Осветление пред вратата

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
OCTAVIA_TDI
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Осветление пред вратата

Мнениеот OCTAVIA_TDI » Сря 28 ное 2007 18:45


Може ли да сложа на вратата отдолу няколко диода които да светват когато вратата се отвори като на Октавията??? Към лампата в купето ли трябва да са свързани???




Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Осветление пред вратата

Мнениеот 6669 » Сря 28 ное 2007 18:50


OCTAVIA_TDI написа:Може ли да сложа на вратата отдолу няколко диода които да светват когато вратата се отвори като на Октавията??? Към лампата в купето ли трябва да са свързани???
не.....може и да си сложиш диодите и само да закараш един + примерно от бушониерата.....намираш 1 кабел някаде там който е сиво с синьо и на него връзваш един друг да отиде до копчето на шофюорската врата(ако се сещаш за кое копче говоря) и на другото пинче на копчето го видш до диодите като това ти е плюс-а за тях а за минус ще ползваш някоя ламарина по колата......а диодите можеш да ги вършеш по 4 последователно :wink:


Потребителски аватар
OCTAVIA_TDI
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот OCTAVIA_TDI » Сря 28 ное 2007 19:10


този сивия кабел какъв е от къде идва и кое захранва???


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Мнениеот 6669 » Сря 28 ное 2007 19:12


ами този сивия дето по дължината му има синя лента минава през цялото табло и през бушониерата и през фаровете и отива до акумулатора......на този кабел идва напрежение когато включиш габарити......в смисъл ти казвам този кабел защото не е нужно лампичките да ти светят и през деня :wink:


Потребителски аватар
OCTAVIA_TDI
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот OCTAVIA_TDI » Сря 28 ное 2007 19:23


е да но какъв е смисала преди да слезнеш гасиш габаритите и като отваряш в тъмното няма да свети ще свети като се качиш и пуснеш фаровете та по-добре да свети и през деня.


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Мнениеот 6669 » Сря 28 ное 2007 19:30


еми тогава взимаш един пляс от акумулатора и по същия начин през бутончето на вратата :wink:


Потребителски аватар
OCTAVIA_TDI
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот OCTAVIA_TDI » Сря 28 ное 2007 19:37


ОК мерси а предпазителче???


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Мнениеот 6669 » Сря 28 ное 2007 19:41


OCTAVIA_TDI написа:ОК мерси а предпазителче???
мисля че 10А ще е достатъчно :wink:


Потребителски аватар
OCTAVIA_TDI
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот OCTAVIA_TDI » Сря 28 ное 2007 20:00


И къде да го сложа ??? Или да го вържа към някое от всичките???


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Мнениеот 6669 » Сря 28 ное 2007 20:11


между акумулатора и бутончето


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Сря 28 ное 2007 21:13


Използвам капак от кабелен канал /12 или 16 мм широк/, в който пробивам отвори 0,8 мм за изводите на светодиодите. След като го разпробия го пръскам с праймър, сребрист и защитен лакове. Така се получава цвета на колата и се отразява по-добре светлината.
Така ми харесва повече от немския вариант - по-малко се дупчи кората, може да се ремонтира осветлението без да се отваря вратата.

Изображение
Изображение

Ето ги елементите - 120 градуса сини светодиоди, синьото е прекъсвач за да може да се спира при ремонти /когато вратата стои дълго време отворена/.
Изображение
Изображение
Свързвам 4 бр. последователно, като на по-дългия извод анод /+/ свързвам резистора 27 ом. При 13,6 V стартовия ток е 17 mA.
Има съществена разлика в светенето при запален двигател /13,8 V/ и при спрян /12,5 V/. За да се постигне еднакво светене трябва да се гарантира 20 mA - може да стане с драйвер за светодиод пр. supertex CL2, но пада на напрежение в самия драйвер е доста голям и от 4 бр. диодите става 2 бр. Това води да повишаване на консумацията /2х2бр. консумират 40 mA, докато 4 бр. около 20 mА/.
За това специално в колите ограничавам тока с резистори...

Изображение
Изображение
Изображение

Изводите ги бях извадил като слагах датчиците... само свързах кабелите. Излишния кабел влиза във вратата. "Лайсната" я закрепвам с 4 бр. нежни винта.
На лявата врата ползвам + от управлението на огледалата /имат + преди запалване/ и маса - сигнала за отворена врата към бордкомпютъра. На дясната е по-неприятно, тъй като няма + , наложи се да прекарам един кабел през куплонга /може да се направи и по-добре, ако имате пера от куплонг - както е описано в темата за датчиците/.
Разбира се, може да се вземе сигнал и от плафона, както е показано в немската тема. Но като се вземе от датчика на бравата свети още на първия зъб :twisted: .

Изображение
Изображение
Изображение

Ето как свети при спрян двигател:

Изображение

А тук осветлението в краката вътре - + от захранването на осветлението в багажника - дебел червен кабел под кората до шофьорската седалка, а масата идва от плафона /бутона на шоф. врата/.

Изображение

Самото осветление на педалите /аналогично е на описаното - закрепване с 2 винта в пластмасата - има достатъчно широк ръб. :

Изображение
Изображение
Изображение



Взето от: http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=17871.15


Потребителски аватар
OCTAVIA_TDI
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот OCTAVIA_TDI » Сря 28 ное 2007 23:17


благодаря


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Чет 29 ное 2007 16:01


Готино, но си е бая играчка :roll:


Потребителски аватар
ivan_lv_bg
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 16:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот ivan_lv_bg » Съб 01 дек 2007 0:11


какви са теези диоди... гледам че не са като обикновенните... май не светят като другите в една точка


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Съб 01 дек 2007 0:47


то си пише по горе , ъгъла на осветяемост 120 градуса .



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта