


проблем с климатик
проблем с климатик
Може ли някой да ми каже климатика ми въобще не зацепва мисля не е само липса на фреон.Пасат 1.8 моно 92г. Така го купих внос от Италия не работеше.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега, щом дълго не е работил, желателно е по-внимателно да пробваш, възможно е компресора да е заклинил, и ако го включиш насила да стане по-лошо (например да вкара стружки в контура, да скъса ремъка и да те шибне в лицето с него).
Първо свали ремъка и виж дали се върти на ръка, но не шайбата (тя се върти свободно) а самия вал - въртиш плочата пред шайбата, по посока на час. стрелка.
Ако се върти сравнително леко, "мазно", без стържене и други застрашителни шумове, и ако усещаш че въртиш нещо задвижващо бутала, значи 90% компресора е ОК.
След това, при неработещ двигател пробвай дали ако му подадеш директно захранване (през бушон, ако може), електромагнита ще привлече диска (трябва да щракне). Ако имаш мултицет, първо може да замериш съпротивлението на намотката - трябва да е около 3.6 ома.
Ако всичко дотук е ОК, пробвай да замериш с мултицет изводите на датчика за налягане на фреона (до възд. филтър). Ако имаш достатъчно фреон, между една от двойките изводи ще има връзка (затворен контакт). Ако няма - значи или няма фреон (което значи че не бива да пробваш да го пускаш "насила", защото компресора ще работи без смазване), или датчика е повреден.
Ако и това е ок, пробвай пак така да подадеш захранване на компресора при работещ двигател, и включен на 4 вентилатор в купето, ако всичко е ОК, трябва дебелата тръба да стане студена, а тънката - топла. Но тествай за кратко, защото така са заобиколени всички датчици!
Ако заработи, значи трябва да провериш електрическата част, има релета и датчици навързани като свински черва.
Първо свали ремъка и виж дали се върти на ръка, но не шайбата (тя се върти свободно) а самия вал - въртиш плочата пред шайбата, по посока на час. стрелка.
Ако се върти сравнително леко, "мазно", без стържене и други застрашителни шумове, и ако усещаш че въртиш нещо задвижващо бутала, значи 90% компресора е ОК.
След това, при неработещ двигател пробвай дали ако му подадеш директно захранване (през бушон, ако може), електромагнита ще привлече диска (трябва да щракне). Ако имаш мултицет, първо може да замериш съпротивлението на намотката - трябва да е около 3.6 ома.
Ако всичко дотук е ОК, пробвай да замериш с мултицет изводите на датчика за налягане на фреона (до възд. филтър). Ако имаш достатъчно фреон, между една от двойките изводи ще има връзка (затворен контакт). Ако няма - значи или няма фреон (което значи че не бива да пробваш да го пускаш "насила", защото компресора ще работи без смазване), или датчика е повреден.
Ако и това е ок, пробвай пак така да подадеш захранване на компресора при работещ двигател, и включен на 4 вентилатор в купето, ако всичко е ОК, трябва дебелата тръба да стане студена, а тънката - топла. Но тествай за кратко, защото така са заобиколени всички датчици!
Ако заработи, значи трябва да провериш електрическата част, има релета и датчици навързани като свински черва.
- brainstorm
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 04 юни 2006 17:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта