Стабилизатора 10.5 волта в таблото. Аналог ? Решено!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 13 ное 2007 12:12


WDW написа:...


За незнам кой път ще кажа TCA700Y e древен чип с никакви параметри по книга 1,7V при повечето табла този стаб. подпира два термо-електрически допотопни уреда.
Разбира се че в момента има много по добри стабилизатори 0,1~0,3V, но съм твърдо за идеята че 7810 на известен производител се справя :D




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 13 ное 2007 13:47


"2V e в най-добрите случай".

Предполага се че ще сложиш качествен, още повече че и качествените струват под 1лв. :-).

"За моя чип dropout-a e 0,5-1 V"

Така е. Ама твоя чип трудничко ще го намериш да го купиш като гледам. Един бърз поглед в пулсатор показва наличност 0 + препоръка за замяна с 7810 :-), в комет изобщо го няма в ценовата листа. :-) 1.7V ги спомена колегата L&R за TCA700Y, който също е "оригинален" за таблата. :-)

Ако сложиш 7810, стрелките ще работят отлично, осен в достатъчно редките случаи когато напрежението в мрежата ти падне под 12V.
Айде да допуснем и 12.5V - колко често се случва?
Освен това, дори и да стане така, напрежението след стабилизатора няма да падне рязко, просто ще е 9.8 примерно вместо 10. Голям праз. Голяма прецизност не е нужна, предвид начина на работа на уредите, и предвид ниската точност на датчиците, особено за горивото.

Важното е че 7810 го има във всеки магазин, и струва под 1лв. А другите.... :-)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 13 ное 2007 14:11


Само да уточня още нещо TCY700 не е толкова ценен с малкия пад, колкото със защита от специфичните високоволтови пикове из автоинсталацията(проектиран е специално за автомобилна електроника), затова ако се ползва и за захранване и на процесор(ама какъв ще е този 10волтов) в таблото по-добре по-квалитетен стаб.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 14 ное 2007 10:25


psstv18rp написа:"......Освен това, дори и да стане така, напрежението след стабилизатора няма да падне рязко, просто ще е 9.8 примерно вместо 10. Голям праз. Голяма прецизност не е нужна, предвид начина на работа на уредите, и предвид ниската точност на датчиците, особено за горивото.

Важното е че 7810 го има във всеки магазин, и струва под 1лв. А другите.... :-)


Изобщо не е нужно да се разкарваш до магазина !! Просто връзваш 1 и 3-то краче на късо и си готов ! Дали така или със 7810 е все едно и също!!


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 14 ное 2007 10:27


L&R написа:.....затова ако се ползва и за захранване и на процесор(ама какъв ще е този 10волтов) в таблото по-добре по-квалитетен стаб.


Да при мен се захранва и процесора в таблото, но там след този си има и два 5V стабилизатора с транзистори!


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 14 ное 2007 10:44


WDW написа:
L&R написа:.....затова ако се ползва и за захранване и на процесор(ама какъв ще е този 10волтов) в таблото по-добре по-квалитетен стаб.


Да при мен се захранва и процесора в таблото, но там след този си има и два 5V стабилизатора с транзистори!


Тогава съм напълно съгласен и аз ползвам automotive стабове за ДРЛ-ите :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 14 ное 2007 13:29


"Просто връзваш 1 и 3-то краче на късо и си готов ! Дали така или със 7810 е все едно и също!!"

Е, това вече е тъпо... :-)

Като ги вържеш на късо ще имаш колебания от близо 2V. С 7810 - към 10 пъти по-малки и то в твърде редки случаи. Но щом казваш че е едно и също... :-)

Както и да е, има 2 варианта - 7810 или търсене на "оригинал", предимствата и недостатъците и на двата вече би следвало да са ясни, всеки да си преценява какво да прави. :-)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 14 ное 2007 14:19


А ако някой чак толкова се притеснява за пустия dropdown, :-)
вероятно може да се приспособи и по-достъпен стабилизатор, напр.:
LM2575 (ADJ версията). drop-down-a му в този случай няма да е повече от 1V. Е, трябва да му се закачат и допълнителни елементи, но пък струва 2лв и е лесно достъпен. :-)


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 23 ное 2007 15:05


Малко да споделя и аз развитие по темата. Значи прословутия стабилизатор и на мене отдавна ми прави мизерий и най накрая се наканих да го сменям. Да уточня сменян е преди 3г и около година и нещо показваше нормално а после почна да дава по ниски стойности на уредите, водата от 70 до 80-85гр максимум а бензина с около 20-30л по малко :? И какво става днес свалям стария и се оказва че на него пише 7809 а понеже тука чета че трябва да е 7810 купувам такъв слагам го и :shock температурата се изстрелва на 110-115гр при условие че не е повече от 50-60гр. а бензина отива почти на мах. Връщам се в магазина и купувам 7809 слагам го и :horror: темп. на 130гр. бенз. пак на мах. Понеже не съм на ти с електрониката и с платките слагам си стария стаб. и ще си карам така докато не намеря човек който да открие откъде идват тези аномалий. Ако някой има познания и време да го види ще черпя :beer :BBQ


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 23 ное 2007 16:48


Нещо ми се струва че си сбъркал при запояването, да не би да няма маса например?
Гледано откъм надписите на стабилизатора, лявото краче е вход средното е маса, а дясното - изход. На изхода може да замериш напрежението. Трябва да е 9V за 7809 и 10V за 7810.
Да не си го обърнал стабилизатора? Някой версии на 78хх май имаха диод пропускащ всичко в обратна посока...


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 23 ное 2007 16:50


Няма как да го обърна или объркам защото при мен не се запоява а влиза в нещо като букса и няма начин да го объркаш :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 23 ное 2007 17:03


7810 се поставя наобратно на ITT - то, може и да се предобрявали масата
на 7809 за да подпира 10V.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 23 ное 2007 17:17


L&R написа:7810 се поставя наобратно на ITT - то, може и да се предобрявали масата
на 7809 за да подпира 10V.
    Преведено да поставя пак 7810 но наобратно ли :roll: Ще трябва малко да му огъна крачетата за да завия фиксиращото го винтче.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 23 ное 2007 17:20


Еми входа и изхода на оригиналния чип и 7810 са наобратно, хвани замери какво е напрежението на изхода , ако е различно много от 10V ясно нещо не е наред.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 23 ное 2007 17:25


Мдаа ще се разглабя пак :? Като пробвам ще пиша как е 8)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта