Питане до юристите във форума - Закон за потребителя

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
XaxoXaxo
Мнения: 129
Регистриран на: Вто 06 юли 2004 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот XaxoXaxo » Съб 24 ное 2007 0:57


Компютъра е Fujitsu-Siemens.

От МЕТРО уж се съгласиха да го рекламират. Малко трудно, но признаха че има такъв закон :) Но това по телефона. Другата седмица ще видим дали и наистина ще стане.




Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 24 ное 2007 1:23


XaxoXaxo написа:Значи търговеца е виновен до толкова, колкото и прозиводителя. Закона си е закон, нали? Ако не може да осигури 2 години гаранция, не трябва да продава. Това което ми направиха МЕТРО и СТЕМО е все едно да ме срещнат 2-ма бабаита на улицата и да ми вземат 1000 лв. :)


Колега, все пак Стемо и Метро не са ти взели парите насила. Сам си видял, още като си купувал въпросната стока, че гаранцията е 1 година и си знаел това. Избрал си съответния лаптоп, защото е бил по-евтин от останалите, знаел си, че едно от нещата за да е по-евтин е че е с по-малка гаранция. За да дава по-малка гаранция производителя обикновенно има едно условие и то е по-ниско качество и занижен качествен контрол - в такива машини се влагат по-евтини компоненти с ясната цел, че се търси ниска цена, а не дълъг срок на есплоатация.

Това трябва да ти е ясно, каквато и стока да купуваш, гаранция=качество=по-висока цена!

Стемо и Метро продават също и лаптопи с 2 и 3 години гаранция, ама тях сигурно си ги проспуснал, като "набутвация", защото са по-скъпи, а "не си струват повечето пари". Сега си открил факта, че специално за преносими компютри, гаранцията е много важна, защото шанса като се прецака да не може да се оправи е многократно по-висок от колкото за повечето други техники :wink:

А за колегата Божков и "великите" флашки - дали си чел гаранционните условия на Кингстън? Сигурно не, щом роптаеш :) Гаранцията от 5 години (а някой дават и доживотни гаранции) са за качеството на изработката - това означава, че продукта е така направен, че гарантирано няма да се счупи от самосебе си. Обаче няма такъв филм флашката "да се прецака сама" - остави една флашка 5 години да стои на едно място без да я позваш и после провери дали ще работи. Аз ти гарантирам, че ще работи. А защо се прецакват флашките е много дълъг разговор, но от всичко ще кажа само, че в сервиза гарантирано ще ти я заменят, ако проблема наистина е възникнал от самата флашка.

Проблема на потребителите е, че в 90% от случаите на дефект, той не е по причина на производителя, а на потребителя - неправилна употреба, дефектни компютри, дефектни устройства, използване в лоша среда и т.н. Същото положение е и с мрежовите карти - просто една на 1000 е дефектна - така е произведена, но досега не съм видял изгоряла карта просто ей така, без да има някаква друга причина :wink:


Потребителски аватар
XaxoXaxo
Мнения: 129
Регистриран на: Вто 06 юли 2004 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот XaxoXaxo » Съб 24 ное 2007 1:49


musura написа: Колега, все пак Стемо и Метро не са ти взели парите насила. Сам си видял, още като си купувал въпросната стока, че гаранцията е 1 година и си знаел това. Избрал си съответния лаптоп, защото е бил по-евтин от останалите, знаел си, че едно от нещата за да е по-евтин е че е с по-малка гаранция. За да дава по-малка гаранция производителя обикновенно има едно условие и то е по-ниско качество и занижен качествен контрол - в такива машини се влагат по-евтини компоненти с ясната цел, че се търси ниска цена, а не дълъг срок на есплоатация.

Това трябва да ти е ясно, каквато и стока да купуваш, гаранция=качество=по-висока цена!


Само да вметна, че като го купувах ми казаха, че гаранцията е 2 години. Гаранционната карта тогава не я погледнах, защото човека така ми каза :)
Като отидох първия път в сервиза, другия човек ми каза "ей ти имаш още съвсем малко от гаранцията". Погледнах го много учудено и той тогава ми показа, че наистина пише 1 година.
А за избора на марка и модел не мислех да го коментирам,но ще кажа, че човек си определя какви са му възможностите. Аз ако имах пари бол щях да го хвърля този и да не се занимавам.

Факт е, че съм бил невнимателен, който не го отричам. Но се уморих като купувам нещо да съм винаги нащрек, защото всеки се стреми да те прецака.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 24 ное 2007 1:59


Съжалявам, ако са ти казали търговците в Метро, че гаранцията е 2 години. Ако наистина е така, би трябвало сега да тормозиш точно тях! Не виждъм какъв е смисъла да те лъже търговеца по такъв елементарен начин, така само вреди на марката Метро. Жалко, че сигурно няма да го помниш кой е бил...

А за прецакването мога да ти кажа само, че с хора от МТел уговаряхме условията по договора за корпоративната ни група. Разбрахме се, стиснахме си ръцете и остана да донесат в офиса ни подписания от техните началници договор, като изрично се рабрахме срока на договора да е 1 година. С огромно очудване, след 1 година, вече твърдо решил да сменям доставчика, отварям договора и откривам, че в него пише "срок: 2 години" :shock Направо ги зачеркнах от списъка на фирмите с които мога някога да работя! Грешката си е моя обаче, че при получаването на договора, вобще не го погледнах... а всичко на доверие приех... Няма да ти казвам колко $$$ са смукнали МТел за тази допълнителна годинка бонус, ама то всичко се връща - недоволния клиент е най-голямата напаст за търговеца/доставчика :twisted:


Потребителски аватар
XaxoXaxo
Мнения: 129
Регистриран на: Вто 06 юли 2004 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот XaxoXaxo » Съб 24 ное 2007 3:07


Ами да и аз така ги приемам нещата на доверие и после :banghead:
:D

Тези от МЕТРО може все пак да си държат на казаното, другата седмица ще видим...

Точно това, което ми се случи със СТЕМО и това, което казваш за МТЕЛ ме хвърлят в едни мисли как може да има такива хора ...


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 24 ное 2007 15:43


Има пичага има.. поне съм работил в магазин и знам какви буклуци продавахме.. и им обяснявахме на хората да знаят да не ме гледат после на кръв на улицата.. поне клиентите ни бяха доволни макар че продавахме буклуци деа :(


Потребителски аватар
stinka
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 27 дек 2006 18:09
Автомобил: pasat b5 i pasat b3
Двигател:
Местоположение: София

???

Мнениеот stinka » Съб 24 ное 2007 21:54


за тази марка не мога да помогна, но например Cannon,HP,DELL имат по две години международна гаранция- това значи ,че няма значение къде си купил стоката и къде я даваш за рекламация/говорим за бели страни , а не от третия свят/.колкото до боклуците с които е зарит пазара-ми това е глобализацията ,а и 1,5милиарда китайци треба да ядат...



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта