Paдиатор парно-РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Пон 19 ное 2007 11:31


Преди 1год. ми изхварли всичките боклуци,те са като дунапрен,но не мисля че е от тях причината :roll:




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 19 ное 2007 14:44


Може, може и от тях да е!
Има една голяма клапа която определя дали въздуха да минава през радиаторчето на парното или не. Всъщност чрез нея се "включва/изключва" парното - няма кранче.
Клапата е облечена от двете страни с дунапрен.
Обаче, с цел олекотяване, клапата не е плътна, а е ламарина с огромни дупки, и се разчита на дунапрена да ги покрива. :-)
Т.е. - няма ли го дунапрена, въздуха минава от където си иска, и разбира се му е по-лесно да мине през "студения" канал където няма никакво съпротивление, отколкото през радиаторчето. :-)

Иначе поне след смяната на термостат би следвало вече да ти загрява до 90?


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 20 ное 2007 14:55


IVAN MAKSIMOV BICHOVSKI написа:Да питам колегата доктора,какво може да и е на помпата та да не загрява количката ми

Всъщност като се замисля колега, ако имаш някакъв проблем с водната помпа, то това би довело по скоро до прегряване.
Защо не се опиташ да установиш следните неща:
1. Да опипаш входящия маркуч който отива към парното и да сравниш температурата му с маркуча който излиза от двигателя и влиза в радиатора - температурата трябва да е еднаква
2. С подходящ термометър да провериш температурата на антифриза в двигателя. Загряваш двигателя до максим темепратура до която стига в момента ( 20-30 мин градско каране ), угасяш го, отваряш много бавно и внимателно разширителното казанче (внимавай да не почне да пръска и да се изгориш ), потапяш термометъра и отчиташ. Защо те карам да правиш това - за да разбереш дали наистина градусите на антифриза са толкова, колкото ги виждаш на таблото и за да знаеш какво да правиш по нататък.
Ако градусите отчетени от термометъра са отново 70, то тогава ще трябва да си вземеш друг термостат и гледай този път да е качествен.Имай в предвид че ако антифриза в двигателя ти загрява макс до 70 градуса, няма как парното да духа горещ въздух :idea:
Ако градусите са повече от 70 и клонят към 90, то тогава имаш или неточно отчиташ температурен датчик и/или неточно отчиташ уред на таблото.
И в този род на мисли - ако термометъра ти е отчел около 90 градуса, от тук нататък нека колегите да ти кажат как да оправиш с парното.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Вто 20 ное 2007 15:12


Привет на всички,проблема идваше от две места.1Термостата и 2Маркуча които излиза от трипътника и влиза в казанчето се беше запушил(този които антифриза циркулира).Сега всичко е нормално(и термостата и датчика за перката са на 87 градуса),благодаря ви за помоща.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Вто 20 ное 2007 15:13


:patriot


i.arihtev
Мнения: 39
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 7:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

hi

Мнениеот i.arihtev » Вто 20 ное 2007 19:14


колеги да питам нещо просто че нз как става от каде източвате охладителната течност ас ми се наложи и махнах маркуча от радятора кам помпата нз дали е правилно така или е друг начина


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: hi

Мнениеот Теодор » Вто 20 ное 2007 19:27


i.arihtev написа:колеги да питам нещо просто че нз как става от каде източвате охладителната течност ас ми се наложи и махнах маркуча от радятора кам помпата нз дали е правилно така или е друг начина
    Точно това е начина :wink: Само че не изтича всичко, ако искаш да го източиш целия трябва да свалиш и термостата :idea:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 21 ное 2007 10:33


Трябва да източваш при напълно загрял двигател ако искаш да избегнеш свалянето на термостата. Обаче с голямо внимание да не се ощавиш. :-)
А ако ще сваляш термостата, то няма смисъл да разкачваш въпросния маркуч.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 21 ное 2007 15:19


IVAN MAKSIMOV BICHOVSKI написа:Преди 1год. ми изхварли всичките боклуци,те са като дунапрен,но не мисля че е от тях причината :roll:


Много си прав не е от тях причината, а от липсата им, клапите са облечени в този дунарен, инак представляват правоъгълни пластини олекотени с отвори колкото капачки от бурканчета за детски храни. Та като го няма дунапрена, постъпващия в купето въздух не преминава през радиаторчето и не се подгрява.

Това че ти е изхвърлило 'дунапрена' през решетките означава, че вече си за поправка на клапите.

Успех.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Сря 21 ное 2007 16:02


разбрах за какво е дунапрена,а как се оправя този проблем(подменя ли се дунапрена,преди радяторчето ли е тази клапа,трябва ли да се свали таблото :banghead: )


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 21 ное 2007 16:05


Emo написа:
IVAN MAKSIMOV BICHOVSKI написа:Преди 1год. ми изхварли всичките боклуци,те са като дунапрен,но не мисля че е от тях причината :roll:


Много си прав не е от тях причината, а от липсата им, клапите са облечени в този дунарен, инак представляват правоъгълни пластини олекотени с отвори колкото капачки от бурканчета за детски храни. Та като го няма дунапрена, постъпващия в купето въздух не преминава през радиаторчето и не се подгрява.

Това че ти е изхвърлило 'дунапрена' през решетките означава, че вече си за поправка на клапите.

Успех.


Дам, аз след като облепих моите клапи и топлото си е топло, и студеното - студено! :)


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 21 ное 2007 16:07


IVAN MAKSIMOV BICHOVSKI написа:разбрах за какво е дунапрена,а как се оправя този проблем(подменя ли се дунапрена,преди радяторчето ли е тази клапа,трябва ли да се свали таблото :banghead: )


Да, сваля се таблото, клапата е определя откъде минава въздухът, дунапренът прави клапа плътна преграда инак е просто една правоъгълна ламарина с отвори колкото да мине яйце. Процедурата е по-гадна отколкото просто сняма на радиаторчето, защото трябва да се отвори самата кутия (камерата с въздуховодите), която е затворена с пластмасови щипки.

Както е написал Дидо, можеш да го облепиш, аз ти препоръчвам алуминиева лента с нея бачкат ОиВ пичовете (или с някаква лепенка, която е устойчива на висока температура).

Успех.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Сря 21 ное 2007 16:16


O.K. всичко ми е ясно и го разбрах,а клапата е преди радяторчето и го обдухва,а като няма дунапрена въздуха си ходи кадето му е кеф :screwy


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 21 ное 2007 16:32


IVAN MAKSIMOV BICHOVSKI написа:O.K. всичко ми е ясно и го разбрах,а клапата е преди радяторчето и го обдухва,а като няма дунапрена въздуха си ходи кадето му е кеф :screwy


Точно така, клапата насочва потока през радиаторчето (като затваря байпаса) или през байпаса (като затваря достъпа през радиаторчето). По хода на пресния въздух се намира преди радиаторчето.

Един изстрадан съвет: като поправяш клапата смени и радиаторчето (30-40 кинта).

Успех.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Чет 22 ное 2007 15:32


Благодаря,а колега свалял ли си таблото и ако си можеш ли да ми обиасниш(горе-долу)как става(само на 4 болта отстрани ли се държи,тунела сваля ли се).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта