Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 29 окт 2007 15:11


Е за картинката - не знам, то и книжки много има, и толкова много модификации и вариации има на колите. Поне от бумагите дето аз имам, пише че еднопроводен с големи прорези е слаган до определена година на колите с катализатор, като през този период на тези без катализатор е слаган 4проводен с дупки вместо прорези. После и на тези с катализатор е слаган пак 4проводен, но с прорези. Възможно е прорезите да имат някакво значение, ама едва ли е фатално. А подгряването мисля че е за предпочитане.

Иначе за подгряването - ако някой е сложил еднопроводна сонда на мястото на такава с подгряване (с цел пробутване на колата), ще има готова инсталация. Ако не - добавя се реле, което се свързва някъде, в зависимост от мерака. Например може да се включва от постоянното напрежение на инжектора, което от своя страна е към релето на бенз. помпа, т.е. така ще се включва само при работещ двигател.

Нещо не разбрах за масата на еднопроводните - как ще се мести?
Иначе действително важно е да измериш напрежението, което ако няма свястна връзка с масата няма да стане, защото компютъра мери спрямо маса.




Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пон 29 окт 2007 15:17


Много ти благодаря за информацията. Ще я имам предвид когато му дойде времето.

За масата имах предвид, че при еднопроводните тя не е закачена за сондата, а от буксата отива на двигателя с обувка. Нищо следователно не пречи да я удължиш и закачиш за минуса на акумулатора да речем, макар че ефекта ще е съмнителен, едно почистване би свършило същата работа според мен.

Поздрави.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 29 окт 2007 15:42


А, тази е по-скоро "двупроводна". :-) Щото има и такива на които масата им е резбовата част дето се завива в колектора.


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Пон 29 окт 2007 16:22


Ето го как изглежда с белите мигачи , колега!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 16:56


Къде да погледна?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 17:42


Така...ето малко информация от тестовете днес :
-датчика си бачка завидно добре (показва в нормите на съпротивлението според температурата и не прекъсва).
Да обаче (винаги има обаче) ламбдата според мен поне е пътник.
Както казахте я закачих и на едно място оголих кабелчето (там така и така ще го режа за ламбда контрола на газовата) и забих уреда там.
Преди това измерих дали има коректна маса на колектора - Да.
Та ламбдата какво показва като напрежение :
запалих колата на студено и показанието беш 0.4V постоянно около минутка (което е нормално докато стопли сондата) и след това стана интересно :
-първоначално започна да покачва леко напрежението като на около секунда покачваше с няколко миливолта.Така до около 0.8V.След това започна да спада леко и закова на 0.7V.Тогава додох газ на мотора и го качих във високите обороти,напрежението леко спадна ама до около 0.68V.Пуснах газта и отскочи до около 0.22V ама за съвсем кратко и пак се качи на 0.7 и остана там.
Тогава започнах да се гавря по друг начин за да съм сигурен,че променям горивната смес - както работеше двигателя запуших с ръка почти изцяло гърлото,откъдето смуче въздух (бях свалил меката връзка между възд. филтър и моното) и двигателя започна да се задъхва и да му падата чуствително оборотите - никаква промяна в напрежението.След това си махнах ръката и двигателя възстанови нормална работа - отново нямаше промяна в напрежнеието.
Така на около 3-тия опит,когато почти успях да загася двигателя ламбдата намали напрежението на около 0.6V и то за момент и пак го качи на 0.7.Накрая го загасих с ръка (затапих отвора 100%) и ламбдата като изгасна започна постепенно да намалява стойността си от 0.6V (последното напрежение преди да изгасне двигателя) до 0.00V
Според мен си е жив пътник :(
Искам да попитам и друго - понеже смятам да си купя нова заради ламбда контрола на газта се чудя дали да не си взема такава с 4 проводника (стига да може да се насади без преправки) понеже четох тук,че издържат повече време,че са по-ново поколение и са по-ефективни.Ако предпочета такава с 4 проводника знам,че единия е маса,другия е сигнала,третия и четвъртия са подгряване.Това подгряване постоянни 12V ли са или?
Благодаря!


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Пон 29 окт 2007 18:32


При мен ламбда сондата е с 3 кабела - т.е. е с подгряване и се намира на корпуса на катализатора. Това за инфо, а сега
Това подгряване постоянни 12V ли са или?


Моят двигател е PF но мисля че свързането на нагревателя на сондата е еднакво. Ето схема
Изображение
Понеже от снимката не са ясни някои работи да поясня:
От реле К20 по схемата се "подава" плюс на инжекторите; след предпазител F10 се захранват бензиновата помпа и нагревателя на ламдата. Ееее не ме бива много в обясненията, но се надявам да сте разбрали за какво става дума.
Дано да съм бил полезен :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 18:41


Т.е. докато работи бензиновата помпа работи и подгряването на сондата т.е. са постоянни 12V през контактния ключ (както си и мислех).
Другия ми въпрос е ако след време изгори подгряването сондата продължава ли да си работи като обикновенна без подгряване или трябва да се смени?
А двете дали са взаимнозаменяеми или са с различни параметри.Идеята е ако резбата е същата и може да си насадя такава с подгряване да действам.Разбира се ако тази без подгряване ще се прецака след 5-6 години а тази с подгряване след 7-8 реално погледнато ми е все тая :)
Благодаря!


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Пон 29 окт 2007 19:00


При мен е чак при катализатора и не мисля че без подгряване ше работи, ако е по-горе както е на башата на пасата (1.8 RP) мисля че няма да има проблем, но нека и други да споделят мнение.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 29 окт 2007 21:03


колега с подгрев е по-добре, само е малко по-скъпа от другата.
По руските сайтове пишат, че ако не е имала подгрев сондата и се сложи такава с подгрев се вързвало на релето за бензина.
Мисля че бяха писали да се сложи отделно реленце и само импулса му да се взима от релето за бензина, понеже черпи ток нагревателя.
Така, че при запален двигател подгрева винаги работи.
Мисля с подгрев е по-добре, особено като сложиш ламбда контрола - веднага ще реагира и няма да се шашка компа толкова много.
а колкото за твоята сонда - мисля че е тотално заминала - щом с мултицет не променя, какво остава да се закачи на осциолоскоп - дават и по няколко сменяния 0,1 - 0,9в. в секунда.
Успех :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 29 окт 2007 21:28


И на 2Е-то е на същото място захранена сондата, така, че действай смело! Където и да е, щом се появява '+' след подаване на контакт само.
А за белите мигачи колегата е имал предвид на аватара му, но там трудничко се вижда, че е мъничка снимката ;)
А, да! Сондичката е заминала :( :bishop


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 21:59


Т.е. искате да кажете да си взема такава с подгрев и да си я свържа където трябва (ще си намеря подходящо място като видя колко ток харчи) и така.
И все пак не разбрах дали са 100% взаимозаменяеми? - изчетох разни теми,че едната се слага само на коли без катализатор а другата на коли със и т.н.
Дефакто пречи ли и нещо на сондата ако е с подгряване а моята бивша не е и комп-а как ще я възприеме?
Т.е. има ли някакви разлики,които да ме задължат да сложа задължително каквато е била?
Замислих се каква е ралзиката т.е. защо биха сложили такава с подгрев на кола без катализатор - защото е по-прецизна и така се увеличава екологичността или защото е някаква друга тайната...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 29 окт 2007 22:06


сондите са с еднаква резбра, както има и универсални, малко по-евтини.
каквато и да сложиш все тая.
на по-старите автомобили 92-93 сонди с подгрев се слагат фабрично само, когато сондата е далече от главата, т.е долу около катализатора, за да подържа еднаква температура сондата.
На новите автомобили мисля че кедето и да е се слага сонда с подгрев.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 22:20


По повод ламбда контрола предполагам е измислен така,че да се съобрази, че на тази сонда без подгрев и трябва време да загрее пък и колата така или иначе ще си пали на бензин винаги (автоматичен ключ).
Отедлно от това искам да попитам каква е ралзиката във времето за загряване на сондата с подгрев и без (предполагам че е няколко секунди или до минута най-много) понеже изходните газове много бързо развиват висока температура и нагряват всичко около себе си.
Цената не ме притеснява толкова много понеже все пак е отговорна част (която ще ползвам и на газ) и искам да е като хората.
Изчетох доста теми,че е хубаво да си сложа,каква то е била ама не разбрах защо, макар че щом немците са я измислили такава са си направили сметката добре (надявам се).


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 29 окт 2007 23:02


понеже имам ламбда контрол правена и на нея има диод бедна/богата смес забелязвам /ламбда сонда без подгрев/ че за около 40-50 секунди почва да показва нормални стойности.
Бързо се нагрява - все пак е в началото на изпускателната уредба.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта