 101 к.с върви повече,един мой приятел има тъкъв 101 к.с и е много доволен :)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 04 окт 2007 7:02


Golf_Lozenec написа:Е в крайна сметка кое върви повече :?: 1.6 75 или 1.6 101

Въпрос с неясен и крайно неточен характер....
Какво разбираш под термина "Върви"!!!!????Звучи твърде махленски....
Каза се и се доказа,че 1.6 75к.с има "по-пластичен" ДВГ,което го прави по-динамичен на една и съща предавка ,1.6 101 изисква друг стил на каране за да бъде бърз ...Всичко зависи от стила на каране който има отделния шофьор!
Колко още да се изпише....


Потребителски аватар
Golf_Lozenec
Мнения: 160
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
Местоположение: София

Мнениеот Golf_Lozenec » Чет 04 окт 2007 8:25


Някой да може да постне тема със сравнения м/у тези два мотора че не се справям с търсачката :oops:


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Чет 04 окт 2007 9:55


Зимай 101 коня, ама АФТ и ако искаш да върви трябва да връщаш предавка...това се получава заради дългите колектори...афт ако вземеш положението е по-добро заради клапите в колекторите, ама трябва да внимаваш да са стегнати болтчетата им.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 04 окт 2007 11:00


nasodotcom написа:Зимай 101 коня, ама АФТ и ако искаш да върви трябва да връщаш предавка...това се получава заради дългите колектори...афт ако вземеш положението е по-добро заради клапите в колекторите, ама трябва да внимаваш да са стегнати болтчетата им.

това се получава защото максималния въртящ момент е изместен доста напред в по-високите обороти!по-горе сме го написали!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 91 госта