ИЗТРИТО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 15 окт 2007 0:19


TDI-RS написа:значи т.нар. чип тунинг си е чисто препрограмиране на софта....


простичко звучи

ако се прави от човек, който реално ти познава ТВОЯ мотор, характеристики, карантии и т.н.
предполагам искаш да кажеш човек който познава границите на издръжливост на гореспоменатите неща, щото механици много ама що се отнася за ремонти. Кат се почнат да се изчерпват запасите от мощнсост често става дума за опит не за теория.

и се модва ИНДИВИДУАЛНО със определен софтуеър за точно твоят мотор,
такова нещо няма. Ползва се оригиналния софтуер или негово копие, като в него картите се променят. Индивидуалното модване си зависи отчовека който прави промените.


а не някакъв неопределен чип за 1.9 тди

е такова пък наистина няма. Неможе да е неопределен софт. Може да е предназначен за друг комп друг мотор други изисквания на собственика друг софтуерен номер и т.н. В 99% от случаите ако не е правен за съответната кола просто няма да запали.

то тогава реално колата ти може да достигне разумният оптимум.
и тогава вече тези коне не са толкова бленуван мит.


Тези коне може да се достигнат разбира се..... но ще сме задминали РАЗУМНИЯ оптимум. АФНа няма да издържи на 35 коня повишение и зверско каране. А за да е "истински чип" колата трябва да не се чупи при всякъв вид каране с този чип.


въпросът е, че този "истински чип" струва хилядарка :wink:

да разбираме че чипове под хилядарка са ментета. Ако смяташ така бих поспорил по въпроса.


ама си струва


Както беше казал Алеко Константинов "Разни хора , разни идеали :wink: "




Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Пон 15 окт 2007 12:46


сега Богомилски разбирам твоята страна, ама не всичко е така човече.

да, прави се индивидуален софт за индивидуален мотор - това е оптимизация. всичко друго което се предлага е повтарям: НЯКАКЪВ ЧИП за НЯКАКЪВ СИ 1.9 ТДИ, а не конкретно за твоя.
тук мисля няма да има коментари.

наистина някои мотори си имат малък капацитет и за тях най - разумен е варианта с чипче от някъде и готово.
когато обаче двигателят ти сток е здрав, може да понесе повече, стига човекът който оптимизира в реално време, а не някакъв примерен чип, да знае какво прави
пример бърз - за моя мотор ти ще ми предложиш екстремна версия до макс 160 - айде 165 коня.
обаЧе: има например един морски, който ЗНАЕ КАК и с препрограмиране и мн дребни други нещица колата си става едни 190 коня. а опитно е доказано, че държи и до 250...
тук мисля също няма въпроси... нали...

та за какво говорехме :roll:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 15 окт 2007 14:13


TDI-RS написа:сега Богомилски разбирам твоята страна, ама не всичко е така човече.
:


нали не искаш да кажеш че понеже предлагам чипове съм тръгнал да обяснявам че нема смисъл от скъп чип. Ако е така бъркаш се. Просто ми е писнало от хора като теб които преценяват всичко само по цената. Само да ти подшушна че мой чипове се препродават от разни малки търговци по БГ за по 700 лева и успяват щото все още има хора преценяващи качеството по цената :D

да, прави се индивидуален софт за индивидуален мотор - това е оптимизация. всичко друго което се предлага е повтарям: НЯКАКЪВ ЧИП за НЯКАКЪВ СИ 1.9 ТДИ, а не конкретно за твоя.


Можеш ли д ами обясниш ако имаме 2 еднакви коли (с здрав неизносен мотор) с еднакъв мотор ЕДНАКЪВ комп (тоест еднакъв номер на ЕКУто) еднакъв софтуерен номер (надявам се ти говори нещо) и на двете сложим еднакъв чип каква ше е разликата. Ако знаеш същноста на това велико препрограмиране (а неда четеш по разни сайтоове какво пише) ще разбереш за какво говоря.


тук мисля няма да има коментари.

бе коментари колко щеш но нека са подкрепени с факти

наистина някои мотори си имат малък капацитет и за тях най - разумен е варианта с чипче от някъде и готово.


абе човече информирай се малко преди да го пишеш това. Я ми кажи колко чипа в Проспеед са правени на ДИНОто! Не ти говоря за мерене преди след за за реално време. ВВсички са готови чипове ама понеже са 1200 лева за добри за теб нали?

А дигиталтунинг тунинг немат дино нали. Обаче колегите от швейцария са с дино. И сигурно като им поръчаш чип швейцарците слагат една кола там правят я в реално време и после я пращат програмата до софия!

Та то повечето които предлагат чипове не са и чували за епром симулатор обаче иначе всички го правят в реално врмее .......ама с ВАГ КОМ :lol:

когато обаче двигателят ти сток е здрав, може да понесе повече, стига човекът който оптимизира в реално време, а не някакъв примерен чип, да знае какво прави


кое ще издържи. Турбината ли , съединитела ли, температурните натоварвания ли. И като човека оптимизира в реално време
как ще знае какво прави след като няма дино? По слух и мирис ли? тия времена минаха. И я обясни ако можеш какво имаш в предвид оптимизиране в реално време и колко и къде се прави.

пример бърз - за моя мотор ти ще ми предложиш екстремна версия до макс 160 - айде 165 коня.

колко каеш толко ше ти предложа но преди това ще ти изясня рисковете.

обаЧе: има например един морски, който ЗНАЕ КАК

да наистина тоя морски знае , но не разбирам защо си мислиш че други не знаят :idea:
и с препрограмиране и мн дребни други нещица колата си става едни 190 коня. а опитно е доказано, че държи и до 250...


Ако САМО по електронен път успееш да докараш твойта кола на 190 коня и да държи 50 000 км. аз лично ще ти дам 1000 лева ! Графика на ДИНОТО и доказателство че нищо механично не е сменяно.
Да не стане обаче да почнем да увъртаме. Дребни неща а? VNT20 дребни неща ли са ти.... дюзи 232 или 262 мм дребни неща ли са?
Тия коне ги немаш за нищо бате. И и ти гарантирам че за 1000 лева нема да го докараш 190 коня. А че държи на 250 коня .....държи...ама само блока :lol:

тук мисля също няма въпроси... нали...

ами няма .... а трябва да има за да ти се изяснят някои работи


та за какво говорехме :roll


за АФН мотор на 10 години говорехме който според теб може да се направи 145 коня в еално време и да си кара спокойно още мнооого години.

пс. тия кончета при дизел малко по трудно се вадят...не е като при опела ти :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 15 окт 2007 14:18


Аз ли съм в грешка, или човека, който пусна темата, питаше за двигател 90 к.с. ? Т.е. не става въпрос за AFN двигател.
Не че нещо, тя темата и без това се отнесе в друга насока де.


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Пон 15 окт 2007 14:37


хубаво, темата се завърза

ако говорим за 90 коня сток, мн трудно ще мине 120 без смяна на железа.
ако обаче си е 110, има резон в това да гони 145
защото и дюзи и турбина имат достатъчен запас за това...


и така.. към поста по - нагоре: няма 2 еднакви коли, няма, от завода излизат различни. затова се говори за индивидуално препрограмиране.
най - лесният начин е един тип чип за 90 коня и готово. но никой реално не знае какво се случва, а приблизително. тези чипове / уж повечето / са правени на дино, но за точно определена кола и после копи - пейст системата.
затова са и ниските цени
аз не смятам че цената определя тука качеството и не съм го казвал.

аз говоря за ремапване, което е различно от чипче, нали? :idea: :wink:

за реалното време - колата ти се настройва в реално време при реални условия на пътя. има си средства и начини за това . има си и хора за това.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 15 окт 2007 15:28


TDI-RS написа:ако обаче си е 110, има резон в това да гони 145
защото и дюзи и турбина имат достатъчен запас за това...


да прав си братле. Не съм казал че не са постижими. Вземи обаче напредвид с какви масла се карат тия коли. Колко често се сменят и т.н. и ще стигнеш до извода че турбината не е това което е била. Аз също съм с АФН. VNT15 си е слаичка турбина но поне бързо се развърта и е приятно с нея да се кара. Тук в скоби искам дамо да добавя че при VNT15 има доста големи толеранси в производството и има някои които се чупят бързо серийно а някои са доста издръжливи. VNT17 вече като твойта са доста по добри и работят на високо налягане.


и така.. към поста по - нагоре: няма 2 еднакви коли, няма, от завода излизат различни. затова се говори за индивидуално препрограмиране.

брат точно тука исках да говоря с теб по въпроса щото не си прав. Разбирам че казваш излизат различни. Това обаче предплагам искаш да кажеш че има толеранси в производството които обаче все по малки стават. Кажи ми къде са толкова разликите в колите. Разбирам че има някои които още от завода излизат калпави (първите четворки примерно) но това е все по рядко.

От друга страна: Излизат коли с един и същ ОРИГИНАЛЕН Софтуер. Примерно при АФНмотора има около 20-30 (бе повече са ма сега говоря примерно) вида компютри. Какъв е вида на компа се познава по неговия БОШномера. След това какъв е точно файла в него се познава по СОФТУЕРНИЯ НОМЕР. Това е номер на самия файл.
Да речем че общо при АФН има 300 различни Софтуени номера. А произведените коли примерно са 1 милион.

Тогава делиш 1 милион на 300 и получаваш колко общо коли са с АБСОЛЮТНО еднакъв софтуер. ЕДНО КЪМ ЕДНО няма лъжа няма измама. Ако става за въпрос мога ако ми дадеш номера бошофския и номера по ВАГ на колата ти да ти дам твоя оригинален файл. И ще е едно към едно с него. Абсолютно никва разлка няма да има.
Както знаем ако оригиналните файлове на 2 коли са еднакви то тогава колата ще работи по един и същ начин (стига да няма много механични разлики като дефекти напрример и амортизация) То тогава ако направя на тунингфайл по единия софтуер и този файл го сложа и на 2те коли ефекта ще е един и същ. Аз по твойта логика разбиам че всяка кола излиза с уникален за себе си софтуер което не е така.

Софта се гледа какъв е брратле. Айде сега ми кажи как ще разбереш дали има минимални толеранси (разлики които само в лаборатория се откриват) между 2 нови мотора (с еднакъв управляващ софтуер) как ще ги знаеш тия неща та на по тях да нагласиш чипа. Има си техника има си хора. Знам ...и аз имам техника но начина на ползване на тая техника е сравнително сложен и изисква опит.

най - лесният начин е един тип чип за 90 коня и готово. но никой реално не знае какво се случва, а приблизително.

Абсолютно грешно е това колега. Да разбирам ли че аз ше взема един чип правен за 90 кониов мотор и ше го сложа на твйта кола и всичко ше е приблизително. Пълни глупости. Нито ше запали нито ще работи , камо ли даима ефект. Ако беше толква лесно нямаше да искам винаги опредлени номера по електрониката. Аз като получа номера на файла почвам да работя именно по този файл.....а той е едно към едно еднакъв с този в колата ти. Файлове с други номера неможеш да взаимстваш защото нищо няма да се получи. А тия неща за уникалните настроики и софт са евтин трик.


тези чипове / уж повечето / са правени на дино, но за точно определена кола и после копи - пейст системата.
затова са и ниските цени

не съм съгласен. Цената се определя от много фактори. Какви са ти клиентите начин на продажба и т.н. или с други думи колкото можеш да изкопчиш от клиента толкова ти е цената. Имай предвид че ако дойдеш в Берлин при мен цената за твойта машинка е точно 449 евро. Защо ли :wink:


аз не смятам че цената определя тука качеството и не съм го казвал.


съжелявам не съм те разбрал правилно

аз говоря за ремапване, което е различно от чипче, нали? :idea: :wink:


не е бате различно ,не е. Ама ако искаш да ти обяснявам още дай на скайп когато имаме време да лафиме че сега ми писна да пиша а и имам клиент след половин час. Ше го ремапваме и него :lol: той чип неще :wink:

за реалното време - колата ти се настройва в реално време при реални условия на пътя.

не на пътя .....на диното. На пътя както казах всичко е субективно. Требва да има нещо черно на бяло за да знаеш какво си променил и какво още требва да променяш.

има си средства и начини за това . има си и хора за това.
ами когато имаш средствата тогава ще разбереш какво имам предвид. Нарочно те попитах как технически си представяш тази настройка в реално време и очаквания отговор наистина беше....има средства има хора...

....ами наистина има ама на всеки целта е да ти вземе парите а не да т просветли кое как става нали?

...има и кой да им вярва :lol:


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Пон 15 окт 2007 18:23


човече, не знам ама все въртиш нещата в друга насока. излиза че съм казал неща, които дори не съм помислял.

ще ти го обесня така: взимаш две коли от завода излезли и ги пускаш на писта - ще покажат различен резултат
никой не е казвал, че всяка си има индивидуален софт - това би било безумие. различните версии са за различните модели и модификации.
казвам ти че както са различни от конвейра / приемай го като допуски или като произведена в понеделник и петък - все едно / така и новият софт ще има различно отражение.

а това пък за мапването е голяма неистина.
как да не се мапва на улицата бе човек, ти наистина силов тунинг знаеш ли какво е. като сложим сондата и препрограмираме в движение в реално време на пътя с лаптопа какво правим - ремапваме или само се возим за кеф.

повече няма да го обсъждам, защото явно или не ме разбираш, или си клониш към твоите си неща.


и понеже говорим за кинти само ще ти кажа, че аз за моя софт съм "броил" точно 0 лева и 00 стотинки :wink:
не за друго, понеже не знам как става... :wink:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 15 окт 2007 18:37


ок... изгледжа не можем да се разберем което може би е нормално. Братле исках ад ати кажа че резултатър ако мапваш на дино ще е мнго по добър от това на улицата. На улицата си е много субективно и не става дума само да гледах как е сместа.

Много хора смятат че под ремапване се има предвид на напишеш наново целия мотормениджмънт като почнеш от няква база. Тия неща си изисквт много акъл и си се правят с отделна електроника. Мотек и т.н. ПРЕДПОЛАГАМ че това имаш предвид.

А промяната на картите наричаш просто препрогграмиране .

Когато позваш оригиналната електроника ползваш за база оригиналните карти и тях променяш. И сега почват неточностите породени от езикови различния. МАП - карта. Под РЕ-Мап се тълкува смяна на картата (с подобна на нея)
Същтия ефект е само с това че оригиналната електроника не позволява чак толкова промени колкто с отделна електроника.

И можеш ли да ми кажеш как в движение променяш каритите и как отчиташ (измерваш ) промяната в мощността. Пак казвам не ми сравнявай дино с улицата.

А за разликите в моторите ....е съм съгласен че са толкова голями но както и да е.

В крайна сметка се съгласявам че чип който е правен на твойта кола с измервания и т.н. е супер. Но не и по начина по който говориш. Може пък тука да не разбират хората... и затова да не си мапват колите по 400 коня на улицата (кво като е забранено) :lol:
Кат те питах исках д ами обясниш точно технически какво правиш в движение и как отчиташ разлката. Ама както и да е

Айде със здраве.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пон 15 окт 2007 19:43


:fight: колеги написах много но го изтрих .единя се е доказал другия ще видим . МИР


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Пон 15 окт 2007 20:06


kombito-tdi написа: единя се е доказал другия ще видим . МИР


мене ме бъркаш братле
аз няма на никого с нищо да се доказвам

и все пак като малко примерче е, че в момента с дизела бия резонно 16 волтови астри ГСИ и калибри ХЕ, та така...


п.с. а с Богомил минавам на лични


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 15 окт 2007 20:09


TDI-RS написа:малко примерче е, че в момента с дизела бия резонно 16 волтови астри ГСИ и калибри ХЕ, та така...


Това сигурно ли е и има ли свидетели :D


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Пон 15 окт 2007 20:17


Ventoman написа:
TDI-RS написа:малко примерче е, че в момента с дизела бия резонно 16 волтови астри ГСИ и калибри ХЕ, та така...


Това сигурно ли е и има ли свидетели :D

ке ке ке ке
не ме разсмивай
даже последните са от Божура


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 15 окт 2007 20:35


TDI-RS написа:и все пак като малко примерче е, че в момента с дизела бия резонно 16 волтови астри ГСИ и калибри ХЕ, та така...


п.с. а с Богомил минавам на лични


ми що не ASZ мотора е супер машина със много голям върт. момент. Та какво му е чудното. Колегата TOSHO_VR6 беше пускал едно клипче в което с чипнат АФН бие такава астра че какво остава за помпа дюзата.

А що се отнася до кореспонденция няма проблеми. Макар че малко заядливо се получи което всъщност не трябваше да е така.

Поздрави и успех


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 15 окт 2007 21:13


Питам защото превъзбудени много . Често ми се е случвало да си карам спокойно и некои като ме е изпреварил да си мисли че ме е дръпнал , и после като се пуснеме да изостава много зад мене . Не се заяждам с момчето а питах дали е сигурно за да събера инфо как се държи тоз мотор , защото имам представа колко вървят тези опели . Все пак ме чака да купувам пак дизел :wink:


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Пон 15 окт 2007 21:20


Ventoman написа:Питам защото превъзбудени много . Често ми се е случвало да си карам спокойно и некои като ме е изпреварил да си мисли че ме е дръпнал , и после като се пуснеме да изостава много зад мене . Не се заяждам с момчето а питах дали е сигурно за да събера инфо как се държи тоз мотор , защото имам представа колко вървят тези опели . Все пак ме чака да купувам пак дизел :wink:


еее, човече, аз гоня 30 години, не съм някой превъзбуден дечко.
преди и аз си мислех, че от бензина няма друго, ама сега от ТДИ не слизам

имаше и клипче някъде с една калибра, но не ми се рови



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта