Колата не върви на газ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 19:36


Как уплюхте горката газ...тя не е виновна че колите не са настроени/направени както трябва на газ :!:
Като за начало някой да е сменял въздушен филтър - на газ се сменя веднага щом се сложи газовата и после през макс. 6000км...иначе разхода заминава и 20/100 е пожелателно ;)
При двигател 1.8 АБС комп-а също регулира аванса така че не е много разумно да седнеш да си въртиш делкото насма-натам защото ако имаш ТАП става красиво като я бутнеш на аванс и от тап-а и от делкото.
Щом ламбда контрола не работи откъде си сигурен пък че тап-а работи?
тогава е нормално на бенз да лети а на газ да не ще - ТАП-а работи само на газ.
Като гледам си достатъчно навътре по колите за да се усетиш и сам че ако тръгнеш по кабела на датчика на Хол и вървиш по него трябва да стигнеш в бубината.....или в ТАП-а ако имаш такъв.
ако тап-а е преебан и дава неопределен аванс чакай си да работи добре.
А какво точно не му раобти на ламбда контрол-а? (той при АБС ползва една торба сигнали които определят вървежа)
Драсни някой ред по въпросите...ще ми е от полза :)




Потребителски аватар
xP_NiRee
Мнения: 559
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 15:43
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот xP_NiRee » Пет 26 окт 2007 23:59


Филтъра е чисто нов, чак толкоз зле не съм да не знам за филтъра че трябва да се смени веднага като се сложи газ !


Потребителски аватар
amikus
Мнения: 828
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

газ

Мнениеот amikus » Съб 27 окт 2007 18:38


Ами филтъра е сменен преди 2 хиляди км а дали имам тап незнам автоматичния ключ е голям марка Бедини с доста кабеляци имам и някакво таиминг реле а ламбда контрола е с емулатор и работи ама буталото в трипътника само скърца като дам газ а не се движи на ламдата пише Бедини


Потребителски аватар
amikus
Мнения: 828
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

газ

Мнениеот amikus » Съб 27 окт 2007 21:57


Газта е най-мизерното гориво на света да си бях взел дизел най-добре


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 27 окт 2007 22:33


Добре де дай един ден като сме свободни да я погледнем тая кола и набързо ще си каже каква и е мъката.
Какъв е самия превключвател практически не е от голямо значение.По-важното е като са откачили ламбда контрол-а (който казваш че не работи) дали са направени като хората всички връзки по инсталацията защото :
-ламбда контрола прекъсва сигнала от ламбда сондата към компютъра защото на газ сигналите от нея са други и не вършат работа на комп-а.
-ламбда контрола прекъсва и захранването на дюзата с което определя кога колата е на бензин и кога не е.
-ламбда контрола събира информация и от ТПС датчика за положението на дроселната клапа.
Ако е достатъчно хитра системата даже сама преценява кога колата да мине на газ (след определени обороти или след загряване над 40 градуса на охладителната течност).
Има много тънки моменти от които да не иска да върви като хората и последното нещо е че газта е мизерно гориво.
Разбирам че си ядосан че колата не е в ред ама в най-лошия случай имаш три алтернативи :
-търсим и ровим къде е проблема и според него се взимат мерки
-преизгражда се цялата система за газта наново (възстановяват се връзките на основните датчици,които се прекъснати от ламбда контрол-а) и се прави с обикновенна газова уредба.
-преизгражда се наново газовата като се слага нов ламбда контрол и ТАП (или само ТАП според финансовите възможности) и нещата заспиват.
Сега в момента се мъчиш да възстановиш нещо,което може и добре да е работело ама не работи и някой преди нас го е преправил (може и да не е невъзможно).
Много ми се иска да я погледна тази количка,да и бучна един уред на няколко места и да стане ясно защо става така.
Лошото е че при повечето ламбда контроли в самия блок на ламбда контрола има вграден тайминг адванс процесор и той ползва повечето от сигналите на ламбда контрол-а за да работи.И ако просто го изключиш става мазало (визирам ламбда контрол-а на Ловато и БРЦ) така че за да ти кажа какво е трябва да погледна какво се е случило преди колата да попадне в теб.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 27 окт 2007 22:36


Хм... може и аз да я погледна :)
Възстановяването не е проблем... според мен ламбда контролера трябва да се изскубе и да се сложи обикновено ключе евентуално с ламбда симулатор(ако финансите не позволяват нов ламбда контролер)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 27 окт 2007 22:40


Е да де и аз това имах на в предвид.Или дори да не е обикновенно ключето Волтран имат едно много добро за 20лв с електронно превключване над 1800 оборота и си бачка идеално че даже показва и количеството газ вярно.Ако все пак колегата има излишни финанси може да се насади нов ламбда контрол (150лв на AEB) или поне едно ТАП-че (50лв на AEB).


Потребителски аватар
amikus
Мнения: 828
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

ГАЗ

Мнениеот amikus » Нед 28 окт 2007 15:54


Ами вижте сега ламбда контрола си седи не е махан сложиха ми само един кран на маркуча за газта и махнаха крана на ламбда контрола тя нали е от блок управляващ и този кран ли е там както се казва.дето регулира газта е той само скърца кат дам газ ама не се движи нагоре надолу буталцето му???иначе всички кабеляци си влизат в блока на ламбда контрола не ми свети чек енджин на таблото значи си работи и затова си търся някои аджеба да го оправи тоя смотан кран на ЛК там стъпково моторче ли е какво е.А сега кат сам почивка ще ходя на гъзар
да видим......


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 28 окт 2007 17:40


Евентуално може да се почисти , ама шанса да тръгне е минимален :lol:
Обикновено ламбда контрола се изхвърля точно заради дефектирал стъпков мотор. Другото е влязла вода в блока за управление и изфирясването му съответно.


Потребителски аватар
amikus
Мнения: 828
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

газ

Мнениеот amikus » Нед 28 окт 2007 20:54


Добре а може ли да се поправи тоя стъпков мотор на лк?Или да си купя само него нов или втора употреба?Предполагам че ако сменя ЛК с друг трябва да се сменят и кабели мабели и тн.настройки ?Този ЛК моя е Бедини някакъв Жабарски ???


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 29 окт 2007 0:18


Бедини са сравнително разпространена марка, така че може и да имаш успех в търсенето на степ моторче :)


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Пон 29 окт 2007 11:48


я аз да питам тук вместо да права новма тема. Та въпроса ми е следният ще слагаме газова на пасата- 91 г 1.8 ми рп. А въпросът ми е бензиновата помпа да се оставя ли да работи или да се спира при работа на газ. Прочетох доста мнения , едните са за другите не , засега съм решил да я оставя, но аджеба не се ли износва така по бързо. Ако може да ми обясните по подробно за плюсовете и минусите на двата случая. Благодаря ви предварително. :oops:


Потребителски аватар
amikus
Мнения: 828
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

газ

Мнениеот amikus » Вто 30 окт 2007 10:45


Аз бях чел че се оставяла да работи щото чат пат си впръсква бенз докато си на газ да не се спекът дюзите а и аз винаги имам поне за 20 лева бенз в резервоара с добавка лики моли в него от омв.


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 30 окт 2007 10:59


я и аз да питам тук. Как бихте ме посъветвали да оставям ли бензиновата помпа да работи на газ или да я изключвам. Още не е слагана газовата но тия дни и това ще стане. Другият ми въпрос е ако слагам ламбда емутатор има ли нужда от ключе за ресет на компа. И 3 и последно какво беше това нещо safety car ключ и за какво служеше той. Благодара предварително за онговорите :wink:


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 30 окт 2007 11:02


опа стана малка грешка на все пак вторите два въпхроса са ми нови . Из0винявам се за глупавата ми грешка ам са кво да праим. Ако може отговорете на другите въпроси и още веднъж :bowdown



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта