Смяна на маншон

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
The Bear
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Смяна на маншон

Мнениеот The Bear » Нед 04 ное 2007 21:36


Здравейте!

Порових доста из търсачката, но не открих това което ме интересува, затова отварям тема.

Проблема е - напукал се е външен маншон на Passat 1998 AFN.

За да се стигне до него, кои връзки се разглобяват? Питам, за да не правя проба-грешка, тъй като отскоро го имам и това ще ми е първия по-сериозен ремонт.
Досега съм сменявал на бус MB100, но там има възможност да се извади вътрешния маншон и през цялата полуоска се вади и външния (при разкачени шарнири и носач, само че лагера не се пипа).
А тук като гледам полуоската навътре е с по-голям диаметър и няма начин да мине навътре външния маншон. При всяка смяна на маншон се разглобява и главината, така ли? А ако е спукан вътрешен, има ли възможност да не се разглобява главината?

Поздрави от Враца!




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 04 ное 2007 22:02


Питай °niksi° - той го е правил със сигурност.


Потребителски аватар
The Bear
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Смяна на маншон

Мнениеот The Bear » Нед 11 ное 2007 18:42


The Bear написа:Здравейте!

Порових доста из търсачката, но не открих това което ме интересува, затова отварям тема.

Проблема е - напукал се е външен маншон на Passat 1998 AFN.

За да се стигне до него, кои връзки се разглобяват? Питам, за да не правя проба-грешка, тъй като отскоро го имам и това ще ми е първия по-сериозен ремонт.
Досега съм сменявал на бус MB100, но там има възможност да се извади вътрешния маншон и през цялата полуоска се вади и външния (при разкачени шарнири и носач, само че лагера не се пипа).
А тук като гледам полуоската навътре е с по-голям диаметър и няма начин да мине навътре външния маншон. При всяка смяна на маншон се разглобява и главината, така ли? А ако е спукан вътрешен, има ли възможност да не се разглобява главината?

Поздрави от Враца!
\

http://www.passat-b5.ru/index.php?optio ... &Itemid=57


Потребителски аватар
The Bear
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Смяна на маншон

Мнениеот The Bear » Нед 25 ное 2007 17:31


Да взема да си отговоря на въпросите, тъй като вече маншона е сменен, и може да съм полезен на някого.

Става въпрос за смяна на външен маншон на Пасат В5.
По принцип има информация по въпроса из руските сайтове.
Ето какво направих аз:
Освен горните два носача разкачих и шарнира на управлението на колелото - не виждам как впоследствие съм щял да имам нужда от реглаж на предницата, след като само избивам, и след това набивам, и не въртя шарнира и т.н... Руснаците "запрещает" да се разкачва... Защо, не мога да си обясня. При разкачени трите връзки се работи много по-лесно и чисто. Не се сваля диск и супорт на спирачките. Просто докато колата е още на гумите, се разхлабва централния болт, след това се вдига на крик, развиват се тези три гореспоменати връзки, развива се окончателно централния болт, колелото вече се "люшка" наляво-надясно, избива (изважда) се външния край на полуоската от главината (обръщам внимание, че въобще не се виждат лагери на главината и т.н., не е необходим никакъв реглаж на лагерите и въобще не разбирате, че съществуват), полуоската се насочва към задницата на колата, т.е. в разкачено състояние се работи зад спирачния супорт, за да се извади карето се използва стария централен болт, който на принципа на скобата вади карето от полуоската. ИНТЕРЕСНОТО Е ДА ВНИМАВАТЕ СЛЕД КАТО СТЕ ИЗВАДИЛИ КАРЕТО И ЗАПОЧНЕТЕ ДА МУ ЧИСТИТЕ СТАРАТА ГРЕС - ПРИ ВСЕ ЧЕ ЗНАЕХ, ЧЕ ТРЯБВА ДА ВНИМАВАМ КОЕ СЛЕД КОЕ Е, И КОЯ СТАНА КАК СТОИ НА САМОТО КАРЕ, ГИ ОБЪРКАХ. ЛЕСНО Е ДА СЕ ОБЪРКА КОЕ КАК Е БИЛО, ДА НЕ ГОВОРИМ, АКО РЕШИТЕ ДА СЛАГАТЕ САЧМИТЕ ВСЯКА В "СВОЕТО" СИ ЛЕГЛО. НУЖНО Е ЯВНО ПОВЕЧЕ ВРЕМЕ И ТЪРПЕНИЕ, И НАЙ ВЕЧЕ НЯКАКВА НАДЕЖДНА МАРКИРОВКА И В Н И М А Н И Е. След като бях изчистил всичко, не бях наясно сепаратора и вътрешната гривна на карето коя страна им е външна и коя вътрешна, като ги разглобих, се оказа че не са симетрични и съответно би следвало да се слагат по ЕДИН начин. Сглобих карето, и изглеждаше добре, но не ми се щеше да рискувам и отидох да попитам в един магазин имат ли такова и как изглеждат сглобени. Нямаха такова точно, но 3-4 които извадиха и ги видях, на всичките вътрешната гривна има едно стъпало което "гледаше" навън, в случая и моето беше така. Все пак ме изпратиха при монтьора да го питам него за по-сигурно. Той не ми обърна особено внимание но като ме видя мен с карето в ръце, каза че "щом съм успял да го сглобя и се върти така хубаво без грес, значи добре е сглобено..." Естествено това не ме успокои ни най-малко, след като като се върнах успях да го сглобя по още един начин (сепаратора му размених външната и вътр. страна), и карето все така си се въртеше хубаво, и без грес. Тогава ми хрумна да огледам за следите от триенето и по тях да позная как е било сглобено в оригинален вид - мисля, че съм успял. Някой ако има представа как се сглобява, да каже: моето съм го сглобил така: вътрешната гривна със засека навън (т.е. накъм маншона), и фаската на вътрешните шлици навън, а сепаратора - с големия диаметър на отвора му навън (щото на сепаратора от двете страни диаметрите му се различават с 5 мм май беше). За сачмите няма да говорим :D - тях ги слагах, коя където дойде.
В комплекта, който си купих имаше:
Маншон, метална шайба, пластмасова втулка, голяма скоба за маншона, малка скоба за маншона, болт централен. На SPIDAN - Austria, GKN, 20 лева и стотинки май беше от Ауто Плюс. Загледах го за дата на производство но много не можах да разбера какво точно са изобразили, ама или е 2006, или 2007г. Part номера му не съвпадна с оригиналния само в последната цифра :? . На оригиналния ясно си личеше коя година и кой месец е произведен - 2001 не помня кой месец беше.
Предполагам, че е имало и зегерка (пружинен пръстен), но сигурно някъде са го изтърсили, щото не може да има всички други неща, пък само нищо и никаква зегерка да не са сложили, ама като го купувах, не знаех че и тя подлежи на смяна - сложих си старата. Всъщност не съм я и вадил от вала.
Оставам темата отворена за въпроси, тъй като нахвърлях доста набързо информацията, за което се извинявам.

Поздрави!


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Нед 25 ное 2007 21:26


Поздрави колега за успешния ремонт!Благодаря за споделения опит.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 26 ное 2007 2:19


Има една нова технология - отлива се нов маншон на място без да се разглобява нищо по ходовата част - освен ако нещо вече пречи за свободен достъп до самия маншон то се разглобява.Отливат ги от някакъв странен материал от сорта на силиконите.
На Фиат-а ми правиха такъв отпред на външното каре и честно казано вече 2-ра година си е добре и нямам проблеми.Взеха ми 30лв за материалите заедно с труда и стана за половин час.
Полюбопитствах ама ми отказаха информация понеже преди 2 години това явно тепърва е навлизало като технология.
Споделям опит,че такова нещо съществува ама незнам дали и къде още се предлага като услуга.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Пон 26 ное 2007 15:57


колегата zfa159 е прав за новата технология,да обясня понеже съм я практикувал,вадиш карето от главината без да го разглабяш,махаш стария маншон,изчистваш хубаво от старата грес,вода и боклуци,след което има една фуния(продава се по магазините за части при нас е 10лв.) която се вкарва с по дебелия край на карето и маншона (силиконов за да се разтяга) с широкия край се плъзга по фунията,плъзгаш до-като маншона излезе от нея и се прехвърли на карето,пълниш с грес,стягаш скобите и караш,а и да спомена че тези маншони са по здрави,ако някой не е разбрал да пита ще кажа пак


Потребителски аватар
The Bear
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Мнениеот The Bear » Пон 26 ное 2007 17:12


IVAN MAKSIMOV BICHOVSKI написа:колегата zfa159 е прав за новата технология,да обясня понеже съм я практикувал,вадиш карето от главината без да го разглабяш,махаш стария маншон,изчистваш хубаво от старата грес,вода и боклуци,след което има една фуния(продава се по магазините за части при нас е 10лв.) която се вкарва с по дебелия край на карето и маншона (силиконов за да се разтяга) с широкия край се плъзга по фунията,плъзгаш до-като маншона излезе от нея и се прехвърли на карето,пълниш с грес,стягаш скобите и караш,а и да спомена че тези маншони са по здрави,ако някой не е разбрал да пита ще кажа пак


Ами аз не разбрах точно. То врътнята е, докато извадиш цялото каре от главината. Самото каре от полуоската се вади лесно, в повечето случаи предполагам. Според мен не си заслужава да не извадиш самото каре от полуоската при положение, че го крепи една зегерка, да изчистиш хубаво, слагаш нов маншон и грес. Виж ако има някакъв начин да ги отливат на място без да разглобяваш нищо, както пише колегата zfa159, е друга работа. Но на мен лично ми се вижда доста странна тая намеса, ако не за друго, то поне затова, че не можеш да изчистиш хубаво старата грес.
Интересно ми е, някъде могат ли да се намерят от тези силиконови маншони, които да си се сложат нормално, само че да държат 3-4 пъти повече време, а не като гумените, ако не случиш на хубава (или прясна) каучукова смес, да се праснат след година?!

И пак, колега IVAN MAKSIMOV BICHOVSKI - явно сме градски, пък може да се окаже и селски :) - чудно ми е как отвор 20-25мм минава през каре 100мм и горница?!? Не се ли деформира все пак, нищо че е от силикон? Ако става така и нищо му няма, значи би трябвало да е вечно щом е толкова еластично. Остава само да издържа и на греста да не го разяжда, а издържа ли?


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Вто 27 ное 2007 8:11


и на мен ми беше доста интересно как ще стане това със разтяагането на маншона,но повярваи ми се получи,мога да ти взема маншони даже и с отстъпчица,а за селските е възможно и да е така,може и да се познаваме или пък да се запознаем :drunk



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта