Здравейте!Имам няколко въпроса към вас и се надявам да ми отговорите, защото от както съм купил колата не съм спокоен и не знам какво да правя.Става дума за следното: На колко км се сменят следните неща, или по какво мога да разбера че са за смяна:
1. Моторно масло - прочетох мн теми за него, но колкото мнения толкова и различни отговори за смяната. Някой сменят задължително на 10 000км, др на по малко, трети на 15 000.От техническите книжки съм чел, че за бензинка смяната е на 15 000.По какво да се ориентирам че маслото е за смяна?
2. Антифриз - нямам си и на представа на колко км се сменя. Казаха ми да изтегля малко антифриз със спринцовка и да я сложа в фризера. Ако не е замръзнал - няма нужда от смяна и обратното. Това ли е само критерия, няма ли си някакви км за смяна?
3. Спирачна течност - също си нямам никаква представа, за сега само проверявам нивото и толкова.
4. Хидравлична течност - положението е същото както при спирачната течност.
5. Ремък за водната помпа и ремък за хидравликата - сигурно си имат някакви километри след които се сменят, или някакъв начин по който да се определят дали са годни или не?
Неспокойството и въпросите ми са породени от факта, че колата е купена преди година и 3 месеца и за това време съм сменял само маслото (въздушен филтър), ангренажен ремък и ролка!В момента съм купил ремъците за водната помпа и хидравликата, като си нямам на представа дали въобще са за смяна.
Отговорите ви ще са ми от голяма полза, така ще ми помогнете да си отбележя в техническия дневник на колата и крайния срок/км за следващата смяна на всяко едно от по горе изброените неща!
Относно текущата техническа подръжка
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
1. По книга на 15х. Аз обаче сменям на около 8х.
2. Твърдо на 2години.
3. Също като горното.
4. По принцип не се сменя. Но е желателно като купиш колата да я смениш и да я забравиш. Само оригинална обаче. Няма да се охарчиш кой знае колко
5. Ангренаж на 50-60 хиляди километра. Другите ремъци по усмотрение. Или ако е трудоемка смяната заедно с ангренажа.
6. Въздушен филтър на 20-30хиляди километра според конкретния модел и филтър или на 10-15х ако има газова уредва
7. Горивен филтър на 20х. Ако има газова уредба може и по рядко.
2. Твърдо на 2години.
3. Също като горното.
4. По принцип не се сменя. Но е желателно като купиш колата да я смениш и да я забравиш. Само оригинална обаче. Няма да се охарчиш кой знае колко
5. Ангренаж на 50-60 хиляди километра. Другите ремъци по усмотрение. Или ако е трудоемка смяната заедно с ангренажа.
6. Въздушен филтър на 20-30хиляди километра според конкретния модел и филтър или на 10-15х ако има газова уредва
7. Горивен филтър на 20х. Ако има газова уредба може и по рядко.
- warrior
- Мнения: 471
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-как да познаеш че ти е за смяна маслото?
-ами при мойте коли е лесно - почва да тракат все по-силно клапаните... надявам се че при тебе няма този проблем, така че гледай цвета - колкото е по-тъмно маслото - толкова почече наближава времето за смяна (разбира се не и ако е дизел). иначе аз го сменям максимум на 10 000 км, щото колиците са ни старички - на нова кола може и на 15 000 км, ама не е при нас този случая, нали
- въздушен филтър - ми ако караш на газ и в софия - може и на 7000 км да се сменя - аз го сменям когато сменям маслото. как се познава че е за смяна? ами колата ти ще качи 1-2 литра разход и няма да набира скорост добре.
- масло на хидравликата - на околко 150 000 км...
- спирачна течност и антифриз - задължително на 2 години. или по възможност венага след като купиш колата.
- ангренажен ремък - на 30 - 60 000 км. можеш да речем да го поглеждаш когато си сменяш маслото( демек през 10 000км) да видиш самия ремък в какво състояние се намира.
- останалите ремъци - аз лично ги оглеждам и ако са за смяна - сменям ги, иначе профилактично на 20 000км гледам да ги заменя.
- накладки и дискове - предни накладки - на око се гледат
дисковете - не трябва да имат ръб повече от 1-2ммм. задните - на 50- 100 000 км, или ако не държат (ще разбереш на техническия преглед)
-вода в пръскалките - когато свърши
други
-ами при мойте коли е лесно - почва да тракат все по-силно клапаните... надявам се че при тебе няма този проблем, така че гледай цвета - колкото е по-тъмно маслото - толкова почече наближава времето за смяна (разбира се не и ако е дизел). иначе аз го сменям максимум на 10 000 км, щото колиците са ни старички - на нова кола може и на 15 000 км, ама не е при нас този случая, нали

- въздушен филтър - ми ако караш на газ и в софия - може и на 7000 км да се сменя - аз го сменям когато сменям маслото. как се познава че е за смяна? ами колата ти ще качи 1-2 литра разход и няма да набира скорост добре.
- масло на хидравликата - на околко 150 000 км...
- спирачна течност и антифриз - задължително на 2 години. или по възможност венага след като купиш колата.
- ангренажен ремък - на 30 - 60 000 км. можеш да речем да го поглеждаш когато си сменяш маслото( демек през 10 000км) да видиш самия ремък в какво състояние се намира.
- останалите ремъци - аз лично ги оглеждам и ако са за смяна - сменям ги, иначе профилактично на 20 000км гледам да ги заменя.
- накладки и дискове - предни накладки - на око се гледат

-вода в пръскалките - когато свърши

други

Охладителната система на VW Passat 35i/1988 г.-1996 г./по данни от ръководството за експлоатация предоставено от производителя събира 5 л. за моделите без климатик и 5.6 л.за моделите с климатик.За шест цилиндровите мотори тези данни са съответно 8.2л./8.6 л.Обезвъздушаването не е проблем,системата се обезвъздушава сама,като наливаш новия антифриз при запален двигател оставяш го да поработи с новия антофриз ,слагаш капачката на разширителния съд и и си готов.
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Хубаво де, съгласен съм с тези периоди, но защо в книгата на Пасата а и в сервизната книжка пише, че антифриза и хидр. течност за волана не се сменят а им се следи нивото и при нужда се долива ?
Все пак дори и малко да вреди незамяната им, производителя за да се застрахова ще напише някакъв период на замяна, а такъв няма

Все пак дори и малко да вреди незамяната им, производителя за да се застрахова ще напише някакъв период на замяна, а такъв няма

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: zdravkop64 и 68 госта