ABSOLUT написа:ASUD=АСУД=Автоматична Система за Управление на Движението
На запад ги има тези системи, но в истинския им смисъл. Теоретично тази система би трябвало да анализира данни от датчици по сфетофари, булеварди и кръстовища, които показват натовареността на улиците и автоматично да въздейства на трафика, променяйки например времето за светене на зелен сфетофар в дадена посока. Може дори да обръща посоките на движение на булеварди в пикови часове. Но в София "АСУД" според мене се свежда до това катаджийте по кабинките да наблюдават опашките по 6-7 от големите кръстовища и ръчно да удължават зеленото в дадена посока.
Млади сме още за система която да анализира информацията от светофарите. Най-много обикновенни светофари с датчик, които пак трябва да се настройват и там вече се показва второто острие на ножа. Те хубаво ще спестяват време, особено през нощта изчезва момента с кибиченето на червено в 3 часа да речем. Обаче пък пак си трябва настройка, примерно улица вливаща се с булевард в зависимост от важността й, по колко коли като се съберът да светва зелено. На някой места има светофари при които независимо от трафика на главния път, само една кола да се подаде отстрани и й светва зеленко. Та там може да стане проблем, че всеки депутат или друг вид добитък ще тръгне да си придава важност на уличката. Не е чак толкова страшно ако се направи отговорно. Най-хубавото е че инцидентите заради минаване на червено падат до минимум с датчик.
Все пак светофарите си остават най-подходящото място за почистване на нос, уши, всичко.