включване на вентилатори моля за съвет

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dimo69
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

включване на вентилатори моля за съвет

Мнениеот dimo69 » Пон 29 окт 2007 23:51


Здравейте,може ли да ми кажете при колко градуса ще ми се включи перката за охлаждане.Имам пасат 1.8 моноинжекция 92 год. значи като го държа на място да работи включва винаги на 102-103 градуса но защо включва и 2-те перки едновременно.сваля до 97-98 за около минута и спира,после пак всичко се повтаря при посоченото по-горе.Иначе на извънградско ми държи 86-90градуса.Вляза ли в населено място и го понатоваря леле мале вдига до 105 даже преди 10 дни и 110,проверих за течове няма сериозни,смених капачката на разширителния съд дали е смяна на датчик или термостат.Обезвъздуших го 2-3 пъти с отворена капачка на място,моля за съвети,тук има хора много напреднали в тези области.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 30 окт 2007 0:02


Така,това е двигател 1.8 ABS (1.8 моно 92-ра друг няма и е 90к.с.)
Та значи :
-нормална работа температура - 90 градуса.
-1-ва степен на перките (двете са свързани с ремък и винаги се въртят заедно!) пали на 95 по датчик - практиката показва на 92
-2-ра степен пали на 105 градуса - практиката показва на 102.
Термостата започва да отваря на 87 и е напълно отворен на 105 градуса.
В твоя случай имаш проблем - или е с показанието (повреден датчик или проблем в таблото) или колата наистина прегрява.
При 110 вече си на крачка от зверско прегряване.
Така,понеже не си бил достатъчно сладкодумен малко ще се опитам да гадая (кълбото ми е малко замъглено днес ама се справям :) ) за колата :
-щом е с две перки а не с една значи има климатик или климатроник (дефакто няма значение кое от двете).Питанка - допълнително ли е слаган или си е така.Ако е слаган допълнително ще разбереш по това,че радиатора за охлаждане не е от левия фар до десния а е по-къс.
Производствено дори на 1.8 двигателите с климатик се слага големия радиатор.Ако е насаждан допълнително и не е сменен радиатора се търси спасение в термостат (взима се от не помня какъв Голф дето е на 82 градуса) или в друг датчик за перките (и той беше някакъв по-нискотемпературен).Чакам отговора ти за радиатора.
Иначе ако си с големия радиатор смени един термостат и си готов.
Нормално в града 85-92 градуса предел.Извън - 82 до към 90 (същия двигател съм и аз с климатроник ама заводски).
Стрелката на температурата ако се влияе от тази на бензин-а говорим за спукана спойка в таблото и за един стабилизатор дето трябва да се запои.
Драсни малко повече инфо за проблема :roll:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 30 окт 2007 0:05


zfa159 написа:Драсни малко повече инфо за проблема :roll:

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 30 окт 2007 0:13


Winner25 написа:
zfa159 написа:Драсни малко повече инфо за проблема :roll:

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=

Е...аз обичам да приказвам....макар и едно и също непрекъснато :Mr Green Fun


Потребителски аватар
dimo69
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот dimo69 » Вто 30 окт 2007 0:18


Да благодаря за бързото включване.Ами значи колата я взех преди 1 месец нов внос от Италия на 220 000 км.има климатик но въобще не зацепва явно нее проблем че няма фреон при включване въобще не се усеща никакво задвижване от към него само че не знам какъв ми е радиатора мисля че е от фар до фар утре ще видя че колата ми е пред блока.Незнам дали е фабричен или после е монтиран,но съм с две перки и се включват едновременно и така спират все при 102-103 градуса,казанчето на парното ми е в ред маслото ми е супер и такова го смених черно беше,е сега е кафяво квото го сипах ве че съм на 1000 км след обслужването.


Потребителски аватар
dimo69
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот dimo69 » Вто 30 окт 2007 0:22


Знам че търсих във форума проблема вече 1 път но не съм имал кола от 8 години и много съм забравил


Потребителски аватар
dimo69
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот dimo69 » Вто 30 окт 2007 0:24


Това за градусите вече го разбрах от теб ще видя дали съм за термостат или датчик,
според това което ме съветваш.


Потребителски аватар
dimo69
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот dimo69 » Вто 30 окт 2007 0:36


Да вече влизам в час първата ми степен въобще не включва все 2-та на около 105 градуса значи каква марка термостат ми препоръчваш,явно и дано да е от това е мерси има какво да уча от теб.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 30 окт 2007 10:53


Това, че не включва първата степен не е от термостата, а от датчика за вклчване на вентилаторите. Седи на самия радиатор. от него излизат 3 кабела: '+', първа и втора степен.
Смени го, струва няколко лева.
Всъщност, може и да е изгоряла първата степен на вентилатора. Тогава по-добре нов вентилатор от морга.
А щом е с 2 перки, значи, мисля, 'талянеца, дето го е монтирал климатика си е свършил работата както трябва и е сменил питата.


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 30 окт 2007 11:17


моя е с климатик и е с една перка :screwy


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 30 окт 2007 14:18


zdravko_dimitrov1986 написа:моя е с климатик и е с една перка :screwy

Е, да, но предполагам, че радиатора, все пак, е по-голям.
Моя (на 2Е) радиатор е доста по-голям от на ...ABS, да кажем, примерно, така, че може, ако се смени, да компенсира. Поне донякъде. При все, че и аз съм с една перка. Но нямам клима.


Потребителски аватар
dimo69
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот dimo69 » Вто 30 окт 2007 18:40


С голям радиатор съм от фар до фар.А ако ми пускат антифриз уплътненията с какво е по-добре да ги стегна.и колко да струват нови фланци или как се казват от радиатора маркуча накрая към главата където влиза да охлажда че там имам дупчици,съм с гарнитурка и силикон,но като че ли леко сълзи загазих братлета с тия течове не губи много антифриз,но ме нерви.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 30 окт 2007 20:33


Е па фланец, де! Така се нарича.
Само трябва да се уточни кой е. Най-добре до магазина с колата, че да не станат грешки


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 31 окт 2007 0:05


Съвсем не си загазил...важното е да не се шашкаш.
Щом си с големия радиатор няма страшно (между другото на колегата с 2-литрови двигател е голям точно колкото моя на 1.8 заради климатика ;) ).
По принцип той ти е казал вече ама да допълня само още 2-3 неща.
Датчика дето е на радиатора за перките има 3 кабелчета (по цветове не ги помня).Едното е захранване +12V а другитв две са двете скорости.Реално ако окъсяваш в различни комбинации крайщата трябва да тръгнат две различни скорости на перките (разликата е осезаема).Мисля че средното беше постоянното ама не съм сигурен.
Ако тръгнат и двете степени тогава имаш ремонт 20лв (толкова струва датчика дето е на радиатора).Води се двускоростен датчик за перка на радиатора.
Ако обаче едната от двете степени не тръгне прегледай куплунга на перката отзад (няма как да го сбъркащ понеже е на самата перка) да няма някакъв проблем (случва се да се замърси и да прекъсне електрическия контакт).Ако и там не е проблема си за нова перка.
По принцип перките са две за да има равномерно охлаждане на целия радиатор.Реално едната е с електродвигател и посредством едно ремъче (на светло можеш да го видиш) върти другата (която е само перка без ел.двигател).
По повод тройника той струва 26лв (хубав истински от Хеед'91 или Елит Кар) и се монтира към двигателя със силикон и една гарнитурка.Щом тече значи вече е за смяна.Те са пластмасови и с времето изгарят или се измятат.Не си купувай евтин защото после ще страдаш повече (обикновенно карат по месец-два).
Успех!


Потребителски аватар
dimo69
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот dimo69 » Чет 01 ное 2007 15:42


Благодаря за съветите да се притеснявам ли,че накрайника, където контактува с главата, пръстенът където опира е направил дупчици на главата или силикона и гарнитурката ще го стегнат.А за датчика и перките ще го проверя, но засега първа степен ми липсва ще проверя и ще пиша пак-мерси.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ICO-G, rayedie и 51 госта