Ремонт на осветлението на дисплея за климатроник В3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Ремонт на осветлението на дисплея за климатроник В3

Мнениеот zfa159 » Сря 05 дек 2007 23:05


Иде реч за следното.При климатрониците на В3 (мисля и на В4) осветелението на дисплея е изпълнено с две крушки 6V всяка и е свързани последователно.Дотук нищо лошо ама с една тънка подробност - отпред крушките са с лупа за да осветяват достатъчно силно световод-а и оттам дисплея.Тъй като този дисплей свети дори когато колата е само на контакт (без да се пуснати светлините) крушките отиват за норматив.Аз като взех колата двете не светеха и бяха изгоряли.Търсих къде ли не подобни крушки ама...няма (в Авто Хит не съм ходил откакто дадх 36лв за 3-те крушки на таблото а после ги намерих за по 1.50лв в Автомания).
Какво направих аз :
-като за начало си купих две прости крушки за радио (12V) възможно най-мощните (нарочно от радио за да не ми разтопят пластмасата).Ефект имаше ама слаб - оказаха се слабички.
-смених двете крушки с ярки зелени светодиоди (2 броя в корпус 5мм).Имаше ефект ама дори по-слаб отколкото с крушките.
-сложих 4 светодиода (зелени и ярки ама с по-малкия корпус за да се съберат) - имаше по-голям ефкт ама отново слаб (оригинално незнам колко силно свети ама и денем трябва да може да се вижда лесно)
Накрая прозрях истината....сложих един светодиод от запалка (бял и доста ярък).Забих му едно резисторче 330ома - светеше доста силно.След проби и грешки се спрях на резистор 1К.
Нямам снимков материал (нямам снимачка) за да покажа ефекта ама ще пробвам с телефона утре.
Иначе отвътре как стои въпроса.Оригинално двете крушки седят на едни основи,забучени на по два метални щифта.
т.е. щифтовете са 4 на брой.Двата средни са свързани заедно един за друг (това е последователната връзка на двете крушки).На единия краен щифт има +12V при контакт а на другия съответно маса.Като се гледа платката така,че бутоните да са към нас щифта откъм нас е + а този откъм края на платката е масата.Среднте са идеални да се закрепи едното краче на светодиод-а за да се фиксира.Леко се понамества нагоре-надолу докато застане така,че да освети целия дисплей равномерно (пробвайте го на място защото като излезнат цифрите на диспеля се гласи по-лесно да е равномерно осветен).
Надявам се утре да приложа 1-2 снимки от през деня а вечерта още 1-2 нощно време.
Успех!




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Чет 06 дек 2007 15:33


Както си забелязал тези 2 крушки са под различен ъгъл.
При мен са 2 свето диода от запалка с резистор 150 Ом.и са под съответния ъгъл на крушките.Плюс това са вързани към осветлението на таблото и могат да се регулират с реоатата на осветлението.

Бяха сини като за начало,но единия диод изгоря и сега са един син и един бял.Дисплея се прелива от тъмно синьо към по светло синьо.Много е гот.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 06 дек 2007 17:24


Да,оригинално са две под наклон ама световод-а така или иначе ги обесинява като светлинен поток.Аз с тази цел сложих диода по-далеч от световода за да може да се разпръсне по-добре светлината.
Иначе да с два различни предполагам е доста ефектно ;)
150 ома ако не са последователно е малко множко така че може затова да горят.
Този моя се оказа доста силен и качих резистора до 1К за да свети достатъчно слабо за да не дразни на тъмно.
Оригинално не е прекаран през осветлението на таблото за да може да свети и през деня и да се вижда добре дисплея.Иначе крушките с захранване от таблото и те са близичко и с две жички става към тях :)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13543
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 07 дек 2007 22:29


Слагайте 3-4-5 бр светодиоди последователно свързани през диоди към 12 В.
Опит от италианките .



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта