Дискусия на тема сблъсък...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Пон 08 окт 2007 15:55


R@do написа:
Tyan написа:абе като хвърлят с еднаква скорост топка за боулинг и топка за тенис по вас ..... еднакво ли ще ви боли ;) помислете малко ;)


Абсолютно точно сравнение :wink:

Като направим малко уточнение.
Различните топки ще отдадат кинетичната си енергия в/у определен % площ от тялото ви, докато една кола горе долу ще покрие 100% от него, независимо колко е голяма колата ... винаги е по-голяма от нас




Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Пон 08 окт 2007 16:47


Тука играе кинетичната енергия:

E = масата х скоростта_на_квадрат
от където следва че по-тежката кола ще отдаде повече енергия при удър - т.е. човека би пострадал повече.
От това обаче че скоростта участва на квадрат означава, че полото с малко повишение на скоростта си ще стигне по сила удара от фаетон доста бързо. Обратно казано - скоростта играе доста по-голяма роля при енергията отколкото теглото на автомобилите.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 08 окт 2007 16:49


Да но скороста е една .. така че играе ролята постройката на автомобила
едно е да се блъснеш във бетонна стена със 60 .. друго е в друг автомобил който би се смачкал нали така ? (за кола в кола и за кола в стена говоря) по същия начин е при човека.. едно е да се блъснеш в друг човек докато бягаш .. друго е да се блъснеш във врата :lol:
поне това са го пробвали повечето хора от форума :lol:


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Пон 08 окт 2007 17:01


Ако предположим че и 2-те коли имат горе-долу еднакви характеристики на предницата по отношение на сигурност на пешеходците, променливата е само масата на колата.
даже за по-голяма яснота >
- удар с поло
-- удар с фаетон
--- удар с 25 тона претоварен прицеп с ролбар от меки тръби за достигане същото ниво на деформиране както 2-те коли по-горе :)

както и да го смяташ от камиона ще изхвърчиш най-далече.
Пс: въпроса не е изцяло зададен и затова предизвиква спорове. Ако се има в предвид само до колко е направена колата да пази пешеходци вече е друга работа.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 08 окт 2007 17:03


Точно това имах и аз в предвид, че phaeton-а е точно така направен а полото не ..
и за това примера на Tyan според мен беше глупав..


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 08 окт 2007 17:03


Във всички съвременни краш-тестове има графа: "предпазване на пешеходци при удар". Там можете да видите съответната оценка за "Поло" и "Файтон". Всеки производител се стреми да изкара възможно най-високи оценки на краш-тестовете, така че...
Да, пораженията зависят и от масата, но ако не дай си Боже ви удари Поло'91 резултата ще е доста по-лош, отколкото ако ви удари Файтон'2006, по простата причина, че той е конструиран така, че да омекоти удара.
Ако използвам сравнението на Tyan - от какво ще ви заболи повече - ако ви удари топка за боулинг с тегло примерно 3кг, или PVC бутилка минерална вода 5 литра?


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пон 08 окт 2007 17:07


Естествено, че пораженият от удара с малко по-тежката кола ще са по големи, но в случая е субективно защото така или иначе няма да може да се създаде адекватна сила на противодействие и в двата случая ще излетиш на приблизително еднакво разстояние....при което ще получиш подобни наранявания....


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пон 08 окт 2007 17:08


Визоре при такава разлика в теглото между човека и автомобила ... успех в надеждите че постройката на предницата играе кой знае каква роля ;)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 08 окт 2007 17:11


Tyan написа:Визоре при такава разлика в теглото между човека и автомобила ... успех в надеждите че постройката на предницата играе кой знае каква роля ;)


може и да не съм разбрал примера баце.. но все пак съм си на моето мнение


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пон 08 окт 2007 17:15


не бе примера между другото не беше най точния ..... :) по точен пример е с по тежка тенис ракета натегната примерно на 25 килограма и лека ракета натегната примерно на 27 кила дето удрят топка с еднаква скорост кое ще отскочи повече и кое ще понесе по силен удар...........всъщност мързи ме да обяснявам сега :)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 08 окт 2007 17:29


Теоретично тежката кола ще нанесе повече поражения, обаче на практика тъй като и двете коли са значително по-тежки от пешеходеца, а скоростта е висока разликата ще е твърде малка за да се усети.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пон 08 окт 2007 17:32


абе пешеходеца ще го усети и в двата варианта хахахахах


Потребителски аватар
Dragon
Мнения: 880
Регистриран на: Сря 05 окт 2005 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dragon » Пон 08 окт 2007 17:36


Интересен е казуса кое тежи повече: 1 кг желязо или 1кг памук! Ще помислите и ще кажете: естествено, че тежат еднакво, но няма да бъдете прави! Все пак желязото съзнанието ви ще го възприема по-тежко и от желязото ще ви е страх повече, затова според мен можем да кажем, че то "си тежи на мястото", а памука не...!
Много ясно, че Файтона във вашия случай! :wink:


Потребителски аватар
VW-fenka
Мнения: 3007
Регистриран на: Съб 31 мар 2007 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London
Контакти:

Мнениеот VW-fenka » Пон 08 окт 2007 17:41


Tyan написа:абе пешеходеца ще го усети и в двата варианта хахахахах

:да:
И трабант да те блъсне с 50 км/ч ... пак ще е кофти + това си зависи от човека и от хиляди други неща :roll:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 08 окт 2007 18:16


Доколкото знам, Euro NCAP дават от няколко години 6-та звезда за сигурност, която се присъжда за МПС-та, които причиняват малко поръжения върху пешеходци и велосипедисти. Също така, не ми е известно да има досега SUV с присъдена такава :idea:

Теоретично, "джиповете" са смърт за пешеходците в сравнение с нормална лека кола, най-вече, защото са по-високи и шанса да има смъртоносен удър е много по-голям. Съвременните градски автомобили са с много по-скосени предни капаци нормално удъра е на нивото на коляното, като идеята е, човек да не бъде прегазен, да бъде изхвърлен или настрани, или нагоре.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта