Включване на скоростите на Пасат В3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 07 дек 2007 22:50


ilia3 написа:като сме заговорили за скоростни кутии, когато включа на пета и се движа с по-ниска скорост не мога да изключа и после трябва да засилвам до 50 или 60 (на пета) за да изключа. тва защита ли е няква или проблема е в моята кола :dontknow:
:shocked
50 на 5-та?!? .Аз използвам 5-та при скорост над 90км/час - преди това няма нито тяга нито изобщо върви нормално.При 50 си около 1000 оборота - тва е живо изнасилване на колата.
При такива ниски обороти е ама напълно възможно да не сработва синхронизатора (той горкия не е и подозирал за подобен тип работа през живота си).А както казваш и "засилвам" до 50-60 предполагам говорим за скорост от сорта на 30-40 което гарантира че мотора е на около 850 оборота т.е. тресе и ама абсолютно нормално да не можеш да изключиш от 5-та след като я включиш с такава скорост ама не е нормално да я позлваш при такива скорости.За 50-60 3-та, 4-та ако ще я поддържаш по-дълго без да настъпваш.




Потребителски аватар
ilia3
Мнения: 171
Регистриран на: Вто 04 дек 2007 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ilia3 » Съб 08 дек 2007 8:48


като бях взел колата първите няколко пъти като я карах не я бях свикнал и вместо трета вкарвах пета та за това и после не можех да я изключа, не че карам на пета с
50
:lool а иначе засилвам на полусъединител и феродото много се хаби


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 08 дек 2007 10:10


Ауу колеги , вие започнахте да ми обърквате понятията да ви кажа ;) Как така синхронизатора не може да сработва при ниска скорост ? До колкото съм запознат със синхронизаторите , единствената им функция е да изравнят скоростта на зъбните колела и плъзгайки се да ги зацепят ..... ако някой ми обясни как това е функция от оборотите на двигателя и предавката ще е добре :wink:
п.с по принцип не разбирам от скоростни кутии :lol:
п.п.с спомням си времето , когато ме научиха на така нареченото " двойно амбриране " :wink: ( умението да превключваш скорости в "несинхронизирани" скоростни кутии показва разликата между майстора на геврека и любителя :) ) .... тогава тези неща имаха значение с гаранция , ама сега :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 08 дек 2007 12:48


Ами всъщност синхронизатора общо взето наистина има такава функция.Обаче като се поизноси (а нашите са такива) му трябва малко повече време за да успее да приплъзне достатъчно добре и да се вкара леко предавката.Тъй като оборотите поределят самото приплъзване на синхронизатора (въртящото се колело увлича неподвижното посредством синхронизатора и като се завъртят и двете става плавно превключването).Та ето накратко какво се случва :
-движи се с ниска скорост от сорта на 40.При което вала за 5-та се върти с някакви ниски обороти (единия край на вала си е задвижен винаги към изхода на колелата).При което колегата решава да забие 5-та и синхрноизатора трябва да синхронизира едно колело,което се върти с да кажем 600 оборота (ниска скорост на 5-та) и друго което допреди малко се е въртяло с 2500-3000 (първичния вал,задвижван от двигателя) и като сложим това,че е бил натиснат съединителя инерцията е останала към 2000 оборота.Еее то не му е лесно на синхронизатора да снихронизира за нула време ралзика в оборотите от сорта на 3-4 пъти.ао се прави плавно и се изчаква малко при превключването няма да има проблем ама ако се ръчне спортно 5-та със сигурност ще има хръс ;)


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Съб 08 дек 2007 14:30


zfa159 написа: :shocked
50 на 5-та?!? .Аз използвам 5-та при скорост над 90км/час - преди това няма нито тяга нито изобщо върви нормално.При 50 си около 1000 оборота - тва е живо изнасилване на колата....

А защо точно да е изнасилване???Ако кажа че включвам 5-а на 160км/ч ще бъде ли нормално!!!
Лично аз си карам колата на 5-а с 50 и нямам никакви проблеми с включване, изключване, набиране и т.н. Е набира малко по-бавно отколкото на 3-а-и кво от това?
Това че ти е трудно да изключиш защото се движиш бавно означава ли че ако си спрял въобще няма да успееш :idea: След като не изключва явно има някъкъв проблем


Потребителски аватар
ilia3
Мнения: 171
Регистриран на: Вто 04 дек 2007 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ilia3 » Съб 08 дек 2007 14:57


dlug написа: Това че ти е трудно да изключиш защото се движиш бавно означава ли че ако си спрял въобще няма да успееш :idea: След като не изключва явно има някъкъв проблем

ако въпроса се отнася към мен да си кажа като е спрялаколата е абсолютно невъзможно да изключа и сега действам по внимателно с петата.
п.с. мерси на всички за изказаните мнения и ако може да предложите от къде може да е този проблем :)

Последна промяна от ilia3 на Вто 12 фев 2008 8:55, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 08 дек 2007 18:36


Ами всъщност изобщо не е нормално да не може на място да изключва от 5-та.На място всички скорости трябва се включват и изключват при натиснат съединител дори по-лесно отколкото в движение - явно има някакъв проблем.
По повод движението с около 50 на 5-та.При 50 мотора държи макар и ниски ама стабилни обороти.Докато при по-ниска скорост (трябва да проверя колко точно е при мен) вече мотора не може да поддържа стабилни обороти и се налага да работи при по-ниски обороти от празния си ход (мисля,че при 40 вече е в такъв режим при около 800 оборота).
Изнасилване е не за друго а защото примерно като трябва да набереш и натиснеш педала двигателя няма необходимата мощност за да може да поеме и се натоварва доста (по принцип на 5-та си е натоварен поечко и примерно дизелите очно на 5-та греят най-много особено при по-висока скорост).Иначе безспорно е по-икономично и при 50 не е чак такъв зверски проблем стига да си се поддържа някаква по-ниска скорост на движение 50-60 постоянно.Обаче при опит за ускорение ако имаше мерилка за моментен разход щеше да отлети някъде си чак.
Иначе определено колегата има проблем щом при спряло положение не може да изключи 5-та.Предполагам съобразяваш да натиснеш съединителя като пробваш?


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Съб 08 дек 2007 19:03


zfa159 написа:...
Иначе определено колегата има проблем щом при спряло положение не може да изключи 5-та.Предполагам съобразяваш да натиснеш съединителя като пробваш?

:D Представяш ли...(макар че ПАК би трявало да излезе, дори и да не го натиска). Проблема е вероятно да е в скоростната кутия, понеже както разбирам на другите предавки няма проблем (за да са жила примерно), но според мен там се отваря или само в краен случай или ако имаш излишни пари. (При мен за заминали два лагера ремонта ми излезе 250лв. :evil:)
Та, мой съвет-карай си засега, като се съобразяваш естествено. Само да не те изненада неприятно и да скове някъде в нищото :roll:


Потребителски аватар
ilia3
Мнения: 171
Регистриран на: Вто 04 дек 2007 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ilia3 » Съб 08 дек 2007 19:19


аз помислих че е нещо нормално щото винаги над точно определена скорост си изключва както съм писал по нагоре към 60 но досега не ми е правило проблем изключването когато карам с над 60 тъй че за сега съм добре. въобще не смятам да се занимавам освен ако не ме хване неподготвен. пак благодаря :drive


Потребителски аватар
feersum
Мнения: 260
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Включване на скоростите на Пасат В3

Мнениеот feersum » Нед 09 дек 2007 13:35


Mladenski написа:Здравейте!!!
Наскоро си купих Пасат В3 (1.8, 1990) и ми направи впечатление, че когато двигателят не работи, мога да включвам скоростите без изобщо да натискам съединителя!
Това нормално ли е и ако не, за какъв проблем може да е индикация?


Честито, колега! Колицата е желязна!
Както всички вече казаха - нямаш грижа за скоростите. На нашия пасатор е същото. На полото - 2005-та година - и там е така.


Потребителски аватар
стефанов
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот стефанов » Пон 10 дек 2007 9:52


Така и така става дума за скоростни кутии и аз искам да попитам нещо. Купих си миналия месец едно В4 94 година и ми прави впечатление, че като включа на първа и потегли се чува един шум се едно трака някоя от пластмасите отдолу. На втора го няма това нещо.И като натисна съединителя също се губи. Някой да ме светне за този проблем и става ли да си я карам така.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Вто 11 дек 2007 21:41


Стига сте приказвали небивалици! Съвсем спокойно карам с 50 на 5-та!!! Не ме карайте да пускам и клипове как оборотите са на 1400 и колата си набира добре от това положение! Има теми във форума достатъчно е изписано. Всеки си чувства колата и си я кара както си иска. А за пета чак след 90, просто ми е чудно как имате неразумието да карате на 3000 и нещо си оборота градско през цялото време о_О защото при мен са толкова на 4-та с 80-90.

А колегата с проблема и невъзмойното изключване - отиваи на сервиз, докато не се е прецакало всичко. ;)

(: peace out ;)


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

за скоростите

Мнениеот kibo_tom_8440 » Чет 20 дек 2007 17:10


:lol: Няма проблем да превключваш скоростите на различна скорост. Така че е възможно да си превключваш на 5-та предавка дори и на по ниска скорост от 50 км/ч. Синхронизатора играе ролята на плъзгач между въртеливото движение на основния вал на скоростната кутия и зъбното колело на съответното колело. По точно синхронизатора представлява бронзова гривна която е сложена пред съответното зъбно колело на предавката. Тя е с много повече зъби от колелото, което спомага по-бързо да съвпаднат двете зъбни колела - това на вала и това на предавката. Износването е значително тъй като материала е крехък и зависи от човека който кара колата. Няма нищо общо между синхронизатора и това на коя предавка да караш. Първа и задна на Пасата нямат такива синхронизатори, затова те не могат да се включат в движение на автомобила- пример Жигули и др. Ако някой включи в движение то просто е чиста случайност на съвпадане на зъбите между двете колела. В останалите случаи те къркорят което означава че зъбните колела не могат да се зацепят. :beer


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 20 дек 2007 17:25


Ами аз и в движение включвам на първа, просто вдигам оборотите и тогава ми дава да бутна лоста. :roll:


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: за скоростите

Мнениеот dlug » Пет 21 дек 2007 23:41


kibo_tom_8440 написа:... Първа и задна на Пасата нямат такива синхронизатори, затова те не могат да се включат в движение на автомобила...

Първа си има синхронизатор..друг въпрос е колко добре работи де :roll:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта