Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
малко прясно инфо. дойде ми кабела за диагностика. закачих колата и поразцъках малко из Ваг-Ком-а. нищо не съм настройеал и пипал, само зяпане.
след това ми се стори, че като се прибирах, колата загря много по-бързо от обикновено на студено.
днес пак си играх, отново излязах с колата и случката се повтори - пак загря много бързо.
а сега на връщане, за същия маршрут - едвам стигна 75 градуса...
та си мисля, че не си въобразявам. след ровене в компютъра - загравя много по-бързо. и понеже пограмата разцъква по всички релета и прочие - дали релето на тия свещи за антифриза не е залепнало и Ваг-Ком-а, като му пусне ток няколко пъти да го раздвижва...
някой ако знае - кое е релето, което управлява тия пусти свещи?!? че не може на всяко палене да пускам преди това лаптопа:)
след това ми се стори, че като се прибирах, колата загря много по-бързо от обикновено на студено.
днес пак си играх, отново излязах с колата и случката се повтори - пак загря много бързо.
а сега на връщане, за същия маршрут - едвам стигна 75 градуса...
та си мисля, че не си въобразявам. след ровене в компютъра - загравя много по-бързо. и понеже пограмата разцъква по всички релета и прочие - дали релето на тия свещи за антифриза не е залепнало и Ваг-Ком-а, като му пусне ток няколко пъти да го раздвижва...
някой ако знае - кое е релето, което управлява тия пусти свещи?!? че не може на всяко палене да пускам преди това лаптопа:)
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
абсолютно съм съгласен - звучи абсурдно. първия път, когато това стана - реших, че си въобразявам. обаче втория път стана същото нещо.ifidik написа:тия дни е по топло.звучи абсурдно след зяпане от вага да загрява по бързо.даже и на тест да го пуснеш пак нищо общо с бързо загряване. незнам каква ти е машината,но на повечето релето е отпред до сервото
а за общото не си прав - релета и датчици се проверяват така, както подгряващите свещи. 1 или 0, работи-не работи. има сигнал-няма сигнал. затова примерно датчика на третата дюза го лови като грешка като откаже съвсем, а не когато се повреди и започне да дава лъжливи данни.
и понеже Вага разцъква релетата - то си се чува, по време на теста цялата кола цъка и щрака - може от тези импулси да става нещо с релето.
колкото до това, че тези дни е по-топло - така е. аз обаче говоря за снощи в рамките на 2,5 часа. минах един и същи маршрут. престоя преди 2-то тръгване беше около 2 часа. колата не би трябвало да е изстинала съвсем при снощните температури. и независимо от това - загря по-бавно, отколкото когато я карах първия път.
двигателя ми е 1Z.
и едно питане - дали случайно знаеш при какви условия сработват тези подгряващи свещи. или по-скоро - БИ трябвало да сработват.
специални поздрави и благодаря за съдействието.

- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
свещите се вкл. от отделно реле ,а не това на свещите на двг .при отчитане на температура под 9 градуса и се изкл. когато двг достигне необходимата темп. а не при самото палене.при тестването с вага се тества само релето на другите свещи и лампата им на таблото.не те оспорвам само се опитвам да разсъждавам и да помогна
- marttyy
- Мнения: 124
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
- Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
- Двигател:
- Местоположение: Драгоман
И аз сам с мотор 1Z и ми беше много итересно кога се включват тези свещи. За това изведох два диода на таблото(единият е за свещите на мотора а другият за свещите на антифриза). Значи тези на мотора ми се включват всяка сутрин( под 9 градуса), а на антифриза до сега не ми се е. Причината може да е защото сам вързал само на едната свещ, а както прочетох тук те се задеистват по отделно според температурата. 

-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
а не, няма проблем, оспорването е важен елемент. както се казва в спора се ражда истината. аз също се опитвам да си обясня ситуацията.ifidik написа:свещите се вкл. от отделно реле ,а не това на свещите на двг .при отчитане на температура под 9 градуса и се изкл. когато двг достигне необходимата темп. а не при самото палене.при тестването с вага се тества само релето на другите свещи и лампата им на таблото.не те оспорвам само се опитвам да разсъждавам и да помогна
по немските сайтове четах, че се включва под 5 градуса и спира когато антифриза достигне 43 градуса. за съжаление няма как да се види за колко време температурата става толкова. прави ми впечатление, че около 2 минути след като запаля, се чува изщракване на някакво реле от таблото в купето. може да това за тези свещи, а може и да е някое за смукач, обогатител или авансатор-без значение как се нарича.
по литературни данни, релето за свещите на антифриза се намира при двигателя, закрепено на купето пред шофьора. нарича се J325 - това е температурното реле. има и едно J359, което подава ток за тези свещи. за сега не ми е останало време да погледна на живо как стоят нещата...като цяло, системата за подгряване на антифриза дава 650 вата мощност.
следващата стъпка е да проверя дали релетата работят и може ли да се настройва температурното реле да изключва на по-висока температура. и дали има фабрични релета за по-висока температура. колата ми е австрийска. може за тези в Швеция и Финландия да инсталират по-"топли" релета.
за сега от мен толкова по темата
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
drju написа:по немските сайтове четах, че се включва под 5 градуса и спира когато антифриза достигне 43 градуса. за съжаление няма как да се види за колко време температурата става толкова. прави ми впечатление, че около 2 минути след като запаля, се чува изщракване на някакво реле от таблото в купето. може да това за тези свещи, а може и да е някое за смукач, обогатител или авансатор-без значение как се нарича.
следващата стъпка е да проверя дали релетата работят и може ли да се настройва температурното реле да изключва на по-висока температура. и дали има фабрични релета за по-висока температура. колата ми е австрийска. може за тези в Швеция и Финландия да инсталират по-"топли" релета.
Какво значение има за колко време се достига температурата - то затова е температурно реле, а не за време. А температурата може да се достигне за различно време, в зависимост от външните условия, натоварването, начина на каране. Доколкото съм запознат с TDI, там няма смукач, обогатител или авансатор, а още по-малко - реле за нещо такова - всичко се управлява от компютъра (ECU).
Каква е логиката в Швеция и Финландия да се инсталират по-топли релета - 43*С са си 43*С независимо дали са в Швеция, Финландия, Австрия, България, Сахара, екватора, полюса. Да, в зависимост от външните условия ще се достигнат за различно време, ама нали казахме вече че релето не е за време, а за температура ?
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
някакъв сладур в САЩ е сложил 10k резистор между компютъра и сензора за темп. на поемания въздух и още някакви неща е направил - свещите му изключват като стигне 80 градуса водата
ето и link - http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=67929
сега остава някой от можещите колеги да се навие да го направи...
не ми изглежда сложно, ама... на гледане всичко е лесно...
чакам включване...
ето и link - http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=67929
сега остава някой от можещите колеги да се навие да го направи...
не ми изглежда сложно, ама... на гледане всичко е лесно...
чакам включване...
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Какво значение има за колко време се достига температурата - то затова е температурно реле, а не за време. А температурата може да се достигне за различно време, в зависимост от външните условия, натоварването, начина на каране. Доколкото съм запознат с TDI, там няма смукач, обогатител или авансатор, а още по-малко - реле за нещо такова - всичко се управлява от компютъра (ECU).
Каква е логиката в Швеция и Финландия да се инсталират по-топли релета - 43*С са си 43*С независимо дали са в Швеция, Финландия, Австрия, България, Сахара, екватора, полюса. Да, в зависимост от външните условия ще се достигнат за различно време, ама нали казахме вече че релето не е за време, а за температура ?[/quote]съгасен съм - 43 са си 43, идеята ми е, че ако е студено навън от 43 до 90 ще се стигне много по-бавно отколкото от 70 примерно. и за студените страни има смисъл настройката да е да св изключват свещите на по-висока температура. това е
Каква е логиката в Швеция и Финландия да се инсталират по-топли релета - 43*С са си 43*С независимо дали са в Швеция, Финландия, Австрия, България, Сахара, екватора, полюса. Да, в зависимост от външните условия ще се достигнат за различно време, ама нали казахме вече че релето не е за време, а за температура ?[/quote]съгасен съм - 43 са си 43, идеята ми е, че ако е студено навън от 43 до 90 ще се стигне много по-бавно отколкото от 70 примерно. и за студените страни има смисъл настройката да е да св изключват свещите на по-висока температура. това е
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
линка на колегата drju е интересен, но по-интересно и по-полезно би било ако се направи (примерно с прекъсвач) повишаване на оборотите (около 1200-1300) на празен ход.При тойота ланд крузер 120 d-4d има оригинално такъв бутон и вдига оборотите с колкото споменах по-горе.При достигане на оптимална температура оборотите падат сами.Доста по-бързо загравя двигателя в началото а след потегляне бързо достига 85-90 гр.На тди не съм пробвал но на пежо 406 хди при откачане на потенциометъра (АРР) оборотите скачат на 1200-1300(така е направено за авариен режим).Ако някой колега има виждане по въпроса дали при нашите ТДИ-та може да стане да сподели. 

-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
колега, няма смисъл от това вдигане на оборотите при положение, че подгряването работи коректно. защо смятам така - тази сутрин, независимо от или може би точно поради доста по-студеното време, колата загря много по-бързо, отколкото вчера и оня ден. подозирам, че някоя от свещите е изгоряла. и тъй като не се палят всичките, а в зависимост от температурата - допускам по-ниската температура е провокирала паленето на всички свещи, а не само на неработещата
в края на седмицата ще ги проверя, а ако ме домързи - направо ще ги сменя и трите и ще докладвам резултати. май не бяха особено скъпи - по 16 лева май...
въпреки това - някой от колегите, примерно L&R, явно разбира от тоци - нали прави DRL. дали не би се наел да свърши тази работа?!?

в края на седмицата ще ги проверя, а ако ме домързи - направо ще ги сменя и трите и ще докладвам резултати. май не бяха особено скъпи - по 16 лева май...
въпреки това - някой от колегите, примерно L&R, явно разбира от тоци - нали прави DRL. дали не би се наел да свърши тази работа?!?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Steels и 62 госта