Релета за Фаровете на Голф 3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Сря 29 авг 2007 22:42


Cyberloner написа:като се преправи ключа :idea:


:screwy Бая работа те чака ! Отсега да ти кажа че си обречен на провал.




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Чет 27 сеп 2007 17:14


При мен от 13.8 пада е на 12.7 ... или около волт....ще слагам релета ... та да питам ... що се пускат два силови + от акумулатора....един е 2.5квадрата трябва да е достатъчен за двете релета ....


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 27 сеп 2007 17:39


Най вероятно се пускат 2 само на двусекционните фарове, защото къси и дълги светят едновременно.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 05 окт 2007 10:46


Абе да ви питам тука специалистите дето пускате "силови кабели", дали сте сигурни, че това е най-важното ?
Питам, защото тук се обсъжда как се подменят кабелите захранващи късите, дългите, халогените..... ама тези консуматори освен + си искат и маса !
Някой дали е подменил и кабела от крушката до масата със силов ?
Защото ми се струва, че ако кабелите са проблема "да не тече тока" то тогава оставяйки старата тънка маса, тя ще се явява като резистор във веригата.
Според мен целия проблем идва от контактните съпротивляния на ключва за фаровете както и релето което захранва общата верига за "12В след контакт".
Та искам само да кажа, че едва ли има нужда от кой знае колко "силови кабели".


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 05 окт 2007 17:46


С пускането на нов "+" се пуска и нов "-" директно акумулатора и така работата е сигурна.Тока през кабелите е над 8А и затова се пускат 2.5 мм2 за да има и презастраховане.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 05 окт 2007 21:49


Благодаря за урока по теория, а аз питах дали някой го е направил.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 05 окт 2007 23:16


Ами на моята кола така съм направил.Премахнах старата инсталация със секачките и си пуснах нова с релета.Оставил съм само старата инсталация за габаритите.

Постнал съм снимки в голямата тема за подобряване на фаровете.От цялата операция определено има смисъл.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Съб 06 окт 2007 19:04


Добре, един го е направил. А другите които не са споменали или пуснали снимки обаче естесвено са получили уникални резултати от дебелите кабели, как ли е там положението... mhihi
Ех тоя Ханс бе, какво ли е учил в училище и университета, че едни кабели да не знае колко дебели да пусне...


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Нед 07 окт 2007 15:37


Имам положителен резултат.Старата инсталация е оперативни вериги новата 2,5 мм.кв. е силовата част.Напрежението при крушката се вдигна с над 1 волт.Точните стойности не помня.Голф 3 е колата.
На предишния си автомобил направих същото - Жигула и там останах доволен от резултата.С оглед по дъртите години покачването там на напрежението стана с около 2 волта и вече имах прекрасни фарове.
Относно това кой как смята изчислява - нямам впечатления но да знаеш сметките на автомобилните инжинери не са да се експлоатира колата над 10 години и не са да не се сменят елементите от нея за толкова време иде реч за ключета, куплунги и т.н. ел. арматура.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 07 окт 2007 16:18


Чичо ти Ханс не е направил колата да се кара над 10години, както спомена колегата над мен.Изчислил е, че тази инсталация без релета е напълно достатъчна.

Ако ти си решил да си купуваш нови ключове - ОК.
Ако си решил да слагаш релета без да сменяш инсталацията - ОК.

Всеки си поема отговорност за действията, които прави по-колата си.Все пак тя си е твоя и можеш да правиш каквото си поискаш.

Преди да си сложа релета на фаровете прочетох всички мнения на колегите, които са правили тази интервенция и се вслушах в техните съвети и си пуснах нова инсталация.

Ти сам си решаваш какво да правиш :)

Успех!!! Не забравяй, че почти всичко на този свят се свежда до пари и това важи с пълна сила при автомобилостроенето.


fantasy_boy
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 8:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tyrnovo
Контакти:

Мнениеот fantasy_boy » Нед 07 окт 2007 23:24


а мога ли да попитам автора на тази тема на какви парички са халогените, че искам такива да си купя и доволен ли е от тях?


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пон 08 окт 2007 8:11


Ето тук в първото ми мнение съм написъл къде е целия проблем.
Според мен целия проблем идва от контактните съпротивляния на ключа за фаровете както и релето което захранва общата верига за "12В след контакт"

С течение на времето (от многото включвания и изключвания) контактната повърхност вътре в клемите на релето и на ключа се нарушава (става като, че ли е заварявано с електрожен отгоре) и това е предпоставка за увеличаването на контакното съпротивление, а от там и съпротивлението в цялата верига.

А я да видим какво сте сътворили през нощта:

mladeja написа:Имам положителен резултат.Старата инсталация е оперативни вериги новата 2,5 мм.кв. е силовата част.Напрежението при крушката се вдигна с над 1 волт.

И от какво се вдигна напрежението, от дебелите кабели ли? А релетата нещо - дали пък не е от тях?

mladeja написа:Относно това кой как смята изчислява - нямам впечатления но да знаеш сметките на автомобилните инжинери не са да се експлоатира колата над 10 години и не са да не се сменят елементите от нея за толкова време иде реч за ключета, куплунги и т.н. ел. арматура.

И след още 10 години какво ще правиш? Ще смениш кабели с 5 квадрата ли? (Дано се сетиш просто да смениш релетата, които сега си сложил).

bobcho написа:Чичо ти Ханс ...

Съжалявам - нямам такъв чичо.

bobcho написа:Изчислил е, че тази инсталация без релета е напълно достатъчна.

Точно така - изчислил е кабелите при 60/55 вата крушки (крушките, които се препоръчват за тези автомобили) и 14 волта захранване (захранването при работещ двигател).


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 08 окт 2007 17:20


Не те ангажирам с мненията си!Прочети голямата тема за релетата и си прави изводи.Нямам за цел да те убеждавам в нищо.

При мен нямаше 14 волта на фаровете -> сложих релета и сега е както трябва.Всеки сам си прави избора!!!

Успех!


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пон 08 окт 2007 18:04


при мен беше 11.8 сега е 13.8 ...разлика огромна в светенето...


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Пон 08 окт 2007 22:02


Колегата просто си пада от кеф да се формализира.Двете релета са към 5-10 лв не помня а колко струва въпросния ключ не смея и да попитам но колегата със сигурност знае щом предпочита да смени него.Естествено че ще сменям релетата но ме съмнява докато дойде този момент колата да е все още моя.
Имаше един девиз - ако не можеш да помогнеш поне не пречи.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта