Помощ за проблем с парно на Пасат Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Andrey
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Помощ за проблем с парно на Пасат Б4

Мнениеот Andrey » Вто 06 ное 2007 10:13


Знам, че е писано много но не мога да намеря тояно моя проблем или го намирам частично. Така, че извинявам се предварително.
Та парното ми е слабо. Какво съм проверил и със сигурност е ОК:
1. колата държи нормална температура, няма проблем с термостат и въздух
2. няма байпасен клапан на маркучите за парното
3. и двата маркуча са топли
4. изпарителя на газовата е топъл
5. всички жила са ок - разпределя добре въздуха в купето

Мисля си дали не смесва топъл и студен въздух щото все пак има някакъв лек топъл полъх. Дискутирахме темата с един колега от форума и реших да разглобя парното и да проверя клапата, която разпределя топло студено. Жилото на врътката е ОК - задвижва едно лостче под барчето. Херметичността на тази клапа не можах да я проверя че е много разглобяване. Колегата ми написа стъпки, но очевидно неговата кола е без климатик. При мен е некъв ужас.
Моля дайте съвети за разглобяване на тази пущина. Пробвах да намеря чертеж или картинка на тази системка но неуспешно. Изобщо помагайте ако можете че умряха от студ децата :D




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 ное 2007 11:27


Ами...обяснението е горе-долу като моето за това защо и моето е така.....изгоряли клапи.Клапите са метални ама на кръгли дупки и отгоре има едно нещо като дунапрен което с времето изгаря и се разлага и излиза на парчета през духалките.При мен проблема е ама абсолютно същия.Говорих с vaskoto1 и каза че може да го разглоби и да оправи клапите (при мен ще сменя и радиаторчето за парното понеже е позаминало от годинките).Драсни му едно лс да ти обяси как става и с какви материали или ако си из София да ти го направи,когато има време.
Успех!


Потребителски аватар
MirMin
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 02 авг 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот MirMin » Вто 06 ное 2007 11:54


При мен също се е скапал въпросния дунапрен и излиза на парцали. Махнах филтъра за купето и видях парчетата. Махнах ги трудно като накрая остана голата метална клапа. Та искам да кажа че въпреки махането на дунапрена духалката си ми духа превъзходно. Така че вероятно проблема на колегата е другаде. Самият аз не разбирам защо дунапрена е сложен върху клапата но факт е че и без него при мен духа на всички степени. Ако има някакво значение моят Пасат е с климатроник б4 95г, дв. АЕК.


Потребителски аватар
Andrey
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Andrey » Вто 06 ное 2007 12:03


А сега де? Тя тази клапа не би трябвало да с е вижда под филтъра за въздуха в купето. Мисля, че се намира зад централната конзола.

Има ли някой схема на вентилацията да постне?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 06 ное 2007 14:27


Andrey написа:Има ли някой схема на вентилацията да постне?

Опитай да разархивираш този .zip файл (на руски е) - не знам дали в него ще има нещо по въпроса ти, но сигурно ще е интересно.
А този е на английски, само за Б4 (също не съм го отварял).


shimbi
Мнения: 101
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 7:49
Автомобил: джета 2012г
Двигател:
Местоположение: центъра на Славовци
Контакти:

Мнениеот shimbi » Съб 10 ное 2007 18:58


zdraveite kolegi,parvo da se izvinia che pisha na latinica.i az imah problen sas parnoto duhashe samo v sredata,t.e.na liceto,no pri men se okaza che samite (vratki)deto zadvijvat jilata sa plastmasovi i te prevartat edna spriamo druga i zatova nemoje da se regulira potoka na vazduha.Ta predpolagtam che i pri teb e taka.ednoto kolelce e prevartialo spriamo drugoto i9 niama poveche hod za da drapne jiloto dokrai....i otam i parnoto ne ti e silno kakto triabva.dano da sam bil iasen. :wink:


Потребителски аватар
simak
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 26 май 2006 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ремонт парно пасат за краката

Мнениеот simak » Чет 15 ное 2007 22:44


Ремонт на духалката на краката - Днес си оправих този досаден проблем с жилото на пасата 92г. Сваля се капачето, което е на копчетата управляващи степените на парното и жилата. Отвиват се 4-те болта които държат панела с копчетата. Сваля се касетофона (ако имате), сваля се и шейната на касетофона. Блока с копчета се завърта, така че най - дясното копче (за позициите на духалката) да дойде отгоре - т.е. от мястото където е касетофона става достъпно панелчето с жилата. Задължително си вземете фенерче за да си светнете и да видите добре къде е счупеното палче. Това е най - лесният начин за ремонт. Ако някой предпочита да свали целия преден панел - да има напредвид, че вътре в горните духалки има завити 2 болта - виждат се ако светнете с фенерче. Но не съветвам да се сваля целият панел - само това с копчетата е достатъчно да се завърти. После прихващате със свинска опашка подвижното жило за това, което е фиксирано и всичко заработва перфектно - внимавайте на коя позиция го фиксирате - тествайте преди да стегнете - има един син маркер, който си ляга на оригиналното място, по него може да се ориентирате - успех.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 15 ное 2007 23:16


Andrey написа:Мисля, че се намира зад централната конзола.

Да, там е, наистина.
До лостовата й система може да се стигне, след като се свали барчето и поличката под жабката. (Това при В3, при В4 какво имаше под жабката ми се губи в момента)
Вероятно, колега, не ти е добре центровано жилото на тази клапа. При мен беше обратно - лятото чувствах 'горещ ветер'
Бронята на жилото е хванато за корпуса, дето седят клапите и радиаторчето с метални скобички.
Разкачаш тази скобичка, която ще се пада пред очите ти и даваш врътката в едно от крайните положения. За да си сиурен, че и клапата е в крайно положение натискаш и лостчето й на ръка. Щракваш си отново скобичката на бронята на жилото и си готов! ;)
Ако врътката е в крайно положение, а при натискане на лостчето на клапата тя се мръдне още вероятно проблема е този, който описва колегата simak.
Единственото, което мога да отбележа към обяснението му е, че пластмасовата носеща част там се троши дори само с поглед, така, че аз лично бих предпочел да я издърпам навън, а не да я кривя навътре, за да не би да натисна нещо малко по-силно от колкото трябва, но ако се внимава... и по неговия начин става ;)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта