Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Чет 25 окт 2007 15:48


Преди да сваля моята изчетох доста теми(първо пробвах на студено-не стана!).Оказа се,че при температура на двигагеля близка да 60 гр става най-лесно.Аз опитах така и наистина се получи много лесно и безопасно.Остави двигателя да поработи малко на място, и с пипане на изпускателният колектор ще определиш горе-долу подходящата температура.Успех :wink:




Ivandp
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Ivandp » Чет 25 окт 2007 17:38


zfa159 написа:Аз докато си играх с моята преди малко ето какво сътворих :
Откачих куплунга на сондата (с две жички е т.е. няма подгряване) и започнах да меря.
На празен ход показанието беше 0.37V и не се местеше.Като дадох газ започна да се повишава и достигна 0.47V (можеше и още газ да и давам ама не ми беше удобно понеже сам трудно мога да меря и да давам газ едновременно).
Като отпуснах газ-та показанията паднаха до най-ниска стойност 0.07V.
В другата тема (линка отгоре) един колега е писал "имаш ли забавяне в падането на оборотите" ама не разбрах за какво е признак това - питам защото аз го имам този момент от около 2000 до празния ход (гледайки оборотомера плавно намаляват а не както да кажем от 4 до 2500).
Иначе сега като я разкачих не видях някаква съществена промяна в работата на двигателя (да кажем да тресе или да не иска да се форсира и т.н.).Не съм пробвал как върви като е откачена (ама се замислям да го направя да видя дали ще има разлика в разхода и вървежа).
Благодаря!


Как пък разбрахте че е за смяна?
Не четете ли че я е мерил откачена от компа, как тогава да се менят показанията след като компа няма инфо от нея и незнае как да променя сместа за да играят показанията.Показанията се менят защото компа като види ниско повишава дозата гориво докато стане високо и тогава я намяла до ниско и ....така е процеса.
При откачена сонда няма как да се осъществи регулиране по нея на сместа и може да показва каквото си поиска.
Та колега закачи уреда и закачи сондата обратно към компа че тогава мери. Само условието е волтметъра да е високоомен че ако е нискоомен срутва напрежението на сондата, а пък тез цифровите са бавни и неможе да се забележи как и колко играе сигнала.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Чет 25 окт 2007 18:50


кат е откачена пък как въобще мери напрежение ...че пък се променя и според оборотите...


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 25 окт 2007 19:41


Правилно, мери се при включен кабел, а не при изключен!

Компютъра подава около 0.45V постоянно към сондата, нещо като опорно напрежение. Когато ламбдата не е още загряла, ще замериш това напрежение.
Като загрее, ако всичко е наред, трябва сигнала да скача от около 0.1 до около 0.8 V.
Ако не скача, причината може и да е друга. Най-важното е при промяна на режимите на двигателя да се получават въпросните скокове.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 25 окт 2007 22:34


Как съм я мерил ли - съвсем лесно :
-загрял двигател до работна температура 90 градуса.Както работи изключвам куплунга и хващам двете крайчета на сондата с мултицет-а.Показанията са горе-долу константни около 0.4V независимо че променям оборотите на двигателя (подавам газ до около 4500 оборота и отпускам и така няколко пъти).Също така го натоварих (на 1-ва и на ръчна) и пак показанието не се измени изобщо независимо как се гавря с двигателя.Изменя се ама да кажем от 0.4V става 0.41 или 0.39.
Не разбирам какво ми пречи да я меря откачена като тя е генератор (източник на напрежение) което се изменя в зависимост от количеството кислород в изходните газове.Когато е откачена комп-а работи по предварително зададени стойности ама при рязко подаване на газ 100% за момент поне ще измени горивната смес (иначе ако беше толкова прецизен комп-а нямаше изобщо да слагат ламбда сонди) и тогава трябваше да ми измени показанието - да ама не.
Сега е откачена и ето констатациите :
-колата дърпа доста повече и не се замисля като дам рязко газ.
-оборотите на празен ход и на студена и на загряла са заковани на 1000 и съответно на 900 и не трепват (вибрации в купето не се усещат никакви)
-разхода засега незнам какъв е ама вървежа е осезаемо по-добър.
Уговарям си един приятел да я качим на осцилоскоп да я погледнем какво вади,кога и защо.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 26 окт 2007 8:00


Колега,
освен че се влияе от стойностите на ламбдата - разходът на гориво силно зависи и от показанията който ти дава датчикът за температурата на входящият въздух! Характеристиката му е същата както на синият датчик. Мерни го просто така информативно. При мен въпреки че припалвам само на бензин - бензинът свършваше доста бързо. Когато го мернах се оказа че даваше постоянно инфо на управляващият блик , че темп. на вх. въздух е около -5С' . От както го заместих с един постоянен резистор проблеми никакви :wink:

А за показанията на ламбдата е хубаво да си "скалъпиш" едно ламбда мониторче. Но по всичко личи че твоята е заминала!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 8:57


Ам каква стойност трябва да има този датчик и къде се намира (че с него съм най-незапознат).Можеш ли да драснеш на 2-3 реда какви стойности трябва да има съпротивлението при 0-15 градуса.
Питам понеже съм на работа а тук нямам ръководството за да видя характеристиката на синия.
Благодаря предварително!


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 26 окт 2007 9:29


20 градуса 2250-3000 ома
30 градуса 1500-2000 ома
40 градуса 1000-1500 ома
60 градуса 550-675 ома
80 градуса 275-375 ома

това има в Аутодата и за двата температурни датчика.
Можеш приблизително да сметнеш за 10 градуса около 3500 ома и т.н.
но знам че датчика за температурата на засмуквания въздух /този на дюзата/ работи до +20 градуса. Т.е. след като покаже +20 градуса, компа спира да следи нагоре стойностите му.
Но възможно е както на mafiota да показва -5 и така на бензин постоянно ще обогатява сместта.
Според данните този датчик служи за увеличаване на милисекундите на дюзата, т.е. повечко гориво.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 26 окт 2007 9:30


Когато е закачена, тестваш цялостно системата. Ако сигнала се мени непрекъснато (поне веднъж в секунда) от 0 до 1V, то всичко ти е ОК, обратната връзка работи, ламбдата е горе-долу наред, инжектора също, налягането на бензина също и т.н. Тоест - отмяташ доста възможни проблеми от раз.

Както го описваш действително изглежда да е заминала, но все пак какво пречи да я тестваш и свързана? Все пак струва над 100лв а и се сменя трудно - развиването си е мъка. Заслужава си да си сигурен.

Нормално е без нея да върви яко но и разхода ще е ячък - компютъра пуска богата смес за да е сигурен че колата ще върви. :-)

Макар че ако действително държи 0.4В, то би трябвало да е все тая дали е закачена или не! Защото като е разкачена, напрежението е горе-долу такова на входа на компютъра.
Именно за това мисля си заслужава да видиш как е като е закачена - явно в този случай напрежението вече няма да е 0.4, щом казваш че не ще да върви.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 9:35


Ами ще я закача,ще ресетна комп-а и ще премеря докато е закачена.
А този датчик за въздуха къде се намира - имам един отпред на бронята т.е. на престилката ама незнам дали е той (понеже имам и климатроник и незнам да не е за него).
Иначе ако този датчик си е заминал това обеснява почти доказания проблем в ламбдата - комп-а винаги пуска по-богата смес и това убива ламбдата.
Ще видя колко градуса е навън и ще премеря какво съпротивление дава.
Благодаря!


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 26 окт 2007 9:39


Погледни тук колега !!

http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=24792


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 9:55


Премерих между двете клеми на кафявия куплунг и даваше 1.61K което като гледах е за около 30 градуса а навън беше 11?!?
Ама това изобщо не е големия проблем.
Като отворих куплунга видях,че всичко е в масло и мизерия.Разглобих всичко отгоре и го изчистих много добре за да се обезмасли (самия куплунг вътре беше пълен с масло и мизерия,пластмасовия капак отгоре и той).И след като го почистих реших пак да го премеря и показа 763К което май показва,че датчика никакъв го няма.
Премерих между другите две клеми (средните) които доколкото се ориентирах са за инжектора и там има около 3 ома ама това трябва да е нормално.
При такива показания датчика явно ми е заминал отвсякъде.Ама доколкото видях е в един и същ корпус с дюзата и незнам дали може да се смени само едното или се сменят и двете.Това обеснява високия разход на гориво (при 700k е към поне - 100 градуса 8) ) също обеснява защо се е отсвирилиа ламбда сондата която все пак ще я премеря пак като е включена.


Потребителски аватар
Mustang GT-R
Мнения: 462
Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mustang GT-R » Пет 26 окт 2007 10:56


psstv18rp написа:Правилно, мери се при включен кабел, а не при изключен!

Компютъра подава около 0.45V постоянно към сондата, нещо като опорно напрежение. Когато ламбдата не е още загряла, ще замериш това напрежение.
Като загрее, ако всичко е наред, трябва сигнала да скача от около 0.1 до около 0.8 V.
Ако не скача, причината може и да е друга. Най-важното е при промяна на режимите на двигателя да се получават въпросните скокове.

:no-no Ламбда сондата подава напрежение на компютъра!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 26 окт 2007 11:37


При некоректни с-сти от Ламбда сондата,компютъра сам си подава напрежение 0.45в на входа(стандартна ст-ст).В Руският сайт е показано как можеш да интегрираш син темп. датчик под капака на инжекциона,вместо оригиналният при дюзата(цена на датчика около 15лв) Успех :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 11:45


Аз това го видях.Идеята е другия дали се сменя само той или е заедно с дюзата?
Също така ако сложа постоянен резистор с някаква стойност какво губя?
Благодаря!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта