Доработки на 1.8Т ..

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Доработки на 1.8Т ..

Мнениеот Sir T » Сря 10 авг 2005 10:39


Отварям нова тема да не спамваме темата TDI<>T и конкретно към 20vTurbo ми е въпроса .. след като си с GIAC чип и си на 1.1 бара, със сток турбото ли си? Не се ли стопля много?




Потребителски аватар
gti
Мнения: 1793
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
Автомобил: MK4 R32
Двигател: BFH 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gti » Сря 10 авг 2005 12:05


Темата е интерсна,но я местя в Тунинг форума. :wink:


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Сря 10 авг 2005 23:26


20vTurbo написа:
Tomcat написа:ето го моя човек ;)

Със сток турбината ли си при налягане 1.1? И аз се оглеждам за чип на GIAC, лошото е, че искат да им пратиш ECU-то, а USA е далеч. Имат някъв дилър в Европа .. Англия ако не се лъжа ама пак ми идва далеч да му се невиди?


Да, турбината е сток К03-0025. Понеже разположението на дригателя в Голфа е напреко твоята предполагам че ще е K03-0011. Добавил съм датчици за температура на маслото, налягане на маслото и налягане на турбината защото при този режим на работа е добре да се наблюдават тези неща често и внимателно.
Незнам за дилъри на GIAC в Европа, но съм чувал хубави неща за Wetterauer които са в Германия. Ако само те притесниява транспорта до щатите, аз лично мога да ти помогна. Ще съм си в София на 28ми.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Сря 10 авг 2005 23:35


твоя мотор с drive-by-wire ли е и всички в USA ли са такива? Знам, че 1.8Т GTI специално го пускат 2000г. в щатите?

Утре ще ходя да взема един приятел, които каца от USA така, че няма проблем с транспорта, носи ми подлакътника дори .. :) За да ми инсталират чип на Ecu-то обаче гледах, че GIAC искат цялото ECU. Мен ми е твърде притеснително да го пратя и да го чакам да се върне .. оставам и без кола най-малкото! Ще им пиша директно да видим какво ще предложат.
За момента се ослушвам предимно, защото мисля да си бутна мотора другата пролет, засега съм запланувал ксенон, музика и зимни джанти/гуми, а и ме радва все още как върви.

Това, което мисля да направя е нов чип, интейка към турбото да го сменя с такъв на Neuspeed или някой с по-голям дебит, 2.5 инча даунпайп, cat-back и 2.5" генерация. Като сдаде багажа турбината ще я сменя с по-голяма .. и евентуално ще сменя кулера с фронт маунтед. Но това много в бъдещето. Ще я докарам на 220/230 hp и това ще и е ..
Някъде четох, че ефекта от чип може да се компенсира с по-голям intake, downpipe, въздушен филтър и cat-back и било по-добре, защото се запазвала работната температура и бууст-а на турбото?!


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 11 авг 2005 0:41


нещо не те разбирам, вместо чип със всичките джунджурий други мислиш че ще докараш ефекта ли? щото ако е така се лъжеш, те биха били добро допълнение към чипа...... все пак кой ти казва кога колко бензин да пусне.... :wink:


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Чет 11 авг 2005 0:50


Да. Мотора ми е ATW, който в Европа мисля че беше AWT и е DBW. AEB от 98 до края на 99 са с кабел. Пращането на ECU-to до GIAC не е голяма работа, но това което аз лично направих е да си купя цяло ECU с чипа от частните обяави в www.clubB5.com. По този начин първо не спирам колата от движение (което и ти спомена, че те притеснява) и второ ако някога се съмнявам че чипа има някакви проблеми, просто го сменям с оригиналното ECU.
Ако има някакъв начин намери си второ ЕCU и проблема е решен, обаче внимавай защото ако колата ти има заводски импбилайзер който разпознава чипа в ключа ще ти трябва много твой човек в офицялният сервиз на VW който да го закачи за VAS 5051 машина (предполагам че вече не ползват VAG 1551 или 1552) и да го програмира с нов SKC (Secret Key Code). Моята кола няма такова нещо и не беше проблем, цената която платих за ECU-то + чипа беше по-ниска от колкото да купя само новият чип директно от GIAC. Ако искаш, дай номера на ECU-то да видим какво може да се намери. На някои от по новите модели може директно да го "флаш"-ваш през порта за диагностика и всичко става за секунди без да махаш или вадиш нищо.
Това за колекторите и генерацията дето си решил е супер и ще помогне усезаемо, но внимавай много с интейка защото при тези коли заради турбото се вдига много температурата под капака и рискуваш единственият ефект на спортният филтър конус да бъде смученето на горещ въздух което разбирасе го обезсмисля. Аз лично ползвам K&N филтър в оригиналната кутия точно поради тези съображения. Също така много важно нещо което ще трябва да смениш заедно с чипа е тъй нареченият DV (Diverter Valve) който циркулира въздуха под налягане след като се затвори дроселовата клапа обратно по тръбата на интейка, за да не продължава да нагнетява в затворената клапа. Проблемът е че заводският е пластмасов с мека "диафрагма" на която като и праснеш 1.1 бар и за един месец заминава. Моят го смених с Forge 007 който използва метален цилиндър и бутало и при малката вероятност да се развали може да се разглоби и ремонтира за разлика от оригиналният. Не се лъжи да купуваш тъй наречените "атмосферни клапани" защото въздухт който минава през DV-то е вече премерен и пресметнат за горивната смес и ако го изхвърляш навънка сместа ще стане много богата. Тези си ги купуват тинейджърите защото издават готин звук като сменят скоростите и си мислят че са много бързи и яростни :D
Не им вярвай на тези които ти казват, че лесно може да изкараш 50кс допълнително по какъвто и било друг начин освен с чип от този двигател. На теория може и да може, но на практика това би ти струвало 4 - 5 пъти по скъпо (най-малко).
Аз карам вече около 40000 км с чипа и нямам почти никакви проблеми, но сменям маслото редовно и само със синтетично VW 502.00. Скъпо е ама всяка гяволия се заплаща. По добре да купувам по-скъпо масло и да го сменям често от колкото турбината.
В правилната посока си тръгнал и ме кефиш много, действай и пиши какво става.


Потребителски аватар
gti
Мнения: 1793
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
Автомобил: MK4 R32
Двигател: BFH 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gti » Чет 11 авг 2005 0:58


prj57 написа:нещо не те разбирам, вместо чип със всичките джунджурий други мислиш че ще докараш ефекта ли? щото ако е така се лъжеш, те биха били добро допълнение към чипа...... все пак кой ти казва кога колко бензин да пусне.... :wink:


Aз все си мисля,че е най-добре да сложи "джунджириите" пък след това на диното за програмиране на чипа.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 11 авг 2005 0:59


да питам, що не си сложил BOV (Blow Off Valve) ами се занимаваш със тоя Diverter......


Потребителски аватар
gti
Мнения: 1793
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
Автомобил: MK4 R32
Двигател: BFH 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gti » Чет 11 авг 2005 1:04


Той си го е написал човека :wink:
Не се лъжи да купуваш тъй наречените "атмосферни клапани" защото въздухт който минава през DV-то е вече премерен и пресметнат за горивната смес и ако го изхвърляш навънка сместа ще стане много богата. Тези си ги купуват тинейджърите защото издават готин звук като сменят скоростите и си мислят че са много бързи и яростни


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 11 авг 2005 1:07


то за тва тия клапани могат да се регулирта на колко да се отварят, и пак си имаш въздух в системата...... кво като се затвори дросела и после дадеш газ не се налага да дойде нов въздух ли? не съм съгласен......

идеята е че пази турбото да не пробва да се завърти наобратно, Diverter-a също не няма такъв дебит колкото BOV-a


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Чет 11 авг 2005 9:44


20vTurbo написа:но внимавай много с интейка защото при тези коли заради турбото се вдига много температурата под капака и рискуваш единственият ефект на спортният филтър конус да бъде смученето на горещ въздух което разбирасе го обезсмисля. Аз лично ползвам K&N филтър в оригиналната кутия точно поради тези съображения.


мдам прав си, ще ползвам drop-in .. тук има другия проблем, че възудха е много прашен и трябва често да го поддържам после. K&N не са най-добре за BG, защото пускат доста въздух, а от там и мръсотии .. :roll:

Сега бързам доста и само прочетох на един дъх всичко, което си писал, благодаря ти - продължаваме темата като се върна след ден/два.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Чет 11 авг 2005 9:45


prj57 написа:идеята е че пази турбото да не пробва да се завърти наобратно


:?:


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 11 авг 2005 11:34


получава се backpressure който се връща обратно в турбото и заради лопатките все едно се опитва да завърти наобратно и се пречка със перките от турбината - все пак са на една ос :wink:


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Чет 11 авг 2005 12:55


prj57 написа:получава се backpressure който се връща обратно в турбото и заради лопатките все едно се опитва да завърти наобратно и се пречка със перките от турбината - все пак са на една ос :wink:


Може да го забави въртенето, ама да го разърти на обратно gruebel

РАСО


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 11 авг 2005 13:11


е все пак турбината върти от другата страна..... не казвам че го върти наобратно, опитва се според профила на лопатките и обратния поток..... :wink:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта