Вижте на какво се натъкнах

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Bahama man
Мнения: 1229
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 13:39
Автомобил: VW Polo 1998
Двигател: AEF

Вижте на какво се натъкнах

Мнениеот Bahama man » Пет 30 ное 2007 20:13


Тук :arrow: http://www.motor.ru/archive/number9/art12 пише доста за двете братчета Ибиза и Поло но не разбирам руски ако някой може да преведе за какво иде реч ще е добре мисля че на всеки му е любопитно да знае нещо повечко:wink:

Мерси предварително :D




Потребителски аватар
tisho_tch
Мнения: 879
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Троян * Skoda Fabia II - 1.6TDI *

Мнениеот tisho_tch » Пет 30 ное 2007 21:34


Интересни коментари, но и на мен ми е малко трудно, ако искаш си качи някой преводач от руски напр. BULTRA все нещо ще разбереш


Потребителски аватар
captanh
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот captanh » Съб 01 дек 2007 13:13


Две неприличащи си коли
Seat Ibiza, Volkswagen Polo
Федор Небольших, Влад Никитин

Ако испанците , колонизирали Америка, са били движени от авантюризъм и «златна треска», то техните потомци са проявили удивителна предпазливост и дълго са притегляли, преди да «извършат десант» на руския автомобилен пазар. Тяхното пристигане е закъсняло. Честа да открият «нови земи» принадлежи не на тях. Испанците са предполагали, че пълномащабено навлизане на руския пазар е свързано с голям риск. За това дебюта на марката Seat, влизаща в Volkswagen Group, се е състоял чак след като, в Русия са се утвърдили всички «от групата» – Volkswagen, Audi и Skoda. Чак в края на есента на 1996 года SEAT започва официални продажби в Русия. Гамата автомобили SEAT е представена от три модела – Ibiza, Cordoba и Toledo. Съществува още и четвърта, най-малката и най-стара Marbella – аналог на Fiat Panda, която резонно е решено да не се доставя в Русия. Интереса към SEAT се предопределя от това, както и в случая с чешката Skoda, а именно съпричастността към Volkswagen Group и техническото родство със най-популярната европейска марка. Да се опитаме да се ориентираме в потребителските качества на «испанския Volkswagen», като сравним Seat Ibiza с Volkswagen Polo. В рамките на програмата за унификация агрегатите на автомобилите от всичките четири европейски отдела на Volkswagen Group моделите Ibiza и Polo са снабдени с еднакви мотори. Много други възли също така са унифицирани. Все пак това още не позволява да се говори за Seat Ibiza като за «Испанското Polo». Ние взехме за изспитание два модела с еднакви 60-к.с. двигатели с обем 1,4 л и намерихме не малко причини да не отъждествяваме автомобилите Volkswagen и SEAT. Да започнем с платформите на двете коли. Платформата на Seat Ibiza (заедно с окачването и силовите елементи на купето) произлизат от едноимения модел от 1984 года. Първата Ibiza е била проектирана в кооперация с концерна FIAT. Много от агрегатите имат италански прозход, в частност от модела Fiat Uno и Ritmo. Модернизацията на двигателя и разработката на окачването е провела Porsche. (В частност, тогава тази фирма се занимава с усъвършенстването на двигателя и ходовата част на ВАЗ-2108). Дизайна на купето и интериора са поръчани на ателие ItalDesign. По това време Ibiza се търси не само в самата Испания, но и в съседните страни.Най-добри препоръки за кола от малко известна марка, освен относително невисоката цена ,служи и авторитета на подизпълнителите – Porsche и ItalDesign. След придобиването от концерна Volkswagen на контролния пакет акций и права върху марката SEAT,е била проведена пълна смяна на силовите агрегати, основателен феслифт на купето и интериора. През май 1993 година на автосалона в Барселона е представена Ibiza от второ поколение. Но платформата на автомобила не е претърпяла съществени изменения. На какво може да разчита автомобил, ако неговата ходова част е разработана (макар и от фирма Porsche) почти 15 години назад? Примера с трийсет годишното Porsche 911 нестава – масовите автомобили морално и физически остаряват доста по-бързо, отколкото суперколите. За това, въпреки всички последващи нововъведения, по «идеология» Ibiza е по-близко до тунингована версия на стария евтин Fiat, отколкото към скромния, но съвременен Volkswagen. Отчитайки «фиатовския» произход на платформата, Seat Ibiza няма аналог сред моделите на Volkswagen и не се вписва нито в един от типоразмерите на немската фирма. По габарити Ibiza заема междинно положение между моделите Polo и Golf. И въпреки че в производствената гама SEAT има Ibiza с 2-литров мотор,ние не рискуваме да отнесем този автомобил към Golf-клас. И «спаринг-партньор» на Ibiza стана Volkswagen Polo. Представения на теста автомобил – Polo от трето поколение. В сравнение с Polo 1975 и 1981 г. той е станал забелижимо по-голям. Понататък ние ще се спрем на особенностите на 3-вратата версия с 1,4 л двигател. Доколкото Ibiza от второ поколение е първоначален модел SEAT след влизането във Volkswagen Group, то нейния дебют е длъжен да стане много показателен. За непълни 3 години предстояло не просто да се обнови, но и радикално да се измени външния вид. На повече, тоест на пълна замяна на моделите и цялото заводско и технологично оборудоване, Volkswagen не пристъпва. Станало е традиция, фейстлифт на купето да се поръчва на неговия първи разработчик. Очакванията за внешния эфект се оправдават. Автомобилът се оказва с още по-оригинална и запомняща се внъшност, отколкото през1984 г. Майсторството на Джорджетто Джуджаро, паралелно проектиращ по поръчка на FIAT купето на Punto, не позволява да направи от Ibiza някакво подобие на италиянски хетчбек. Едновременно с това Ibiza не прилича и на своите «съотборници» от VW Group. Има в него особен испански чар,и защо не «южен темперамент». Ibiza се произвежда с 3- или 5-врати хечбек.,седан (две или четири врати) на тазе база Seat Cordoba. На фона на «испанеца» Polo изглежда доста по-сдържано и даже консервативно. Типичен Volkswagen, типично немско качество. Polo се предлага с купе от три типа: 3- и 5-вратни хетчбеци, а така също 4-вратен седан Polo Classic. Поглеждаме в купетата на автомобилите. Знаете, че има такава игра, заключаваща се в намирането на десет разлики. Като не вземаме в предвид различното количество врати , ние намерихме само четири разлики. Това са различните емблеми в центъра на волана, отсътствието при Polo на електрически стъкла (на Ibiza има на передните врати), различното цветово решение на тапицерията на седалките и вратите и несъвпадащите обозначения на органите за управление на електроприборите. Всичко останало е совершено еднакво. Обаче от към видимостта и обзора нещата стоят различно. При Polo тя няма забележки. Което неможе да се каже за Ibiza. Лявата колонка на предното стъкло силно пречи на видимостта, все едно на лявото око е сложена превръзка. Да се ориентирате в пътната обстановка, особенно при завои е неудобно. Налага се да намалите и гледате покрай колонката. На пътниците , оказалисе отзад, не са за завиждане. Нисък покрив, кратата упират в облегалките на передните седалки. Само децата няма да имат проблеми по време на дълго пътуване. При Polo не е много по-добре – трябва да имате някои акробатични навици за да се окажете в това «затворено пространство». Багажниците също не са достатъчно вместителни, въпреки на това че резервното колело е скрито под мокета. Положението се подобрява при сгъването на облегалките на задните седалки. Да се върнем към шофьорската седалка. Да се седи в нея, направ да кажем, не е съвсем удобно. На пръв поглед всичко си е на място, но нещо вси пак не е така. Възниква усещане каточели е играчка, все едно съм попаднал в детската стая. Интересно, а как ли тази играчка се движи? Нищо по-просто – завъртане на ключа в ключалката за запалване, и двата мотора дружно запяват песента си. Галовете им си приличат – двигателите все пак са еднакви, производство на Volkswagen, с работен обем 1390 куб см., мощност 60 к. с. (4700 об./мин.) и въртящ момент 107 Нм (2800 об./мин.). На Ibiza мотора пали с подозрително чукане, но, както по-късно се оказа, това е била лъжлива тревога. Просто така той пали! Поглеждаме под капака. При Ibiza двигателното пространство е по-просторно. Това се обяснява с различнитее платформи на автомобилите и това, че «Испанеца» может да приеме 2 литров двигател, а «Немеца» се ограничава до 1,9 л дизел. Сега да пробваме съединителя. Странно, исками се да кажа: «Неразбрах». Мекотата не знае граници. Да и хода е доста дълъг. И това е на двете коли – нали трансмисията е еднаква: съединетел с въжен привод и 5-степенна кутия. Добре, трябва да потегляме. Включвам първа, малко «газ» - и, за наше удивление, просто махаме крак от педала на съединителя, тръгваме без намек от придърпване и опит за заглъхване. Голям шофьорски опит тук просто не е нужен. За никакви нюанси и «игри» от към съединител неможе да има речи. Включваме втора, същата картина. Двигателите достатъчно бодро набират обороти, придавайки на автомобилите доста приемливо ускорение, трябва и трета , но тук ни очаква неприятна изненада. При двете коли става странно падане на оборотите и ускорението. Нещо предавките са растегнати! Но бързо всичко се изяснява – това е била пета, а не трета. Трябва да се уцели точно! След няколко опита попадане в «трета» ни се удава с лекота. Да караме нататък. Четвърта включва без проблем, това може да се каже и за пета. Около 90 км/час става видима намаляване на тяговата динамика на автомобилите, появява се вялост, което е и понятно – мотора е слабоват, но в града той е напълно достатъчен, а на извънградско може да възникне проблем с изпреварването на голяма скорост попътен трафик. Плавността на хода напълно удовлетворява, окачването уверено се справя с пътните неравности, няма силни удари в ограничителите при свиване и разпъване при всички режими на движене. Двете коли са достатъчно маневрени, волана е лек, автомобилите го следват добре, а ако по-добре се усвои управлението на педала на газта в съчетание с въртенето на волана, то може да се почувствате в някаква степен професионалист от висок клас. Маневреността на двамата «братя» е без забележки – за градски условя това е което е нужно. Спирачките също са на нужното ниво, спирането на автомобилите се извършва стабилно, уверено и лесно е да се прогнозира в различни пътни условия. За кого са предназначени тези коли? Отговарът се налага сам посебеси – за милите дами, за милите дами. Така си представяме, а именно такъв е длъжен да бъде автомобилът за жени, която не особено затруднява със себе си; на него е чужд агресивния маниер на каране – но привлеча с плавност и мекота. А огредалцето, расположено в сеника над шофьорското място, за тях това не е второстепенен детаил.
И така, Ibiza в компанията на «съотборника» изглежда за тройка. Но твърда, заслужена от немския мотор и италянския дизайн. Самото скромно, но «чистокръвно» Polo ни прави по-добро впечатление. Преди всичко организацията на работното място на водача.Абстрахирайки се от размерите, то ни се хареса повече от Ibiza. Налага се сравнение на SEAT със Skoda. Ibiza също така, както и Felicia, представлява само по себе си облагороден вариант на Fiat от середата на 80-те. Но ако Felicia у нас сега е най-евтината чужда марка, то Ibiza струва от порядъка на $17800, което е повече в сравнение с Polo ($16000). Последното обстоятелство избива от ръцете на испанците и последните козове. С едната марка Volkswagen Group вече никого просто така няма да привлечеш.


Потребителски аватар
suggar
Мнения: 875
Регистриран на: Нед 19 авг 2007 19:46
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: ASV
Местоположение: Габрово

Мнениеот suggar » Съб 01 дек 2007 14:48


Браво на колегата каптанх!!!


Потребителски аватар
Bahama man
Мнения: 1229
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 13:39
Автомобил: VW Polo 1998
Двигател: AEF

Мнениеот Bahama man » Съб 01 дек 2007 18:33


Колега евала ти правя за превода благодарско :D :wink:


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Нед 02 дек 2007 12:40


Тая статия коя година е :lol:


Потребителски аватар
Волен
Мнения: 808
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 17:37
Автомобил: 1996 Polo 6N
Двигател: 1H
Местоположение: Варна...морето

Мнениеот Волен » Нед 02 дек 2007 14:34


nasodotcom , да не се засегна mhihi


Потребителски аватар
Bahama man
Мнения: 1229
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 13:39
Автомобил: VW Polo 1998
Двигател: AEF

Мнениеот Bahama man » Нед 02 дек 2007 14:56


nasodotcom написа:Тая статия коя година е :lol:


Мисля че края на 90-те :roll:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта