Днес си запоих нова крушка на лампата на АБС-а. И реших да разчета грешките. Като дам на контакт, лампата святка и след 2-3 секунди угасва.
Симптомите - при скорост до 30км/ч педалът трака/рита почти постоянно. Като го натисна, спира да рита. При по-висока скорост не рита. Самият АБС не работи - успях да блокирам гумите(оказа се,че работи все пак - гумите се блокират само при много ниска скорост). Нямах възможност за много тестове, че около нас по-това време е лудница. По време на движение лампата святка от време на време(когато светне, тракането спира).
До скоростния лост имам 3 букси - бяла, синя и черна. Следвах инструкциите на Ваското1 и свързах синята с маса. Лампата святка докато не откача жицата и после угасва. Поразрових из форума и намерих това: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... +%E0%E1%F1
Номерът с бушона не съм го пробвал, че е тъмно, а нямам фенерче. Утре ще опитам и него.
И за да не пускам друга тема - таблото ми се разпадна - трябва ми пластмасата, която е около копчетата и радиото.



АБС-а не ще да си каже грешките
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
АБС-а не ще да си каже грешките
Последна промяна от myrshavija на Пон 03 дек 2007 8:34, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Такава пластмаса много трудно ще намериш - Niksi навремето си купи цял Пасат удраен на части заради пластмасата понеже не можа да я намери никъде по морги или по магазини....
По повод АБС-а :
Святкането на лампата от време на време може да е проблем с някой датчик (обеснявано е много подробно в няколко теми) и от време на време да прекъсва или кабелчето да опира някъде.
Педала може да рита от крив диск ама 100% щеше да усетиш толкова силно биене и при по-високите скорости.
Това,че си успял да блокираш гумите наистина показва,че АБС-а не работи.
Ако не му намериш предпазителя (аз не успях да го намеря понеже не е нито написания на капака на предпазителите нито тези,написани в книжките и ръководствата) му дръпни куплунга (блока на абс-а се намира под задната седалка откъм шофьорската страна).
Успех!
По повод АБС-а :
Святкането на лампата от време на време може да е проблем с някой датчик (обеснявано е много подробно в няколко теми) и от време на време да прекъсва или кабелчето да опира някъде.
Педала може да рита от крив диск ама 100% щеше да усетиш толкова силно биене и при по-високите скорости.
Това,че си успял да блокираш гумите наистина показва,че АБС-а не работи.
Ако не му намериш предпазителя (аз не успях да го намеря понеже не е нито написания на капака на предпазителите нито тези,написани в книжките и ръководствата) му дръпни куплунга (блока на абс-а се намира под задната седалка откъм шофьорската страна).
Успех!
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
zfa159 написа:...
Ако не му намериш предпазителя (аз не успях да го намеря понеже не е нито написания на капака на предпазителите нито тези,написани в книжките и ръководствата) му дръпни куплунга (блока на абс-а се намира под задната седалка откъм шофьорската страна).
Успех!
Ако това е съвет как да го изключа - не, благодаря, той досега беше изключен

Дисковете ми не са криви - нови са, а и се усеща лесно.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ето го отговора
Само дето при мен ритането е при скорост до 20-25км/ч
И още не е почнал пак да светка
Вземи два волтмера (желателно- еднакви).
Разкачаш датчиците два по два на мост, свързваш волтметрите с кабелчета, ако трябва и тръгваш бавничко.
Този, дето дава ядове гаранция, че ще направи някакви странни отскоци на напрежението. Метода е доста по-точен и сигурен от мерене на съпротивление.
Успех!

Само дето при мен ритането е при скорост до 20-25км/ч
И още не е почнал пак да светка

radotom написа:megalodon написа:Айде да ми оправиш и моя АБС
Далече си ми! Иначе, ако се касае за датчици, с удоволствие бих помогнал.
По този повод:
Самия датчик изключително невъзможно ми изглежда да изгори просто така!
Може да се повреди чисто механично. При опит за вадене, от удар или нещо подобно.
Много по-често дефектира кабела, който свързва датчика с куплунга, намиращ се или в двигателния отсек (ако говорим за предни датчици) или под задната седалка (за заден мост). Това става заради постоянното му огъване при работата на окачването - свиването и отпускането на пружините.
Странно защо, на моя преден десен датчик беше прекъснало не вътрешното жило, а оплетката. (кабела ми е екраниран) Това много трудно се хваща къде точно е скъсаното, защото ако е вътрешното жило, то кабела се срязва на най-вероятното място (там, дето прави корем нагоре, покрай ботуша на амортисйора) и с клещи се хваща вътрешното жило, дръпва се и си излиза от там, от където се е било скъсало. Режи се това парче, снажда се кабела (запояване, термосвиваем шлаух за изолация и т.н) и сте готови. Оплетката, за съжаление, не може да се издърпа. За това се реже кабела близо до датчика, проверява се, че има връзка (как->след малко) и се запоява нов такъв кабел. След това сваляте гумените ъъъ... да го кажем, удебеления, с които оригиналния кабел е бил прикрепен към купето, надявате ги на новия и се прехвърляте към куплунга на датчика, намиращ се, примерно, в двг. отсек. Отново режете кабела, уверявате се, че има връзка (останалото парче кабел не е скъсано) и запоявате новия кабел за там!
И сте вие!
А сега как се проверява датчика:
Най-общо това става с омметър. Вадите куплунга и мерите. Трябва да ви покаже съпротивление от порядъка на 1350 ома.Тука съм пообъркал! Стойността е 1 100-1 200 ома, но не е от кой-знае какво значение, явно.
! Това са стойности на съпротивлението на В3 и Г3!!! Предполагам, че и на В4 ще е същото, но преди да съм проверил, не мога да го твърдя!
В моя случай, обаче, когато прекъсването е по оплетката, редовен номер е тя ту да даде контакт, ту да не даде!
За това- вземате 2 волтметъра (желателно еднакви) разкачате датчиците от куплунзите примерно на предния мост, удължавате ги с проводници, така, че да стигнат до купето, до пасажерската седалка, качвате се и тръгвате бавничко.
На включените към удължените датчици волтметри ще се индицира постъпване на напрежение. При мен, при скорост под 20км/ч напрежението беше около 0.5V (не помня вече) Важното е да се движите бавничко. Ако някой от датчиците прекъсва за момент, то волтметъра ще покаже странни отскоци на напрежението. При постоянна скорост напрежението не трябва да се мени, или да не се мени с повече от 4-5 mV. Ако се движите по-бързичко, то импулсите от проблемния датчик може да се замажат и да не се разбере за какво става въпрос.
Още едно-две доуточнения:
Датчиците на В3 са същите, като датчиците на Г3 (или поне на по-ранните модели). Разликата е в куплунзите (които лесно се сменят) и в това, че на Г3 кабела не беше с оплетка, а обикновен, двоен кабел. Това обаче няма практическо значение.
Според това, което съм научил тук, във форума, датчиците на В4 имат в/у себе си букса, а не кабел. Така, че, ако проблемен е кабела, той се сменя много по-лесно. Едно, защото би трябвало да е по-евтин, друго, че ако се 'отремонтирва' кабела, просто си го взимаш в къщи, на удобно и чистичко, режеш си, запояваш си... кеф!!!!![]()
А не, като мен, да се навирам с поялника под калника![]()
Буксата на датчика, обаче, е потенциален източник на неприятности, тъй като е пряко изложена до най-прашното и навлажняващо се място. Първо проверете, че не е тя виновника, няма зелен налеп или прахоляк вътре.
Та това е, де! Ако до тук всичко е ОК, но ABS-а продължава да не бачка, остават 2 възможности за ремонта му: Юнитрейд (или производните му) или ... ейиии онуй, гоУемото момче, дето все си точи балтийката...
Чувам, че успял да се разбере с 2-3 такива, по твърдоглави екземпляра!
Вземи два волтмера (желателно- еднакви).
Разкачаш датчиците два по два на мост, свързваш волтметрите с кабелчета, ако трябва и тръгваш бавничко.
Този, дето дава ядове гаранция, че ще направи някакви странни отскоци на напрежението. Метода е доста по-точен и сигурен от мерене на съпротивление.
Успех!
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Това го бях чел, но очевидно съм пропуснал симптомите.
Благодаря! Ще мерим.
Поправка! АБС-ът РАБОТИ!!! Просто под някаква скорост изключва и колелата блокират. Затова съм се заблудил, че не работи вчера. Но при скорост под 10км/ч положението е УЖАСНО. Имам чувството, че тракането на педала се чува изън колата. И цялата предница потреперва.
Дано радотом е прав - със смяна на някой кабел ще си имам АБС
Благодаря! Ще мерим.

Поправка! АБС-ът РАБОТИ!!! Просто под някаква скорост изключва и колелата блокират. Затова съм се заблудил, че не работи вчера. Но при скорост под 10км/ч положението е УЖАСНО. Имам чувството, че тракането на педала се чува изън колата. И цялата предница потреперва.

Дано радотом е прав - със смяна на някой кабел ще си имам АБС

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Пресни наблюдения от днес:
Свалих бутончето, което включва стопповете от педала за да мога да го цъкам с ръка. Когато симулирам натискане на спирачката(отпусна бутончето) и няма никакво тракане. Когато натисна бутона(все едно не съм натиснал спирачката) гадното тракане се появява като е най-силно и често при минимална скорост. С увеличаване на скоростта сякаш отслабва и се разрежда, а над 30км/ч изчезва съвсем или е незабележимо. Интересното е, че ВЪВ ВСИЧКИ СЛУЧАИ ТЪПИЯТ АБС РАБОТИ.
Може би е редно да спомена, че когато не е натисната спирачката колата не пали - имало е пипане по кабелите. Но не мога да си представя какво общо ще има с ритането на педала при ниска скорост и ненатисната спирачка.
Утре ще досаждам на ваското, но ще съм благодарен на всякакви съвети и предположения.
Свалих бутончето, което включва стопповете от педала за да мога да го цъкам с ръка. Когато симулирам натискане на спирачката(отпусна бутончето) и няма никакво тракане. Когато натисна бутона(все едно не съм натиснал спирачката) гадното тракане се появява като е най-силно и често при минимална скорост. С увеличаване на скоростта сякаш отслабва и се разрежда, а над 30км/ч изчезва съвсем или е незабележимо. Интересното е, че ВЪВ ВСИЧКИ СЛУЧАИ ТЪПИЯТ АБС РАБОТИ.
Може би е редно да спомена, че когато не е натисната спирачката колата не пали - имало е пипане по кабелите. Но не мога да си представя какво общо ще има с ритането на педала при ниска скорост и ненатисната спирачка.
Утре ще досаждам на ваското, но ще съм благодарен на всякакви съвети и предположения.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
След като реших да разбера какъв точно е проблемът с моя АБС днес отворих АутоДата и почнах да чета. Видях, че има 2 модела АБС - единият без тракшънконтрол(Мк2), а другия с(Мк4). След отварянето на компота на АБС-а установих, че имам от втория модел - различни са. Реших, че ритането и стискането на челюстите са следствие от недобре работещ(или подобие) тракшънконтрол. Опитно бях установил, че натискането на спирачката "решава" проблема. Подадох 12В на контакт на крачето, което получава сигнал от датчика на педала на спирачката. Отрязах стария кабел за да не ми светят стоповете постоянно.
Резултатът е РАБОТЕЩ АБС.
Благодаря на всички, които се опитаха да помогнат!
Резултатът е РАБОТЕЩ АБС.
Благодаря на всички, които се опитаха да помогнат!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта