Готварска печка - кабел - начин на свързване - безопасност?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Вто 04 дек 2007 22:26


titi28 написа:ами тогава отиваш при ел. таблото сваляш предпазитела и готово!незнам доколко сте запознати с токове едно от правилата при монтиране на табло е бойлера и печката се вързват на оттделни самостоятелни бушони!

То си е така,ама къщата,в която живея е на над 37 години и когато се е строяла не са мислили за такива подробности.
А англичаните имат копче на всеки контакт,предпазител във всеки! шепсел,предпазител на всеки уред и отделно предпазители на инсталацията.Признавам ги!




Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 04 дек 2007 22:54


chefito написа:ИСКАМ ДА СЕ НАУЧА. ЛЮБИТЕЛ СЪМ!


Браво за ентусиазма колега. Мога само да приветствам такива хора, които искат да се развиват и усъвършенстват. Като за начало ще ти е нужа някаква основа за да можеш да разбираш какво се има предвид в схемите и начините на свързване. Какво е Ток, Напрежение, токоизточник, ЕДН, екетрическа верига, Закон на ОМ и тн. Ако имаш под ръка някой ученбник по ТОЕ - Теоретични Основи на Електротехниката за техникумите ще ти свърши работа. Това са основни понятия, без които няма да можеш да се ориентираш за какво става въпрос и какво трябва да се направи.

За печката съм готов да помогна.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 04 дек 2007 22:58


andro_ написа:То си е така,ама къщата,в която живея е на над 37 години и когато се е строяла не са мислили за такива подробности.А англичаните имат копче на всеки контакт,предпазител във всеки! шепсел,предпазител на всеки уред и отделно предпазители на инсталацията.Признавам ги!

Това е поради влажния климат там. Ако си забелязал също и по къщите им няма мазилки. Никаква мазилка не се задържа там. Разбираеми за мерките които взимат. Таблата им са с дефектнотокови защити и тн.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 04 дек 2007 23:19


твърда връзка хубаво.....
ама що тогава продават печките с кабел и щепсел?


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Вто 04 дек 2007 23:22


golfer написа:твърда връзка хубаво.....
ама що тогава продават печките с кабел и щепсел?


90% нямат ни кабел ни щепсел ни дявол....даже имаше огромна табела в технополис: ПЕЧКИТЕ НЯМАТ ЗАХРАНВАЩ КАБЕЛ..


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 04 дек 2007 23:25


същата тема я разнищвахме с v1 по повод една моя фурна за вграждане с кабел и щепсел.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Вто 04 дек 2007 23:26


golfer написа:същата тема я разнищвахме с v1 по повод една моя фурна за вграждане с кабел и щепсел.


до къв извод стигнахте?


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 04 дек 2007 23:32


извода беше, че твърдата връзка е сигурна работа.
няма охлабване на пластините, няма нагряване на контакта.

обаче тази, така и така си има жица и щепсел - директно в контакта.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 04 дек 2007 23:37


shenko написа:... ТВЪРДА ВРЪЗКА...


Те такова животно нема :roll: :wink: По правилно е да се нарече директна връзка, към отделен предпазител за печката. Ако няма да се мести често, това е най-добре, избягват се излишни контактни съпротивления. Но ако се мести, един подсилен контакт ще върши работа. Виждал съм едни, които приличат на трифазните контакти, но са с една клема по-малко и само в едно положение се включват, и за доста по-голям товар, от обикновените тип шуко.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Сря 05 дек 2007 6:44


Ако решиш да ползваш контакт и щепсел, задължителни отвори контакта за да провериш/стегнеш връзките! Че аз от това съм патил. Иначе няма много философия. Също гледай внимателно, че на някои печки за да работи в монофазна мрежа, трябва да се сложи мостче някъде по фазите на печката.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 05 дек 2007 7:15


нека и аз ....малко така .... :wink: Имайте в предвид, че масовите контакти , които се продават са типичното менте .... нямат нужното устройство ( а за българските липсват едни пружинки на клемите ) които от Татово време осигуряваха известно механично усилие в връзката ...т.е повечето малко само да остареят и се почва :evil: Същото се отнася , даже и в по висока степен за превключвателите на различните мощности ( бойлери , радиатори и т.н ) ( за БГ основно говоря ) - пълно менте ! та затова директна или твърда - все тая как ще я наречете .... газ с такава и толкова :idea:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 05 дек 2007 8:12


много от битовите печки имат възможност за включване към монофазна или трифазна електрическа мрежа, като отделните и електрически товари (котлоните) се разпределя по фазите. Това е и смисълът на клеймореда който е отзад , и дава възможност печката да се свърже за трифазно или монофазно захранване.

А към колегата който задава въпроса, ако наистина няма основни познания по електротехника , нека извика някой по-запознат направо да мъ свърже печката!

Преди време един познат "любител" си беше свързал сам печката, но за съжаление я беше заземил във фазовият проводник :? , не че не работеше , но ..... :shock


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 05 дек 2007 10:21


Чефи, с тебе сме
върза ли я
аз да питам
ЗАЩО ГИ ПРОДАВАТ БЕЗ КАБЕЛИ БЕЕЕЕ


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Сря 05 дек 2007 10:26


Pichaga написа:Чефи, с тебе сме
върза ли я
аз да питам
ЗАЩО ГИ ПРОДАВАТ БЕЗ КАБЕЛИ БЕЕЕЕ

за да може да викнеш майстор да ти я върже...и да плащаш пак :lol:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 05 дек 2007 10:33


Печките се продават без кабел.
Щепселите нормалните тип шуко .. са до 16 ампера.. има и само до 10.
Гледайки кво изпълнение са.. ви гарантирам, че на 8-10 ампера.. почват да печат.

търгайте твърда връзка, мин 4 мм2 кабел.. с калайдисани краища.. за да е изпечена работата..



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта