проблем с пасат 1.9 tdi 110 1998 г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
juliogs
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот juliogs » Вто 09 окт 2007 17:37


Ваг кома и да го пусна в двежение не дава никакви по различни характеристики от режим на натоварване на място и когато тествахме клапана показваше че работи ама нали съм тома неверни реших да го сменя
За гейта съм сигурен че работи то се вижда с просто око!
Маркучите ми писна да ги гледам :shock
Първо мотора ми е AFN- TDI-110к.с. надлъжно разположен мисля че това го бях писал още в началото AGR съм го изолирал по най простия начин като съм махнал маркуча от клапана които трябва да отваря и затваря входа към колекторите а маркуча съм го затапил с едно болче утре ще го пусна пак и ако е от това че съм го изолирал би трябвало колата да се оправи!!!!!
А в петък влизам в бокса и ще чистя геометрията колекторите и там подобни простотии все от тоя род па да видим кво ще стане по нататък :077:




Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Вто 09 окт 2007 18:09


По разните други форуми хората казват да провериш маркучето ВЪТРЕ в ECU-то. После ресетни ECU-то с Ваг-ком-а и се похвали тук :)
Хубаво е да направиш една-две снимки на двигателя ти, отгоре/отзад.
И отново вържи EGR клапана. Виж също какво е състоянието на колектора, да няма много нагар.


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Вто 09 окт 2007 19:35


juliogs,при мен също след смяна на клапан 75 нещата не се оправиха/смених го 2 пъти-първия път за 264лв-дефектен, от един много велик сервиз/.Но след почистване на турбото/пак два пъти,защото първия път в друг велик сервиз просто ме излъгаха, че са го изчистили-така се оказа/ пасата тръгна. А като махнах катализатора след това-стана още по-добре. Всъщност хората които ми оправиха колата са сервиз Бош-на Кукленско шосе в Пловдив-мисля,че е редно тях да ги назова!!!.Извода:1.чистене турбина.2.смяна маркучета.3.клапан 75-ако знаех за вярната последователност/поне при мен/ на тези неща щях да съм по богат с 500лв.Сега колата върви много добре и вече една година-само масло и нафта!!!!Въобще всички VW,които съм карал досега са с един проблем-грешна диагностика по сервизите!!!Моя EGR клапан съм го затапил по същия начин/преди 2 месеца/-не усещам някаква разлика-просто всички съветват,че е по-добре така.Между другото новия клапан Н75,който сложих/с него съм и досега/,при тест с надуване във вода изпуска. По-малко от стария,но все пак го смених.Нека по-запознатите да кажат нормално ли е така да се тества и трябва ли да изпуска.Да не се окаже,че имам 3 клапана-нови,от които ни един не е като хората.А иначе нарочно се качих на същия пасат-на мой приятел-нямат разлика във вървенето-дърпат здраво!!Успех!!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 09 окт 2007 19:38


Като чистиш геометрията внимавай да не разбалансираш турбината/не че съм го правил ,но става от болтовете на оста/ щото после се чупи :cry: Дебитомера не каза каква стойност дава/каква е пиковата и как се държи спрямо исканата/?Отделно турбото се гледа само под товар :!: Като си го гледал тогава кажи турбото повече или по малко даваше от исканата стойност в диаграмата и дали имаше пикове/сътресения/.EGR е най-хубаво да се затапва с алуминиева пластина щото иначе продължава да се мърси ,а ако е бил замърсен си остава отворен/поне за 1З е така/.
P.S.Правилното е да почнеш от Н75 ,но не с покупка а с "Жокер от приятел/съфорумец" :) - струва ена бира :wink:


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Вто 09 окт 2007 20:49


juliogs написа: а на (kombito-tdi) искам да му кажа че не на всеки "въртигеврековец" му е станало ясно че проблема е от клапана най вероятно и колкото повече знаеш май нищо не знаеш

това бях написьл аз
за "сондирането " не е наи честия проблем но и на наи тьпия вьртигеврековец му прави впечатление
на колегата PIKE бих искал да кажа ;
колега ти искаш да се оправиш сам при условие че такива светила в науката единия бьзикаш стоителни машини другия инжинер с VAG-COM немогат да се оправят
извинете маи пропуснах някого ооооооо:едно цитатче
Благодаря за съдеиствието на всички които дадоха коментар по темата и особено на инженер майстор Иво и адаша от дизел център Бош-Варна .

п.п а аз днес еи така щото ми беще скучно и нямаше кво да правя откарах две спринтерчета 313 cdi .
не искам да си помислям дори ако имах пасат с такьв проблем сигурно 2-3 месеца нямаше да излезе от гаража :lol:
последно за тази тема ;
kombito-tdi написа:когато ходите на читави маистори и проблема се решава бьрзо и сумите не са големи


juliogs
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот juliogs » Вто 09 окт 2007 23:08


Те читавите майстори с лопата да ги ринеш!!!
kombito-tdi написа:
п.п всички разбрахме че на колегата му забива от клапана и ся кво ще копуваш ли нов или жа рьгаш дявола вьв вьздуха

То на приказки и баба знае ама дела трябят, по тая тема май наистина всичко се изписа ако някой недай си боже напише че пасатора му забива да ми званне на лични ще му подаря един клапан без да ръга дявола във въздуха.....................


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 09 окт 2007 23:57


съжалявам 4е го пиша,но понякога без да се види не може да се постави то4на диагноза-ако си ми близо за 2 минути ще знам откъде е ,но понеже си далеко мога само да гарантирам 4е колегата Комбито-тди също знае как да реши проблема.не е въпроса до образование и маисторлък-истината е 4е много малко хора в бг знаят как се решава тоя проблем.а с 4етене от форумите пак не винаги се разрешава забиването -едно е да 4етеш ,а друго е на практика ,да знаеш къде и какво да гледаш и по важното -какво да направиш
то е ясно 4е всеки гледа и да нау4и нещо и да мине по тънко ,ама понякога не става.99 процента съм сигурен 4е при теб е от самата турбина-може би е зле регулирана ;но при4ината е там
имам 5 разряд за механик( постоянно разбирам 4е нещо не знам) мога да кажа 4е с ТДИ съм на ти и все пак постоянно излизат проблеми -за които в книгите пише 4е не МОЖЕ или трябва да се направи еди какво си -а доста 4есто на практика е съвсем по друг на4ин
просто не винаги може да се обясни какво да се направи;друго е да покажеш каде и какво се бута
успех с дилемата


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Сря 10 окт 2007 9:10


Май едни колеги пишат по темата и както винаги дават актуални мнения и съвети,а други само се надсмиват над проблемите.Kombito tdi,темата е "проблем с пасат",а не "за и против -направи си сам".Извинявам се за острия тон,но темата ми е интересна и не виждам едно твое мнение пряко свързано с нея.В крайна сметка аз просто помолих по-разбиращите да синтезират проблема за забиването на мощността/колкото е възможно/ и да стане важна тема в раздела,ако е удачно и имат желание естествено.Май станах пишман,че попитах!?!
Имаш л.с.


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Сря 24 окт 2007 23:30


juliogs написа:...5.и накрая остава грешка (intake manifold presure)....

Колега провери интеркулера или тръбите му дали не са спукани/откачени.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пет 26 окт 2007 0:33


понякога тоя проблем се решава и 4рез регулиране на оста на клапана на самата турбина-ако е много натегната механи4но ,надува от рано и N 75 не може да реагира толкова бързо


juliogs
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот juliogs » Пет 26 окт 2007 19:43


Днес си взех колата от сервиза и още не съм я пробвал дали забива но ми се ще вече да няма проблеми че тази интервенция която направихме е последен шанс а именно- чистене и подмяна на части в турбото,чистене на колектори , Геит и турбо пътища. Само за уточнение съм сменил и Дебитомера и повечето вакумни маркучета с немски.
П.П преди 3 дена бях в" Мотор консулт" тестваха с комп около 2 часа взеха ми 20 лева защото повече нямах и нищо не можаха да ми отговорят :No


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 27 окт 2007 10:02


niks76 написа:понякога тоя проблем се решава и 4рез регулиране на оста на клапана на самата турбина-ако е много натегната механи4но ,надува от рано и N 75 не може да реагира толкова бързо

:да: Тук си имаме "велики" майстори, които "вдигат" налягането на турбината от лосчето за регулиране. :applause:
Погледни дали има резки пикове (нагоре/надолу) в диаграмата на налягането преди да се стабилизира на определена стойност. Ако е пипнато малко, наистина има минимален ефект и всичко е ОК. Но ако е пипнато повечко, компа отчита свръх налягане и трябва да ти изплюе грешка.
ПС: не пипайте лостчето ако не е нужно !!!!!!


Потребителски аватар
andro69
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот andro69 » Пон 10 дек 2007 23:28


Dobromirski написа:
niks76 написа:понякога тоя проблем се решава и 4рез регулиране на оста на клапана на самата турбина-ако е много натегната механи4но ,надува от рано и N 75 не може да реагира толкова бързо

:да: Тук си имаме "велики" майстори, които "вдигат" налягането на турбината от лосчето за регулиране. :applause:
Погледни дали има резки пикове (нагоре/надолу) в диаграмата на налягането преди да се стабилизира на определена стойност. Ако е пипнато малко, наистина има минимален ефект и всичко е ОК. Но ако е пипнато повечко, компа отчита свръх налягане и трябва да ти изплюе грешка.
ПС: не пипайте лостчето ако не е нужно !!!!!!
как да разбера колко е пипано,виждам въртяна е гаиката ама няма боя и маи е до края


Потребителски аватар
andro69
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот andro69 » Пон 10 дек 2007 23:29


как да разбера колко е пипано,виждам въртяна е гаиката ама няма боя и маи е до края


nikm
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikm » Сря 12 дек 2007 13:56


Колега аз по същия начин бях залудял преди време с моя пасатор и какво ли не му гледаха, накрая в Супер Дизел ми казаха, че не са ми в ред дебитомера и турбината, та аз смених само дебитомера и да чукна на дърво всичко е наред сега и съм я карал с 220 км(тя и неможе повече :D ) а преди това точно на 120 умираше и повече неможеше да отлепи. Та мисля, че след всичко което си сменил и прегледал би трябвало да нямаш проблеми.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта