Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS

Мнениеот zfa159 » Чет 25 окт 2007 10:32


Тая кола започва да ме изумява как е възможно да изяжда толкова много гориво и то при леко каране (рядко я настъпвам над 3000).
Та понеже почти съм готов да си довърша газовата а тя е с ламбда нконтрол се замислих да си премеря нивата на напрежение на ламбда сондата за да видя какво се случва.
Не ми се иска най-грубата интервенция - да я откача и да покарам без нея и да видя разход и вървеж.
Затова искам да премеря какво всъщност вади като напрежение ама незнам какво трябва да очаквам?
-на студен двигател какво би трябвало да ми покаже при спокойна работа на около 1000 оборота (толкова държи)
Съответно на топъл двигател при нормална работа (на около 850-900 оборота) какво би трябвало да показва?
И изобщо каква е методиката за проверка на ламбда сондата?
Благодаря!

Последна промяна от zfa159 на Пон 29 окт 2007 17:52, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 25 окт 2007 10:51


Привет колега :D .
Виж писаното от Dimiter на втора страница тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... E%ED%E4%E0


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 25 окт 2007 11:59


Аз докато си играх с моята преди малко ето какво сътворих :
Откачих куплунга на сондата (с две жички е т.е. няма подгряване) и започнах да меря.
На празен ход показанието беше 0.37V и не се местеше.Като дадох газ започна да се повишава и достигна 0.47V (можеше и още газ да и давам ама не ми беше удобно понеже сам трудно мога да меря и да давам газ едновременно).
Като отпуснах газ-та показанията паднаха до най-ниска стойност 0.07V.
В другата тема (линка отгоре) един колега е писал "имаш ли забавяне в падането на оборотите" ама не разбрах за какво е признак това - питам защото аз го имам този момент от около 2000 до празния ход (гледайки оборотомера плавно намаляват а не както да кажем от 4 до 2500).
Иначе сега като я разкачих не видях някаква съществена промяна в работата на двигателя (да кажем да тресе или да не иска да се форсира и т.н.).Не съм пробвал как върви като е откачена (ама се замислям да го направя да видя дали ще има разлика в разхода и вървежа).
Благодаря!


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Чет 25 окт 2007 12:17


Колега, тези показания от ламбда сондата, които си посочил показват, че тя е скапана. Показанията трябва да варират от около 0.2V до към 0.9 V и да се сменят сравнително често. Имаше някъде доста подробна тема за ламбда сондите, хубаво е да я потърсиш. Там всичко беше подробно описано.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 25 окт 2007 12:29


Ами то аз ги мерех с един извинявам се за израза изнасилен мултицет от 10лв, на който студа му разказва играта и започва да мери още по-бавно ама общо взето показанията не се сменяха.
следващия въпрос ми е следния :
Ако кача колата на диагностика при недобре работеща ламбда сонда трябва ли да очаквам да има записана грешка в комп-а за това?
(идеята е че той си преценява най-добре дали работи както трябва или не ама незнам дали просто я игнорира в даден момент или записва и грешка когато види че не е читава).
Благодаря!


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 25 окт 2007 12:37


и според мене ламбда сондата е дала фира.
Мери се най-точно и прецизно с осциолоспок и се следи времето за което сменя бедна/богата смес, което трябва да е няколко пъти в секунда.
Напрактика с обикновем волтмер не можеш почти нищо да направиш, освен да провериш дали реагира.
Трябва на обороти около 0,5в да се върти и да сменя 0,1 - 0,9в.
Това трябва да става и под товар - т.е. на високи обороти - постоянно трябва да има колебание между 0,1 и 0,9в.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 25 окт 2007 12:51


Потърси моята тема тук във форума на Passat - "Напълно умряла Ламбда сонда - или?" и мисля че ще получиш отговор на много от въпросите си :wink:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Чет 25 окт 2007 13:01


Споделям мнението на останалите колеги.Ламбда сондата ти е за смяна :(


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Чет 25 окт 2007 13:10


Някой да знае колко струва?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 25 окт 2007 13:30


Общо взето аномалиите са такива :
-при загрял двигател оборотите на празен ход играят съвсем леко в рамките 850-900 оборота ама се усеща.
-от около 2500 оборота надолу оборотите падат значително по-бавно отколкото от 3500 до 2500 да кажем
-харчи доста (над 15/100 градско в този сезон сега)
-като цяло не ми харесва много много динамиката.
Как или къде мога да ида да я прегледат и ако трябва да си я сменям.
По принцип знам,че мога да карам и без нея още повече че ще я правя колата и на газ ама проблема е че вече си купих Ламбда контрол за газовата и искам да си го ползвам занапред.
И другото което е ако все пак стигна до вариант да купувам друга откъде да я взема и каква марка да търся - четох тук за разни японски и т.н. - някой да сподели дали са добри :roll:
Благодаря!


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 25 окт 2007 13:30


без подгрев 80-90лв, предлагаха се и някакви за по 65-70лв универсални - без букса, които също стават.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Чет 25 окт 2007 14:37


За моя звяр миналата година купих Бош, мисля че беше към 120 лв. Сигурно има и по-евтини. Внимавайте много със смяната, че ако се скъса при развиването, тогава става много неприятно.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 25 окт 2007 14:47


Ами как мога да я предпазя от скъсване? - то май не зависи от мен а просто колко е запекла.И да пръскам някакви екстри те няма да проникнат по резбата за да се развие.
Дали се развива на студен или на горещ двигател - ясно че ако е горещ е много по-неудобно ама ако е по-топъл двигателя вероятно шанса да се скъса ще е по-малък.
Моята е без подгряване с 1 кабелче.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Чет 25 окт 2007 14:58


Мойта също е без подгряване, с едно кабелче. Един як приятел - сервизаджия ми я смени пред блока. Двигателят беше почти студен. Сложи един ключ, с рязък удар го удари на развиване с един чук и работата стана. Имах късмет.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 25 окт 2007 15:20


zfa159 написа:И да пръскам някакви екстри те няма да проникнат по резбата за да се развие.

Абе аз бих се пробвал 2-3 дена да й пръсвам по малко WD40. И да не помогне- няма да навреди ;)
За цената- колегата Dpop (тогава беше с мааалко по-различен ник ;) ), ми се похвали миналата година с новичка такава за 90 лв., така, че сигурно ще ти каже от къде да си вземеш.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта