ДИЛЕМА - двиг. пежо или vw - дайте компетентни мнения!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
astragt
Мнения: 736
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

ДИЛЕМА - двиг. пежо или vw - дайте компетентни мнения!

Мнениеот astragt » Чет 18 окт 2007 16:28


Става въпрос за покупка на ново Мицубиши Аутлендър.
Капарирали сме го с фолксвагеновия мотор, но сега има възможност да го вземем с пежо мотор. До понеделник трябва да се реши.
Ето и характеристиките на двата:
VW Мотор:
2.0 16V DI-D DOHC 1.968 cc, 4 цилиндъра, 16 клапана, турбо дизел с директно впръскване и междинен охладител 103 kВ (140 к.с.)/ 4 000 rpm 310 N-m/ 1 750 rpm ; 8.8/ 5.9 / 6.9 (град./ извънгр./ комб.); CO2:183; 0-100: 10.8 сек; макс. скорост 187 км/ч
Пежо Мотор:
2.2 16V DI-D DOHC 2.200-сс, 4 цилиндъра, 16 к-на турбодизел с директно впръскване Common rail 115 кВ (156 к.с.)/ 4 000 об/мин 380 Нм / 2 000 об/мин; 9,6 / 6,0 / 7,3 (град./ извънгр./ комб.);
CO2: 194; 0-100: 9.9 сек; макс. скорост: 200 км/ч

Каръл съм само този с двигателя на VW и общо взето е добре, естесвено на това голямо купе не е като на пасат или голф ускорението. С пежо мотора в това отношение ще е малко по-добре в това отношение. Скоростната кутия при двигателя на VW си е 6 степенна на Vw, при мотора на пежо нямам идея.

Моля, дайте акъл, характеристики, статии и т..н :)
Като цяло идеята ми е, кой е по-добрия мотор като цяло, характеристики, надежност, подръжка, икономичност, всичкооо:)
Поздрави!




Vento_Power
Мнения: 979
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vento_Power » Чет 18 окт 2007 16:45


Май Пежо :lol: :lol:


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Чет 18 окт 2007 16:50


имах възможност да се повозя в този аутлендър...отлични впечатления като фунционалност и вътрешен дизайн...слаба оценка за външен вид /липса на идентичност....все едно гледам 3 коли.../ За двигателите...до колкото знам спират да слагат помпа-дюзата и заменят с комън рейл на пежо. Аз лично бих взел с пежо мотора. Въпросният в койт осе возих беше с VW мотора. Собственика не се радваше много на това че е отживелица мотора и се кахъреше за евентуални проблеми с нафтата....мисля с комън рейла е малко добре в това отношение! Успех!


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 736
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот astragt » Чет 18 окт 2007 16:50


Vento_Power написа:Май Пежо :lol: :lol:


помпа дюза v.s. комън рейл :idea:


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Чет 18 окт 2007 16:52


astragt написа:
Vento_Power написа:Май Пежо :lol: :lol:


помпа дюза v.s. комън рейл :idea:


астра..мисля че сам си отговаряш....спрян от производство мотор срещу соченият за бъдещето мотор... :roll:


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 736
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот astragt » Чет 18 окт 2007 17:01


chefito написа:
astragt написа:
Vento_Power написа:Май Пежо :lol: :lol:


помпа дюза v.s. комън рейл :idea:


астра..мисля че сам си отговаряш....спрян от производство мотор срещу соченият за бъдещето мотор... :roll:


Имам приятел, който твърди, че е така, защото е по-евтино за изпълнение, но в никъв случай помпа-дюза не е по-лош...
Аз не разбирам много от това да си кажа честно.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 18 окт 2007 17:11


Поразрови се из форумите. Това за двигател-отживелица са глупости - просто Комон рейл е по-масов, и съответно - по-евтин за производство. Аз доколкото съм запознат VW-я двигател е стабилен, издържлив и надежден. Докато пежата масово им се прецакват турбините.. Бих заложил на VW, но за всеки случай порови из чуждестранните форуми и виж отзиви за двигателите.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Чет 18 окт 2007 18:01


това че VW се отказаха от него след като построиха завод именно за дюзите....има си причина да го спират и едва ли е обявената...


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 18 окт 2007 18:14


chefito написа:това че VW се отказаха от него след като построиха завод именно за дюзите....има си причина да го спират и едва ли е обявената...

Завод за дюзи?! Дюзите са Бош. Двигателя с Комън рейл е абсолютно същия като този с помпа-дюза като конструкция, с изключение на горивната система - дюзите са различни, има нагнетателна помпа и обща тръба за нафтата до дюзите - т.нар. Комън рейл... И всички тези части - помпата, дюзите - те са си на Бош. Бош правят и Комън рейл. След като всички производители са се ориентирали към Комън рейл, това автоматично означава, че нито за Бош, нито за ВАГ е изгодно да рисърчват допълнително в тази посока (помпа-дюза).


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Чет 18 окт 2007 18:17


ACCELERATOR написа:
chefito написа:това че VW се отказаха от него след като построиха завод именно за дюзите....има си причина да го спират и едва ли е обявената...

Завод за дюзи?! Дюзите са Бош. Двигателя с Комън рейл е абсолютно същия като този с помпа-дюза като конструкция, с изключение на горивната система - дюзите са различни, има нагнетателна помпа и обща тръба за нафтата до дюзите - т.нар. Комън рейл... И всички тези части - помпата, дюзите - те са си на Бош. Бош правят и Комън рейл. След като всички производители са се ориентирали към Комън рейл, това автоматично означава, че нито за Бош, нито за ВАГ е изгодно да рисърчват допълнително в тази посока (помпа-дюза).


През миналия ноември VW създаде съвместно дружество и завод за производство на инжектори за помпа-дюза системата на стойност 240 млн. евро в Щолберг, Германия, заедно със Siemens VDO Automotive. Според източници от VW, цитирани от изданието Automotive News, заводът може да бъде използван за производство на други части и Common Rail системи.
Siemens VDO е водещ доставчик на пиезоинжектори за Common Rail.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 18 окт 2007 18:48


Aми не им знам точно политиката на Bosch/Siemens относно частите за дизелови двигатели (по принцип имат някакъв джойнт-венчър заедно 50%/50%, както и да е, не е важно това), но и помпа-дюза, и комън-рейл патентите се държат от Bosch, и мисля, че само те имат право да доразвиват системата. Останалите фирми - Delphi Automotive Systems, Denso Corporation и Siemens VDO са главни доставчици на частите. Може и да не съм прав за това, поправи ме ако греша.
Така че причината, че ВАГ минаха на Комън-рейл е точно тази, че излиза скъпо да се развиват 2 различни системи.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Чет 18 окт 2007 18:55


astragt написа:


Кога си я капарирал колата и при кой ако не е тайна :?:
Oще един въпрос на какво оборудване се спрях те и цвят?

chefito написа:

Напротив и двата мотора ще се вграждат едновременно на тоя етап и няма данни за близкото бъдеще да не е така :wink:
Помпа дюзата е по-малко капризна от към нафта и дори и да се сложи кофти нафта няма да направи толкова голяма мизерия, за разлика от Комън Рейл дизелите.

Тракалката е по-добрия мотор :lol: по не за мен.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 18 окт 2007 23:45


като недостатък на ХДИ остава постоянно прецакващия се EGR клапан;за помпа дюза се знае вси4ко
общо взето е на кантар -и двата двигатели са сполу4ливи ,само 4е тди държи на хамалско каране и е по непретенциозен тип мотор ,а с обстановката в БГ също трябва да се съобразяваш(за хди -по финна работа и съответно пове4е мизериики)
ли4но аз ако трябва да избирам ,ще взема тди
успех


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 736
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот astragt » Пет 19 окт 2007 8:43


niikoo_1 написа:
astragt написа:


Кога си я капарирал колата и при кой ако не е тайна :?:
Oще един въпрос на какво оборудване се спрях те и цвят?

chefito написа:

Напротив и двата мотора ще се вграждат едновременно на тоя етап и няма данни за близкото бъдеще да не е така :wink:
Помпа дюзата е по-малко капризна от към нафта и дори и да се сложи кофти нафта няма да направи толкова голяма мизерия, за разлика от Комън Рейл дизелите.

Тракалката е по-добрия мотор :lol: по не за мен.


В Балкан Стар, на изложението я поръчахме, агетката се казва Деси.
Най-високо ниво на оборудване, цвят тъмно сив.

Като чета мнението на хората тук, а и след разговора ми с един приятел, който работеше дълго време в мото-пфое, а сега е в Порше БГ, май ще си остане мотора на VW. Той ми каза, че този мотор 2.0 тди 140 к.с. го има в два варианта: BKP и BKF, като каза, че първия имал някакъв фабричен дефект с маслена помпа и имат случаи с такива мотори с проблем в мазането и прецакан двигател. Втория бил Но.1. Сега като погледнах договора обаче, номерът на двигатела на аутлендъра е с букви BSF и сега се чудя как да разбера, кой от двата на VW са ползвали.
Поздрави!


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 736
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот astragt » Пет 19 окт 2007 8:52


chefito написа:имах възможност да се повозя в този аутлендър...отлични впечатления като фунционалност и вътрешен дизайн...слаба оценка за външен вид /липса на идентичност....все едно гледам 3 коли.../ За двигателите...до колкото знам спират да слагат помпа-дюзата и заменят с комън рейл на пежо. Аз лично бих взел с пежо мотора. Въпросният в койт осе возих беше с VW мотора. Собственика не се радваше много на това че е отживелица мотора и се кахъреше за евентуални проблеми с нафтата....мисля с комън рейла е малко добре в това отношение! Успех!


Чефито, аз също останах с много добри впечетления като го карах на тест драйф. Всъщност един познат си го купи и от там тръгна всичко. Единствено нямах възможност много, много да го покарам на дълъг и там нямам много впечетления, иначе е доста съобразена кола и според мен е перфектния компромис между комфор, функционалност, цена и най-важното е, че вече няма да ме бърка дъжд и сняг за да се кача на вилата :)
Що се касае за външен вид, лично на мен адски много ми допада, но аз съм пристрастен вече :) Въпрос на вкус :)
Много важно според мен е също и това, че е 100% сделано в Япония и използването на същи тип окачване като при паджеро - 12 кратния световен шампион в Париж-Дакар.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikmar и 45 госта