ABS-задействал ли ви се е на сухо при ниска скорост?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Валентин Кралев
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

ABS-задействал ли ви се е на сухо при ниска скорост?

Мнениеот Валентин Кралев » Пон 05 ное 2007 21:49


Няколко пъти ми се случи да се задейства ABS-а на скорост от 20-40км./ч., май повечето пъти бях изключил от скорост, и после се оправя. Пасата е Б4, 1,8; 95г. Какво ще ме посъветвате? Благодаря предварително :)




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 05 ное 2007 22:15


Нормално е, зависи от интензивността на натискане на педала на спирачката.


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Пон 05 ное 2007 22:21


Спойно колега и на мен ми се е случвало, дори и с новия Пасат :wink:


Потребителски аватар
Валентин Кралев
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Валентин Кралев » Пон 05 ное 2007 22:30


Там е работата, че натискам плавно спирачката, и въпреки това се включва ?!?


Потребителски аватар
Валентин Кралев
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Валентин Кралев » Пон 05 ное 2007 22:32


Днес сложих зимните гуми и ми казаха че старите предни били по-износени от вътрешната страна и ме пратиха на стенд :( А досега си вървеше перфектно ...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 ное 2007 2:08


Моя (В3) го рави същия номер.Интересното е че след като задейства веднъж и спра педала после става по-твърд и спира доста по-добре без да задейства толкова лесно.Мислех че е от гумите и днес се качих на зимните (чисто новички) и ефекта е същия.
Сменял съм спирачна течност,накладки - няма оправия.
Смятам че определено има някакъв проблем я в помпа или знам ли и аз къде.....а пък лампата не свети т.е. проблем по електрониката и датчиците няма..... :roll: Мисля да я закарам на диарностика да видим какво се случва с този АБС.
По повод изтръркването на гумата иди да ти направят реглаж а преден мост.Ама не само обикновенния ами и вертикален т.е. гумите с какъв наклон да са спрямо купето (има си допуски и са важни).Аз понеже ще сменям амортисьори след седмица-две и се моткам с реглажа ама си е важно.
Успех!


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 06 ное 2007 9:31


По принцип абс се задейства при скорости по голями от 7км/ч :wink:


Slartie
Мнения: 61
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 1:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Slartie » Вто 06 ное 2007 11:18


А дали не ти е изгорял някой от 3-те датчика на АБС-а?
имам един комшия с подобен проблем. Ходи на 100 майстори, дори в порше сервиза. Всеки казва, че най вероятно е от някой датчик, но не поемат пълна гаранция, че точно там е причината. А няма да ти казвам колко струва един датчик...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 ное 2007 11:21


zdravko_dimitrov1986 написа:По принцип абс се задейства при скорости по голями от 7км/ч :wink:

Може би не ме разбра съвсем както трябва :
-карам и натискам педала на спирачката и колата започва да намалява.В даден момент сработва абс-а без да съм променял усилието и спира до 0.При положение че не натискам силно ами нормално.
Веднага след това ускорявам отново да кажем до 60-70 и натискам педала отново - седи по-твърд и колата спира доста по-ефективно без да задейства абс-а.Ако натисна още повече тогава абс-а сработва.
Тестовете са на една и съща настилка (една и съща асфалтова права).
След като сменя амортисьорите ще тествам отново (дотогава няма да пипам спирачната система) понеже сега като спирам колата се накланя доста напред (изпуснали са стабилно) и задницата съответно се повдига и крана отваря повече и колелата блокират.Затова дефакто при по-леко натискане на педала не се получава нищо а при по-силно не винаги се получава :)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 06 ное 2007 14:02


zfa159 написа:... като спирам колата се накланя доста напред (изпуснали са стабилно) и задницата съответно се повдига и крана отваря повече и колелата блокират.Затова дефакто при по-леко натискане на педала не се получава нищо а при по-силно не винаги се получава :)

Чакай малко - при надигане на задницата, кранът (ако е изправен) трябва да затваря (мисля че беше дори до 0 - ама не съм сигурен) достъпа на спирачна течност до задните спирачки, т.е. да намалява спирачното усилие.
Това, че педала ти е по-твърд, означава, че може би имаш въздух в системата, и след като сработи помпата на АБС-а, имаш останало налягане - затова е по-твърд.
Нямам много представа от АБС, ама датчиците не трябва ли да са 4 - по един на всяко колело ? :roll:


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Вто 06 ное 2007 14:26


gr_kanev написа:...
Нямам много представа от АБС, ама датчиците не трябва ли да са 4 - по един на всяко колело ? :roll:

Четири са, да


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 ное 2007 23:11


Ами да, 4 са датчиците.
По повод експериментите си поиграх още малко.
Когато накова абс-а и задейства после педала остава твърд за кратко време (около още едно натискане) така че вероятно наистина има остатъчно налягане (друг е въпроса дали е нормално да го има).
По повод кантара отзад доколкото съм разглеждал принципа му на действие е малко наобратно т.е. не е стандартен кран,който е зацепен за моста и регулира колко течност да минава.
Реално при празна или при натоварена кола ако тя си седи на едно място крана все едно го няма.Той е закачен стационарно към купето а за моста се захваща с едно рамо и една пружина.Тази пружина седи съвсем свободна даже с аванс около 1см при покой (няма значение колко е пълна колата).Когато обаче колата се движи тогава при спиране колата се накланя напред и пружината се опъва.Крана сам по себе си има следното устройство :
-самия той е един вид разширителен съд за течност ,където отива течността предвидена за задните цилиндърчета.От едната му страна има буталце,което се премества според усилието на педала.Точно това буталце реално мести и пружината при външно въздействие.
Къде всъщност е уловката - когато колата е на едно място проблем няма - крана си освобождава някакъв обем и пръжинаа си виси свободна с някакъв аванс.Когато колата се движи и набием спирачки крана намалява налягането на задния кръг и цилиндърчето се премества.В същия момент обаче задницата полита нагоре (понеже колата спира само отпред) и пружината се оъва.Тогава тя притиска цилиндърчето навътре и така се увеличава налягането в задния кръг според преместването на задницата нагоре.След като се увеличи налягането в задния мост задницата се снижава надолу (защото я задържат колелата) и тогава пък налягането постепенно намалява.Всичко дотук си го обясних освен каква е разликата,когато колата е пълна - всъщност когато е пълна задния мост измества положението си спрямо крана и пружината постепенно обира луфт-а който има по принцип.Така реално при по-малко повдигане на задницата нагоре усилието ще е като при голямо отместване защото е различен луфта между пружината и крана.
Релано затова имат значение амортисьорите ;)
Пробвах и като я засиля назад и набия спирачки заковава абс-а само на предните ако не прекаля наистина много.
Отделно забелязвам друг проблем ама по-скоро е от накладките - когато запаля и тръгна в началото първите няколко спирания ход-а си е нормален ама ефективност никаква.Явно после се загряват накладките и започват да спират по-добре :roll:
Ще сменя амортисьорите и ако пак не ми харесва как се държи ще има ходене на доктор 8)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 07 ное 2007 2:07


zfa159 написа:когато запаля и тръгна в началото първите няколко спирания ход-а си е нормален ама ефективност никаква.Явно после се загряват накладките и започват да спират по-добре

Пак противоречие с всеизвестните факти и логиката - като загрее феродото спирането се влошава. Сигурен ли си че не влияят някакви други фактори - напр. наличие на влага по дискове, накладки ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 07 ное 2007 15:22


Ами може да има влага - незнам ама на другия Пасат го нямах този проблем.Говоря за ефективност,намалена в пъти - педала почти докрай натиснат и колата просто забавя все едно на 2-ра съм пуснал газта.
Днес пък се случи друг номер - движа си се и след 2-ро 3-то спиране за деня педала стана твърд и ефективността на спирачките рязко се подобри.За разлика от друг път след като оставих колата да престои дълго време педала си остана така а не стана отново по-мек с по-голям ход.
Въздух нямам понеже и преди да пипам спирачките си ги правеше същите номера.След това сменявах цилиндърчета отзад и след тях смених течността на машина и съм почти 100% убеден,че въздух няма.
По повод това,че първоначално спира лошо имаше една статия някъде ама не помня къде беше :
-ако накладките са некачествени има два варианта за проблем с тях.
Ако не са печени достатъчно време на студено не спират добре и трябва да позагреят за да добият нормална ефективност (такива са спортните накладки ама при тях това е нарочно направено).Ако пък са печени по-дълго отколкото трябва тогава като загреят до някаква температура им намалява ефективността (каквото се случва с нормалните накладки ама при екстремни загрявания).
възможно е да бъркам понеже не помня добре и да беше обратното за недопечени и препечени ама идеята мисля,че става ясна.
Та при мен проблема е по-скоро първия защото трябва да покарам известно време и тогава спирачките добиват прилична ефективност.
Съмнявам се все повече дали нямам проблем с този кран отзад защото само от него може да се получават двата ефекта на куп - да нямам ефективни спирачки и ход-а на педала да се увеличава и намалява както си реши.
Помпата като помпа си е добре понеже не мога да сваля педала до пода колкото и плавно да натискам (по принцип при проблем с гумички на помпа се получава ефект,при който ако съвсем плавно натискаш педала успяваш да го свалиш до долу).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 64 госта