brabus написа:За прекъсвача не съм съгласен, защото кривата на мощността и въртящия момент след определени обороти, които са преди прекъсвача започва да пада, т.е. оборотите растат, но мощността е по-малка и колата реално "тъпче" на едно място.
Според мен не са толкова важни до какви обороти ще се кара колата, за да бъде икономична, а как (колко бързо) стигаш до тях. Ако го правиш плавно, а не с "кик даун" (педалът до ламарина) разхода пада.
Brabuse прав си за кривата , но ако се състезаваш с някой е хубаво да я изрязваш до край защото като смениш на 7000 следваща предавка двигателя е в по високи обороти и от там повече мощ,а ако смениш на 6000 ще паднат 4800 кадето има доста по малко сила отколкото на 5800.Исказвам мнението си по въпроса, а по темата за най голяма икономия около 2000.
