парнаджия?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

парнаджия?

Мнениеот vaskoto1 » Пон 03 дек 2007 22:02


такаааа...
имам си аз една странна молбица/дилемка.
иде реч за чугунен радиатор но без ТЕЦ-има намушен нагревател вътре и топли на ток.
първо питане:
радиатора ми е протекъл в снадка между ребрата-търся спешно човек който да може да ми го оправи.
второ питане:
има ли смисъл чугунените радиатори да се сменят с алуминиеви при гореописаното условие с нагревателите?
какви са предимствата и какви недостатъците? как да изчисля еквивалента на чугунено ребро в алуминиев...каквото там му се вика...?
трето питане:
понеже радиаторите не са в система а standalone-всеки е пълен с вода към момента понеже спецове ми обясниха че от водата по добро за случая нема-така ли е аджеба?
за колите съм наясно-тука с парното какво стаа?mhihi


П.С. човек да ми уплътни радиатора ми трябва спешно! :roll:




Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Пон 03 дек 2007 22:04


аз имах такива в една квартира - разправяше хазаина, че са напълнени с масло :roll:
обади се и на лудия койот за парнаджия :wink: :idea:


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Пон 03 дек 2007 22:05


алуминиевите имат по-добър топлобмен, ама ти това го знаеш.....от там натъка прецени кое е по-добре - по-бавно да ти изстива или по-бързо.... :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 дек 2007 22:06


Алуминиевите глидери са около 0.15 КВ/мога да ти пратя каталог/.За една стая нормално ти трябват 1.5-2 КВ.Алуминия има по-малка топлинна инертност,по-лек е и не го гонат ръждите.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пон 03 дек 2007 22:08


Васе - на дедко радиатора му е алуминиев - щом за коли е перфект - начи и за дом е по-убав :wink:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 03 дек 2007 22:14


За чугунения радиатор да го разглобиш и да му смениш уплътнението дето прокапва е страшна мъка. Ключове железни за такива радиатори, горелки, нови нипели, уплътнения и яко бой. Аз не бих се занимавал да го правя като занимаващ се /не професионално/ с парно. Веднъж съм го правил и няма да повторя.
Друг вариант за справяне с положението е електрожена с чугунения електрод, но това ако не се смята за вбъдеще да се ремонтира този радиатор.
Най - разпространените алуминиеви глидери с височина 60 см. са с отоплителна мощност от 195 вата.
За помещението ако е добре изолирано и с южно изложение да речем смяташ по 50 или 55 вата на куб. м., но ако не е добра изолацията слагаш по 75 вата за куб.м.
Един глидер допълнително и става екстра.
Успех!!!


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Пон 03 дек 2007 22:15


е па то май ше излезе, че най-лесно и еФтино ше е нов маслен радиатор :roll:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 03 дек 2007 22:19


batmilko написа:е па то май ше излезе, че най-лесно и еФтино ше е нов маслен радиатор :roll:

Така излиза, освен ако не трябват примерно два маслени радиатора.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 дек 2007 22:20


Или печка на дърва :idea: :lol:


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Пон 03 дек 2007 22:20


Сменяй с алуминиев радиатор. :idea:
Мъка е да се оправи този теч, адси много играчка е.
Между глидерите има клингеритови уплътнения и с течение на времете те се износват.
По принцип, няма по-добро от чугунения, но на практика е адски гаден за обслужването, много е тежък, груб, няма външен вид и не виждам, кой би се наел да го оправи.
Алуминия е точно обратното +това заема по-малко място и е по-евтин :idea:


П.С.
Предай чугунените радиатори за старо желязо и ще си избиеш алуминиевите или поне 50% :wink:


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Пон 03 дек 2007 22:27


Чугунения и ти можеш да си го направиш.Няма нищо сложно,само трябва да си по як в ръцете ама като гледам снимки и чета не ти липсва :)Ключа за развиване на ребрата накрая пеилича на секач,само ч толкова да е дълъг че да стига до проблемното ребро.Голямо рамо и си ти.Сменяш си уплътнението.Ако решиш ти да го правиш уплътнението трябва да се намаше с няква странна смес(не знам точни как се казва) да не е на сухо.По добрето на чугунения е че истива доста по бавно,но пък и по бавно стопля :)


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Пон 03 дек 2007 22:42


Васе имаш Л.С.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта