Още една тема за масло и повдигачи......

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
gotin_83
Мнения: 243
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Още една тема за масло и повдигачи......

Мнениеот gotin_83 » Сря 24 окт 2007 18:34


Знам ,че има много теми за масло и повдигачи но вече незнам какво да правя.От началото бях на 145 000 км. карах с 15в40 мобил,нямаше никакви проблеми.Смених гарнитура на главата заради онова неприятно сълзене и майсторите ми наляли някакво на ОМВ,което го смених на 3000 км. защото се разстропаха повдигачите.След дълго четене във форума новото е лики моли без молибден и всичко си дойде на място.Сменям го на 8 000км.това мисля ми е трета смяна с лики молито и повдигачите пак се разстропаха и то яко.Сипах му добавка молибден и отихнаха за няколко дена и пак се почна.Та кое според вас да сменя повдигачи,маслото от полусинтетика на минерално или просто марката.Вече съм на 172 000км.По едни мнения във форума казват коли над девет години , минерално а в други теми не защото е гъсто за повдигачите ,едни казват сменяй ги други казват с новите може и да е по зле.Та моля ако може дами помогнете да стигна до истината,защото не мога да го трая да трака.




Потребителски аватар
h0nda
Мнения: 215
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот h0nda » Сря 24 окт 2007 18:47


за това с годините не съм сагласен, може би на по старите коли слагат минерално защото в най ефтино но е и на лошо като качвство
Така минералното масло се прави от петрола и е по некачествено от другите защото гогато изгасиш колата за известно време маслото се стичка и при стартиране триенето е доста по голямо,а при полусинтиката и синтетиката който са изработено съответно от петрол+растително в-ва и само растителни масла маслото остава между частите и при стартиране се намалява триенето а и качеството на синтетика е доста по голямо от на минералното.
Но все пак цената си е цена синтетиката е доста по скъпа към 60 лв за литар и предполагам може да си направиш извод защо е по скъпо
А относно повдигачите дано не са заминали вече


Потребителски аватар
gotin_83
Мнения: 243
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот gotin_83 » Сря 24 окт 2007 19:00


Ако са си заминали повдигачите няма ли да тропат постоянно?Аз си мисля данеби вискозитета да е паднал и маслото да му идва като чорба например да съм попаднал на ментак ,дали е възможно но пък от друга страна като позагреее и спират а пък е 10в40. :???


Потребителски аватар
h0nda
Мнения: 215
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот h0nda » Сря 24 окт 2007 19:27


ще напраиш следното нещо като запалиш колата после като я порасходиш(да загрее) я оставяш на обороти за 3-5 мин и изведнеж даваш рязко газ ако изпуши сив пушак е от тях :)


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 24 окт 2007 20:11


Колега първо забрави че колата ти е на 172х реални км :lol: После при по износени повдигачи както сигурно са твойте много ясно че повече ще тракат с по тънкото 10w40 масло нищо че е по качествено но е за по-нови като км двигатели. Знам че сега ще почнат разни ПРОФЕСИОНАЛНИ мнения :twisted: но ако искаш простичък съвет от дългогодишен притежател на VW карай с 15w40 сменяй го на 8-9х км и няма да имаш проблем нито с повдигачите нито течове от семерингите :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 25 окт 2007 11:32


и не си сменяй повдигачите защото има много ментета по-добре със старите оригинални и слагай 15W40 за предпочитане някое немско масло като АРАЛ или Адинол... :wink: остви ги тези кастроли и лики молита.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 25 окт 2007 11:48


а ти мерил ли си налягането на маслото при загрял ДВГ на 2000 об???
това може да е причината за чукането на повдигачите.....


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Чет 25 окт 2007 12:07


че какво му е на Лики Моли-то?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 25 окт 2007 12:59


Smoke написа:че какво му е на Лики Моли-то?

не на Лике-Молито,ами на налягането на маслото...ако е ниско по редица причини(които няма да изброявам тук защото има писано с тонове) на загрял ДВГ повдигачите чукат и каквото и масло да сложиш,рано или късно ефекта пак се проявява....

Последна промяна от joker на Чет 25 окт 2007 13:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 25 окт 2007 13:26


мери налягането на маслото, на тихи и на 1800-2200 оборота.
на загряла кола.!

после че му мислиш..
има вероятност и само клапана на помпата да е отворен, или да е паднала там тръбичката...
или да ти е време за повдигачи ;)


Потребителски аватар
gotin_83
Мнения: 243
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот gotin_83 » Чет 25 окт 2007 17:21


Тази вечер обърнах внимание че лампата за маслото загасва веднага без да премигва,иначе повдигачите пак чукат,ако това значи нещо де.Мисля да пробвам с 15в40 мобил и ще пиша за резултата,че като гледам интереса към темата хич не е малък,явно не съм само аз така.Благодаря на всички отзовали се ако някой има други идеи да казва. :patriot


Потребителски аватар
gotin_83
Мнения: 243
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот gotin_83 » Пон 29 окт 2007 20:41


Нали обещах да пиша,налях 15в40 МОБИЛ и от тогава до сега не съм ги чул гадовете нито сутрин нито след това.Благодаря още веднъж на всички които се отзоваха. :patriot


Потребителски аватар
IHT
Мнения: 60
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IHT » Пон 29 окт 2007 21:54


ДА колега то 15W40 си е създаденно за по износени мотори!!!След 150 хиляди се кара с него и далеч не съм съгласен с колегата който разви темата че се било стичало и т.н :D


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 30 окт 2007 11:06


IHT написа:ДА колега то 15W40 си е създаденно за по износени мотори!!!След 150 хиляди се кара с него и далеч не съм съгласен с колегата който разви темата че се било стичало и т.н :D

Ама с конструкторите на ФВ ще се съгласиш..а те препоръчват 10W40!
Има много писано по въпроса....


Потребителски аватар
h0nda
Мнения: 215
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот h0nda » Вто 30 окт 2007 11:22





Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], SimonDosev и 59 госта