Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 27 окт 2007 8:41


Общо взето ще го забия с някаква стандартна стойност за около 10 градуса и така.
Ама това ако видя,че не работи добре или има някакъв проблем.
Благодаря![/quote]

мисля по-скоро да е около 30 градуса, за да не участва в корекцията на подавания бензин /над 20 градуса не играел тоя датчик/




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 27 окт 2007 11:47


Ама тогава на студено няма ли да имам проблеми? - а аз основно тогава искам да е нард понеже лятото мога да си паля направо и на газ ама зимата ще се пали и кара на бензин повече време.
Нищо де той така или иначе работи и показва коректно (поне според измереното досега) пък ако установя,че прекъсва ще го модифицирам по картинката в руския сайт с двете жички от датчика до куплунга директно и готово :)


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Съб 27 окт 2007 15:48


Така,

днес и аз минах по тоя път, явно им е зор това прекъсване. Значи на куплунга нямаше никой при мен (пин 1 и 4 - показва 1). Обилно почистих със спрей за карбуратори. Измерих от двете страни на датчика (пъпката), и си имаше 2.2к. Значи той е ок. Развих болта (еврейска звезда е), и се оказа че се сваля само капачето с жиците, а не цялата дюза. Това го казвам за тези които си мислят че датчика върви с дюзата, е отделно е. Кафявата букса се държи от долната страна на 2 зъба. Подпъхва по 1 плоска отверка от двете страни да откачат зъбите и се дърпа напред.

Прекъсването се оказа вътре в пласмасата, за това по примера на руснаците припоих по 1 косъмче от многожилен кабел от всяка страна на пъпката до съответната жица (свалих малко изолация), фиксирах с няколко капки каноконлит. Съпротивлението си излезе коректно на буксата и след 20 км още си е там. Ще го наблюдавам известно време сега, но общо взето поведението на колата осезаемо се подобри, особено в ниските обороти. Чакам да видим разхода.

Така че струва си да се обърне внимание на този датчик, има си значение. Всъщност компа го интересува не точно температурата на въздуха, а от нея пресмята неговото количество. Като е студен въздуха той е свит, съответно е повече като влезе в цилиндрите и т.н. Това после участва в изчисленията за сместта и предварението.

Странното е, че на VagCom -а не излизаше тоя датчик като грешка.



ЕДИТ: Тоя байпас издържа точно 2 дена. Вчера малко я поюрках и днес слизам меря - пак няма никой. В момента съм в процес на търсене на нов датчик.

EDIT2: Разбрах защо при байпаса с 1 влакно от многожилен кабел издържа толкова кратко. Жичката се къса на капката каноконлит явно заради различно топлинно разширяване. Сега запоих по дебело кабелче с изолация - взех си две жички от кабел от флопи, че са си слепени. В Ауто+ за нов датчик ми обявиха цена 315лв за оригинален, 285лв за BOSCH. И това не е целия инджектор - той бил към 700 :shock. Иначе ето номерата на датчика ако някой иска да си търси: VAG: 051 133 029 ; BOSCH: 3437010523


Поздрави.

Последна промяна от dj_tuhla на Сря 31 окт 2007 11:49, променено общо 5 пъти.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 27 окт 2007 19:35


Тази информация ми е много полезна!
Моя ще го тормозя в понеделник да видя какво се случва.Ще разчаста отпред пак всичко и докато е включен уреда ще мърдам жичките за да видя дали някоя прекъсва.Ако прекъсва ще тегля две жички долу до пъпката и готово.Макар че ми се иска за всеки случай да пусна направо две жички първо ще премеря дали има нужда да нарушавам оригиналната конструкция.
А твоята видимо ли се беше прекъснала или вътре някъде,където не се вижда?
Благодаря!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Съб 27 окт 2007 21:14


Прекъсването явно беше вътре в черната полусфера. Оголих изолацията веднага след сферата и мерих от пъпката до там и от буксата до там. Проблема беше вътре в пластмасата. Като мърдах жиците от време на време се оправяше, но не за дълго. За това направих този байпас за да не го мисля постоянно. Няма нужда чак до долу, от пъпката до жиците и достатъчно. Пак мери с уреда за да видиш как е при теб. Но чекнахме после и пасата на vit_autosofia и положението беше 1 към 1. Някакви малоумни стойности. За това си мисля че е слабо място това. Сигурно се продава и цялата полусфера с датчика, ако не ти се занимава.


Поздрави.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 27 окт 2007 22:11


Напротив, занимава ми се и то много :)
Къде по-точно е бил проблема,че нещо не можах да разбера?
Горе,където двете жички влизат в корпуса или долу при самата пъпка? (да поясня,че моето не посмях да го сваля от еврейстака звезда и вероятно затова не се ориентирам).
Аз съм взел едно уредче и с термосонда за да видя какво показва (дали са му в дпоуск стойностите) и така.
Благодаря!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Съб 27 окт 2007 23:02


В участъка от пъпката, до където се показват вече жиците. Т.е вътре в пласмасата на полусферата. Непоправимо е, за това с байпас. Там където излизат жиците от полусферата оголи с ножче и мери от там до буксата и от пъпката до там. Ще го хванеш. Не се притеснявай да развиеш, не е кой знае кво.

Успех.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 28 окт 2007 9:43


Ами ако горе ми прекъсне дори един път ще го байпасирам моментално ;)
Благодаря!


Потребителски аватар
diqn1975
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот diqn1975 » Нед 28 окт 2007 19:16


Аз си махнах катализатора и си сложих тръба,само че има един проблем който го установих после.Заварили ми сондата за тръбата и сега май ми прави проблем.Като е на празен ход само на обороти няма никакъв проблем,а като включа на някоя предавка сондата изчезва за момент сякаш губи маса или нещо такова Та въпросчето ми е защо прави това и нормално ли е това. Мога да я сменя ама нямам катализатор или някакъв кожух,защото тама е била резбата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 28 окт 2007 19:21


Как го определи това,че изчезва за момент т.е. какво се случва?
Нормално показанието се мени от 0.1V до 0.9V.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Нед 28 окт 2007 21:10


diqn1975 написа:Аз си махнах катализатора и си сложих тръба,само че има един проблем който го установих после.Заварили ми сондата за тръбата и сега май ми прави проблем.Като е на празен ход само на обороти няма никакъв проблем,а като включа на някоя предавка сондата изчезва за момент сякаш губи маса или нещо такова Та въпросчето ми е защо прави това и нормално ли е това. Мога да я сменя ама нямам катализатор или някакъв кожух,защото тама е била резбата.



Сондите за с и без катализатор са различни - типа на отворите е друг и едната е самоподгряваща (с 4 жици).


(Тая картинка я пускам за емнаисти път).



Изображение


Междо другото, на празен ход компютъра не гледа ламбда сондата :idea: .


P.S. аз ако някой ден дойде време да махна катализатора ще си потърся и колектор оригинален за кола без, а иначе тези изтърбушвания или резонаторни гърнета изобщо не им вярвам че става както трябва и се мери вярно сместта.

Последна промяна от dj_tuhla на Пон 29 окт 2007 13:07, променено общо 1 път.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 29 окт 2007 10:35


"на празен ход компютъра не гледа ламбда сондата"

Ами това не е вярно. :-) Гледа си я, и ако следиш сигнала ще видиш "closed loop"-a, който няма как да се постигне ако не я гледа.


"Сондите за с и без катализатор са различни - типа на отворите е друг и едната е самоподгряваща (с 4 жици)."

И това не е съвсем така - моята кола е фабрично без катализатор (една от последните такива), сондата обаче е с 4 проводика и подгряване.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пон 29 окт 2007 11:41


Не искам да споря - да речем че не съм се изразил правилно,

имах предвид че сондата малко участва в управлението на празен ход и за това работата на празен ход не може да е показателна за състоянието на сондата.
И второ, казвам точно същото като теб, за това съм пуснал и картинката - сондата за кола без катализатор е с 4 жици, самоподгряване и друг тип отвори, предполагам че сигурно е сложена и на друго място но не съм виждал и не знам. За това не можеш просто да си махнеш катализатора без да смениш сондата, а най вероятно и колектора. Така си мисля аз, не от опит а от каквото съм прочел, може и да греша.

Поздрави.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 29 окт 2007 12:24


По-новите сонди са с подгряване, това е принципно подобрение, така заработва по-бързо, и живота й се удължава. Не мисля че наличието на катализатор е от значение, още повече че той е далеч след сондата и няма как да я загрее примерно. Разликата в отворите вероятно също е по-скоро подобрение.
Еднопроводните сонди са най-старите, и най-гадните, защото нямат отделна маса, а ползват резбата, а там контакта не е гарантирано добър. При сигнал с размах едва 1V това е важно. Даже е препоръчително при смяна на такава да се слага сонда с подгряване.

А сондата, поне на нашите коли е далеч преди катализатора.
Разлика в мястото и закрепването й няма, разликата е само в тръбите, при това минимална - при катализатор има фланец за него, самия катализатор е под барчето. При варианта без катализатор, няма фланец, просто тръбата е по-дълга, и има резонансно гърне, което е горе-долу под ръчната.

Така че ако махаш катализатора, няма нужда да сменяш колектора, и не се пипа сондата.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пон 29 окт 2007 12:57


Тази информация ми е много полезна, БЛАГОДАРЯ ! ..


А как ще обясниш картинката в такъв случай, това е скан от книжката на PASSAT :roll: Също, като се слага самоподгряваща има ли извадена инсталация за подгряването, и ако няма как се вързва то, не вярвам да е директно към акумулатора. А относно масата на тези с едната жица, тя и без това не отива в сондата, нищо не ти пречи да я преместиш. Самата сонда не се влияе от маса за напрежението което генерира, тъй като това е химичен процес. Важно е как ще го измериш, нали така ? А относно катализатора, все ми се струва че наличието му променя концентрацията на газовете при сондата, понеже излизат по бавно, за това има разлика в отворите. Но пак казвам това са си мой разсъждения. Темата взе да става много интересна, вече си оправих датчика за темп. на въздуха благодарение на нея, сега ако разбера как най-добре да си сменя и сондата ще черпим ... :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта