
хидравлични повдигачи
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- niki_vw
- Мнения: 285
- Регистриран на: Вто 17 авг 2004 11:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Аз също карам двойката с кастрол магнатек. Моите повдигачи ги смених преди около 20 000 км. с турски един агент ми ги докара директно от Истанбул за по 9.50лв бр. ми излезнаха и съм доста доволен. Ако не карам колата поне два дни като я запаля изтракат леко за 1-2 сек. и спират. Говорил съм десетима разбирачи тук в Филибето и те казват че е нормално да претракат като не са работили по-дълго време.АМА И ГОЛЯМА РОЛЯ ИГРАЕ И МАСЛОТО на кастрол магнатек има ментета купувайте го само от фирмени магазини
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
и ако ми позволите ще включа поредния качествен цитат на алекс от БМВ форума-аз на тоя човек откровено шапка му свалям...
нямам повече какво да добавя....
АЛЕКС 10Х
вискозитет- най-вероятно темата за най-чест спор затова и ще бъда кратък и ще пиша наизуст. вискозитета се мери със числа- колкото по-голямо числото- толкова по-гъсто (по-трудно) се лее (но маже по-добре). автомобилните масла имат 2 числа- примерно 5W30 което означава че студено маслото се лее лесно (5) докато горещо се лее по-трудно (30). маслата които се ползават в момента са 0W30 до 20W60 (други не съм виждал- може и да има). диференцялните масла не се мерят на студено- само при работна температура- от там и W90 е типично диференцялно масло. ако имаш шпер (limited slip) дифернцял се добавя и спецялна добавка за "търкане" за шпера но това е друга тема. та 0 за първото число значи че маслото се лее супер лесно като е студено докато 60 за второто число значи че маслото при високи температури се лее по-трудно. защо има значение? ми към маслото се предявяват много противоречиви изисквания- при запалване на студен двигател маслото трябва да е със нисък вискозитет и да бързо да "напълва" двигателя за да не се трият частите на сухо. 85% от износването на двигателя се получава при първите 5 минути след като студения двигател е запален; същото важи и във по-малка степен като се запали и топъл двигател защото независимо че двигателя е работил преди известно време маслото пак се е стекло в картера и двигателя е сух- от там и по чуждите държави такситата като запалят двигателя като излизат на работа го гасят едва след като им свърши смяната- практиката сочи че е по-евтино да ти работи непрекъснато двигателя и да изкара 500к км без основен ремонт от колкото да го гасиш и палиш и да изкара 150к км... от друга страна като достигне работна температура маслото трябва да има достатъчно вискозитет че да маже добре дори и на високи обороти когато масленото покритие изтънява и има риск да опре метал в метал. ми хубаво- начи въртиме 0-60 и няма проблеми? не е баш така- проблеми няколко-колкото е по-голяма разликата между 2те числа на маслото- толкова по-неустоичиво термично е то. химия там някаква. друг проблем е че колкото по-гъсто е маслото толкова повече вътрешно съпротивление има двигателя (демек крадат се коне). значи идеята е да се върти масло със минимална разлика между студен и горещ вискозитет и мазането да е добро а вътрешното съпротивление- приемливо. от там и повечето коли въртят 10-30 през лятото и 5-30 през зимата- просто няма нужда от по-гъсто масло. при спортните двигатели обаче е друго- може често да се види 0-40 (амг) и 10-60 и други такива със по-високо 2ро число. всичко зависи от допуските и архитектурата на двигателя- бмв е известно със хлабави си двигатели - демек луфтовете са големи- от там и по-гъстото масло обикновено се препоръчва за тях иначе се качва консумацията което не е лошо но при по-дълга употреба води до зацапване на горивните камери, клапани и тн..
смяна на маслото- прието е да се сменя маслото на всеки 5000 км (3000 мили). колко често се сменя маслото не зависи от марката му или от вида (минерално/ полусинтетично/ синтетично) а от куп сложни фактори - от там и каквото пише във книжката като интервали трябва да се спазва. грешно е разбирането че синтетичното масло изкарва по-дълго. синтетичното е по-добро само по един параметър- то издържа на по-тънък слои при по-високи температури преди да оголи метала (и се получи метал в метал триене). важно е също да се отбележи че минералните масла при нормално каране са точно толкова добри колкото и синтетичните- разликата е само ако всяка предавка я вкарваш в червеното всеки път- и така няколко години- при такава експлоатация синтетичното масло е по-добро. разбира се ако производителя изисква синтетично масло- такова трябва да се ползва.
едно трябва да се запомни- марката е без значение. до колкото е смислена (кастрол, шел, мобил, валволине и тн.) всяко масло със верния вискозитет което се сменя редовно е ок. ако колата ти не изисква синтетично- не и сипваи- няма смисъл. ако колата изисква синтетично- сипваи и такова.
нямам повече какво да добавя....
АЛЕКС 10Х
смяна
А как се разбира дали тр. се сменят тез повдигачи?
Аз сега карам с някво масло delco 10w40 и потракват често на празен ход.
Мисля, че потракването се влияе също и от бензина 92/95.
Може да пробвам да сменя маслото с елф следващия път та да видим ква разлика има.
Аз сега карам с някво масло delco 10w40 и потракват често на празен ход.
Мисля, че потракването се влияе също и от бензина 92/95.
Може да пробвам да сменя маслото с елф следващия път та да видим ква разлика има.
- Andrey
- Мнения: 280
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Скоро ги сменях. Ще споделя мако опит - дано на някой да му е от полза. Голф 2/1.6
Повдигачите бяха по 15 лв. - пишеше, че са немски, но силно се съмнявам, въпреки, че продавача се закле тържествено.
Смяната се оказа много проста операция и може да се направи пред блока. От начало се притеснявах, че няма да мога да ги извадя от гнездата /четох някъде, че трябвал специален инструмент/. Оказа се, че става и с пръсти и е много лесно. От тогава съм минал към 3500 км и не се чува тропане дори и на студено. Маслото е минерално на Валволин и то беше причината да ги сменя-разтропа се веднага след смяната. Преди пак беше Валволин но полусинтетика - пак тропаха но само на студено. Това ми изпадна фрии - няма да го хвърлям я.
Много съм доволен, че смених гарнитурата на капака на клапаните с гумена - не капва от никъде. Само трябва да се сменят шпилките с по-дълги /вървят си комплект с гарнитурата/ ок 20-25лв. Много ме е яд, че си играх 2 пъти с коркова и тонове силикон. Препоръчвам горещо.
Повдигачите бяха по 15 лв. - пишеше, че са немски, но силно се съмнявам, въпреки, че продавача се закле тържествено.
Смяната се оказа много проста операция и може да се направи пред блока. От начало се притеснявах, че няма да мога да ги извадя от гнездата /четох някъде, че трябвал специален инструмент/. Оказа се, че става и с пръсти и е много лесно. От тогава съм минал към 3500 км и не се чува тропане дори и на студено. Маслото е минерално на Валволин и то беше причината да ги сменя-разтропа се веднага след смяната. Преди пак беше Валволин но полусинтетика - пак тропаха но само на студено. Това ми изпадна фрии - няма да го хвърлям я.
Много съм доволен, че смених гарнитурата на капака на клапаните с гумена - не капва от никъде. Само трябва да се сменят шпилките с по-дълги /вървят си комплект с гарнитурата/ ок 20-25лв. Много ме е яд, че си играх 2 пъти с коркова и тонове силикон. Препоръчвам горещо.
Господа, според мен хидравличните повдигачи не трябва да се пълнят бързо с масло, а да не се изпразват, затова на износени повдигачи, износени двигатели трябва да се слага по 'гъсто' масло пр. 15w40. Ако ми получите коментара мога да ви напиша доста подробности по темата защото съм от онези скапаните майстори.
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
pesho написа:Господа, според мен хидравличните повдигачи не трябва да се пълнят бързо с масло, а да не се изпразват, затова на износени повдигачи, износени двигатели трябва да се слага по 'гъсто' масло пр. 15w40. Ако ми получите коментара мога да ви напиша доста подробности по темата защото съм от онези скапаните майстори.
ха тоава е и моето мнение....давай пиши, мене ме интересува живо, щото и моите тракат.....
- opipva4a
- Палячо
- Мнения: 1347
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
...
чат-а другаде,
обосновавайте се, плийз
обосновавайте се, плийз
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта