проблем с климатик

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dimo69
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

проблем с климатик

Мнениеот dimo69 » Сря 05 дек 2007 17:03


Може ли някой да ми каже климатика ми въобще не зацепва мисля не е само липса на фреон.Пасат 1.8 моно 92г. Така го купих внос от Италия не работеше.




Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Сря 05 дек 2007 17:12


Компресорът върти ли?
Пробвай като го вържеш директно, шунтирайки всички останали датчици.
Ако върти, проблемът може да е в тях.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Сря 05 дек 2007 19:48


Ако правиш опита сега да знаеш че под +5 градуса на околната среда не включва. Даже още толкова градуса отгоре е добре да има за да си сигурен че проблема не е от това. Сега проверка става но в леко затоплен гараж.


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Сря 05 дек 2007 20:12


Колегата е напълно прав, разбира се.
Извинявам се, че пропуснах да спомена това важно условие... :?

Но, все пак, ако шунтира електрониката и датчиците, и го свърже принудително, компресорът би трябвало да завърти. Така поне ще разбере дали не е изгорял. :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 06 дек 2007 14:31


Колега, щом дълго не е работил, желателно е по-внимателно да пробваш, възможно е компресора да е заклинил, и ако го включиш насила да стане по-лошо (например да вкара стружки в контура, да скъса ремъка и да те шибне в лицето с него).

Първо свали ремъка и виж дали се върти на ръка, но не шайбата (тя се върти свободно) а самия вал - въртиш плочата пред шайбата, по посока на час. стрелка.

Ако се върти сравнително леко, "мазно", без стържене и други застрашителни шумове, и ако усещаш че въртиш нещо задвижващо бутала, значи 90% компресора е ОК.

След това, при неработещ двигател пробвай дали ако му подадеш директно захранване (през бушон, ако може), електромагнита ще привлече диска (трябва да щракне). Ако имаш мултицет, първо може да замериш съпротивлението на намотката - трябва да е около 3.6 ома.

Ако всичко дотук е ОК, пробвай да замериш с мултицет изводите на датчика за налягане на фреона (до възд. филтър). Ако имаш достатъчно фреон, между една от двойките изводи ще има връзка (затворен контакт). Ако няма - значи или няма фреон (което значи че не бива да пробваш да го пускаш "насила", защото компресора ще работи без смазване), или датчика е повреден.

Ако и това е ок, пробвай пак така да подадеш захранване на компресора при работещ двигател, и включен на 4 вентилатор в купето, ако всичко е ОК, трябва дебелата тръба да стане студена, а тънката - топла. Но тествай за кратко, защото така са заобиколени всички датчици!

Ако заработи, значи трябва да провериш електрическата част, има релета и датчици навързани като свински черва.


Потребителски аватар
brainstorm
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 04 юни 2006 17:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brainstorm » Чет 06 дек 2007 18:41


Колегите са абсолютно прави както обикновено, но ако ме питаш мен вземи си намери майстор дето ремонтира климатици(читав, ако може), та да избегнеш евентуални поразий от твоя страна :wink: .
Успех !!!!


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Чет 06 дек 2007 19:15


brainstorm написа:Колегите са абсолютно прави както обикновено, но ако ме питаш мен вземи си намери майстор дето ремонтира климатици(читав, ако може), та да избегнеш евентуални поразий от твоя страна :wink: .
Успех !!!!

:да:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта