

Моята не беше чак толкова замърсена ,но все пак при натискане на съединителя за превключване на друга предавка, вместо да ми се повишат леко оборотите те падаха от раз. След почистването нещата се нормализираха. Също така сутрин като я паля оборотите вместо да скочат на 1300 и тогава да паднат се вдигаха само до 1100.Това също се оправи.Иначе полото нямаше никакви проблеми и си държеше нормално обороти на празен ход.
Трябват ви парцали и спрей за почистване на карбуратори (не ,че с WD-40 няма да стане).Моят го взех от OMW за 7лв. Трябва да се внимава с тези продукти защото са силни разтворители и са опасни при попадане в очите и устата!
Няма нищо сложно и цялата процедура трае 10-15 мин

Първо сваляте кутията на въздушният филтър и отдолу гледката е:

Както вече споменах, моята не беше чак толкова замърсена:


Най-голямото замърсяване е под самата клапа по стените на цилиндъра на клапата (на снимката по-долу не се виждат добре, защото,замърсяванията са черни и все едно са сянка за фотоапарата


Процедурата е пръскате,изчаквате няколко секунди и после търкате с парцала! При мен резултата беше следният:


Така и така сте свалили кутията на въздушният филтър ,отворете я и я почистете от масло ако има вътре в нея ,че то доста зацапва дроселната клапа:

Ако след чистенето оборотите започнат да се вдигат или падат на празен ход ще имате нужда от малко теория:
И сега малко теория за дроселите: Щом клапата ви е била замърсена компютърът е отчел грешка - "дроселна клапа" Затова дросела се управлява посредством авариен режим фабрично зададен в компютъра. След като сте почистили дросела вече нещата се променят и този авариен режим може да доведе до много високи обороти на празен ход.Затова откачете плюса на акумулатора за 20 мин (за да се изтрие грешката в паметта на компютъра) и после го свържете отново. Сега вече би трябвало всичко да е наред обаче компютъра за да работи правилно с дроселната клапа трябва предварително да я "обучи" защото сме му изтрили цялата памет. За целта колата се запалва да работи на место около 5 мин без да подаваме газ или пипаме каквото и да било. Ако и след това се случват някакви аномалии на празен ход (високи или ниски обороти) тогава вече отивайте на компютърна диагностика където ще ви настроят дросела (това последното се случва най-вече при двигатели АЕЕ 1.6 75коня)
При мен не се наложи да откачам акумулатора защото оборотите си ми бяха нормални след чистенето
