1,9 TDI - 116 коня, МНЕНИЯ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

1,9 TDI - 116 коня, МНЕНИЯ?

Мнениеот smurf » Сря 10 окт 2007 18:40


Колеги интересува ме какво е мнението ви за този мотор (не му знам кода), понеже нали е помпа-дюза, има ли проблеми с дизела в БГ? Също искам да попитам каква е разликата в разхода и динамиката на мотора когато е оборудван с петстепенна и съответно с шестстепенна скоростна кутия?
п.п. очаквам да се включат притежателите на коли с този мотор
п.п.п много ли са 12500 за пасат 2000г с посочения мотор
мерси предварително :lol:




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 10 окт 2007 19:05


Ако става въпрос за Пасат 2000 г., кода на двигателя е AJM или ATJ. Първият има само 5-степенни кутии (независимо ръчна или автоиматична), вторият се предлага и с 6-степенна ръчна. За динамиката не знам, но си мисля че разхода би трябвало да е малко по-нисък с 6-ака. Проблеми с горивото може да има ако зареждаш къде да е, за да е "по-тънко". Зареждай на нормални бензиностанции (Лукойл мисля че са най-доброто - като качество), и ще си избиеш с разхода (който при нормално каране и ако всичко е наред по колата може да е учудващо нисък). В страната се движат толкова VAG с такъв двигател (включително и нови), минали са толкова километри с BG нафта и без серизони проблеми - според мен място за притеснение няма.
Цената ми се струва повече от добра (пак зависи от много неща де).
накрая - надявам се че не се сърдиш за включването ми (не съм с помпа-дюза).


Потребителски аватар
eeedddeee
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот eeedddeee » Сря 10 окт 2007 19:08


Мотора е супер откъм динамика и пъргавина, иска си хубава нафта и не е зле добавки за нея. Карам го от доста време никакви проблеми само 1 турбо но там причините са май други и най-веч лоша нафта нагар и т.н.
а за цената това е мн относително понятие; по принчип Цената е пресечна точка на интереси ако имаш парите и колата те грабва мн не мислиш , но ако ги нямаш колкото и да те грабва колицата търсиш друга "Точка" на пресичане УСПЕХ :oops:


Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Сря 10 окт 2007 19:20


Канев, естествено, че не се сърдя, твоите мнения винаги са били от полза.....
Та относно помпа-дюзата и си мисля, че не би трябвало да е проблем за горивото, но тука из форума се подмятаха такива мнение (или може би става дума за тди с филтър за твърди частици?)
А в поддръжката предполагам няма осезаема разлика с АФН?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 10 окт 2007 19:29


Подръжката определено е по-скъпа (а също и евентуалния ремонт, но дано не ти се налага !), но мисля че си струва - заради динамиката и разхода. По принцип ПД са по-капризни - и за горивото, имат по-други изисквания за масло (малко по-скъпо), и т.н. Отделно че на никой AFN не можеш да намериш монтирана в завода 6-степенна кутия (което си е благинка).
Дай да видим за какво става въпрос, а после и да се похвалиш (не забравяй и снимките).


Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Сря 10 окт 2007 19:37


след старателен оглед за А4 или пасат Б5, 98+ набор, се навих за по-новите варианти, а именно окомлектовани с този мотор, засега не е ясно дали ауди или пасат, но определено клоня към 116-те кончета (въпросът е да се намери читав екземпляр)
п.п. за маслото е ясно, имах предвид ремъци, ролки, филтри и т.н. осезаема ли е разликата в тях?
п.п.п. утре ще "оглеждам" една такава пасатка.....
п.п.п.п. Б5.5 започва да се прави след 2001 нали?


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Мнениеот dmode101 » Сря 10 окт 2007 20:32


Много добре си се ориентирал! Отличен двигател, не е самолет, но е съвсем приемлив като динамика и разход. Горещо ти препоръчвам 6 скоростен вариант, това е страшна благинка, особено на подходящ път. Малко е вероятно, ама ако можеш да направиш диагностика, преди да го вземеш, защото някои неща по двигателя са направо "златни" - напр. дюзи. Смяната на ангр. ремък ще ти е скъпичка, заради надлъжния двигател - сваляла се половината предница едва ли не, ама това е братче. Успех!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 10 окт 2007 20:39


Ако нямаш много средства и конкретна оферта за кола те съветвам да поглеждаш към АФН /лошото е че рядко се срещат в по-новите години/.Верно ПД си е доста по-рязък мотор ,но все пак си има 4 помпи-дюзи :cry: - което на наще коли "втора злоупотреба" и гориво си е нещо над което да мислиш :cry: Ако обаче намериш читав екземпляр няма кво да му се чудиш.Незнам даже що си се ограничил точно на 116 те магарета.В общи линий търси читава Пасат-ка независимо дали е 101,110,116,131 коня - с никой от тях няма да сгрешиш.


Потребителски аватар
SLO
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 02 юли 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот SLO » Сря 10 окт 2007 21:16


Впечатленията за година и половина с Пасата ми са само положителни.
Аз съм със 6-те скорости,та пъргавината и разхода са на отлично ниво,верно не е некоя бегачка ма със 6л/100км. върви повече от задоволително.
Сега,често обсъждано е капризноста на П.Д.-въпроса ми е"Какво му е капризното,че не съм го разбрал за 1,5г. и към 50000 км.?"
Сипваш си нафта от големите вериги,масло и филтри навреме,грижи няма да имаш никакви!
Цената ми се струва повече от добра,да не кажа евтино,всепак в Германия са по 7-8000евро и стигат до 10000ев. най-запазените.
Задължително го закарай на диягностика щото цените на резервните части са доста солени.
Ако те интересува нещо друго,питай :beer


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 10 окт 2007 21:27


Б5.5 започва да се произвежда от август 2000 (но вече се водят моделна 2001). Да, ама с това спират дизелите които не са помпа-дюза. Но пък поставят и 131 к.с.
По-полека - с чужди пари лесно се купува - вие още малко и за Б6 ще го пратите човека !
Ремъците мисля че са по-скъпи (и ролките), иначе при филтрите едва ли има съществена разлика в цената.


Потребителски аватар
SLO
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 02 юли 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот SLO » Чет 11 окт 2007 10:23


Понеже,за кола от Италия вообще даже и не помислям,ето ти цените на този модел с този двигател в Германия.
Средната цена е към 8000евро.
Демек,читава кола от там с докарването като нищо ще стъпи между 15 и 18к лева.

http://mobile.de/SIDg646flxkpvyiiqRgriT ... N&top=141&


Потребителски аватар
SLO
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 02 юли 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот SLO » Чет 11 окт 2007 10:33


А относно цените на частите,контролен блок на ESP-to i ABS струва към 3000+лв.!Верно аз с триста зора го намери по-тънко ма си е част която може да си изгърми и не подлежи на поправка,или поне майторите тук не искат да се занимават.
Та дали ще си взима Б6 не знам,аз само споделям моята реалност,и няма нищо неверно в това което съм писал! :beer


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Мнениеот dmode101 » Чет 11 окт 2007 13:38


SLO написа:А относно цените на частите,контролен блок на ESP-to i ABS струва към 3000+лв.!Верно аз с триста зора го намери по-тънко ма си е част която може да си изгърми и не подлежи на поправка,или поне майторите тук не искат да се занимават.
Та дали ще си взима Б6 не знам,аз само споделям моята реалност,и няма нищо неверно в това което съм писал! :beer


Ама и ти си един късметлия...


Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Чет 11 окт 2007 16:40


такаа малко инфо по темата, въпросния пасат се оказа с петстепенна кутия, иначе изглежда много добре на снимка......
п.п. произвеждат ли се през 2000-та година 1,9 тди 116 коня със 5 скорости?


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Мнениеот dmode101 » Чет 11 окт 2007 20:08


Бе на снимка всичките изглеждат много хубави! :) Който е карал кола с 6 скорости после не иска такава с 5, ама ако не си и не пътуваш на дълъг път - нямаш проблеми.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта