От известно време съм без кола по технически причини и ме развозват разни хора из София. Прави ми впечатление, че дори хора с дългогодишен опит зад волана допускат грешки при шофиране, които се отразяват на техническото състояние на автомобилите им във времето. Без да се опитвам да ги систематизирам, ето някои от нещата, които трябва да променим и да 'извадим' от шофьорските си навици, за да предпазим автомобила си от повреди и ускорена амортизация на отделни системи:
1. Неудоскоряване. Доста хора с цел пестене на гориво превключват от по-ниска на по-висока предавка при обороти на двигателя, по-ниски от необходимите. Оборотите, естествено зависят от типа на двигателя и неговата мощност и за това не може да се даде единен пример, но при всички случаи е по-добре за двигателя да се превключва при малко 'по-високи' обороти, отколкото при 'малко по-ниски'. Естествено зависи дали изкачваме налкон, дали сме на равен път или спускаме по надолнище;
2. Движение на висока предавка с ниска скорост. Свързан е отчасти с горния проблем;
3. Държане на колата на наклон на 'полусъединител';
4. Спускане по надолнище на неутрална предавка;
5. Плавно тръгване на първа предавка, при по-високите предавки съединителя се пуска без 'задържане' в точката на зацепване;
6. При неочаквано препятствие (като лежащ полицай) спирачката се рита и се държи дори при преминаване през препятствието. Важи и за дупките, трамвайните релси и др.;
7. Преминаване през препядствия като гореописаните с включена предавка или без да се натисне съединителя;
8. Ускоряване, а не намаляване при преминаване през такова препятствие. Общо разпространен мит е, че е по-добре да ускориш, вместо да намалиш като минаваш през трамвайни релси, например;
9. При коли с хидравлика на волана, навиване на волана докрай при извършване на маневра (особено характерно за неопитни шофьори);
10. Каране дълго време на ниска предавка на високи обороти (особено характерно за жени, примерно на втора с 50 км/ч в града);
11. Непрекъснати корекции с волана при плавен завой. Например плавен завой вдясно да се взима 'на етапи';
12. Палене на двигателя без да е натиснат съединителя;
13. Късно спиране (много лош навик, особено при лоши пътни условия);
14. Липса на чувство за дистанция при съответната скорост на движение;
15. Системно шофиране с лошо настроени огледала за обратно виждане, замърсени прозорци, нехайство по отношение на износени чистачки, липса на течност за чистачки, замърсени фарове и стопове.
Това се сещам засега, надявам се изнформацията да е полезна. Всеки, който има други впечатления за вредни навици е добре дошъл в темата.
Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Няколко са причините. Една от тях, която важи особено силно при дизелови двигатели, е че при такова спускане се получава много бързо охлаждане на двигателя, което при продължителна такава практика може да доведе да неприятни резултати, особено при 1.6 ТД и 1.9 ТД.
По отношение на паленето, на добре е автомобилът да е изключен от скорост, и съединителят да не е натиснат.
Много неправилно е и управлението на автомобила без да е почистен от снега. Освен че пречи на останалите водачи, разтопяването му води до проникване на снежна вода на най-невъзможни места и след това ви е ясно. Да не говорим за замръзването след това на врати, багажници и прозорци.
По отношение на паленето, на добре е автомобилът да е изключен от скорост, и съединителят да не е натиснат.
Много неправилно е и управлението на автомобила без да е почистен от снега. Освен че пречи на останалите водачи, разтопяването му води до проникване на снежна вода на най-невъзможни места и след това ви е ясно. Да не говорим за замръзването след това на врати, багажници и прозорци.
Smoke написа:всичко хубу ама пускането колата по инерция по надолнище не ми е ясно защо е в списъка?
Обикновено като спускаш по надолнище винаги се налага да ползваш спирачките. Износването спирачната система е много по-малко ако спускаш на правилната предавка. И е безценно по отношение на сигурността, особено при зимни условия. Но ако не се превърне в навик и при летни условия, няма да се прави и през зимата. Да променим навиците си на каране е ужасно трудно, но става.
Освен това ако преди наклона си изкачвал стръмен баир и двигателя е позагрял, много по-добре е да пускаш 'на скорост', отколкото на неутрална предавка. Водната помпа при спускане на предавка се върти по-бързо и потока на охладителната течност е по-голям, което улеснява охлаждането на двигателя до нормална температура.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
за спирането е ясно че ако си на предавка двигателя сам си ограничава скоростта на автомобила.за водната помпа и циркулацията на охл.течност не знаех .но все пак аз на тръгване от нас за някъде винаги се спускам на свободна по надолнището защото на места почти спирам заради надупкания път.мисля че при всяко такова намаляне идва и смяна на предавка и постоянното ръчкане на съединителя и механизма на скоростите също не е много здравословен
ако написах голяма глупост пишете ЛС да си изтрия поста
ако написах голяма глупост пишете ЛС да си изтрия поста

murder написа:dobrinb написа:По отношение на паленето, на добре е автомобилът да е изключен от скорост, и съединителят да не е натиснат.
Значи е добре и правилно паля колата, на ръчна с освободена скорост без съединител![]()
Аз съм на мнение, че съединителя трябва да е натиснат при палене, защото тогава двигателя енапълно отделен от скоростната кутия и трансмисията и му е 'найлеко' така да се каже. Освен това, да не забравяме случаите, при които човек си 'мисли' че е изключил от скорост, а фактически е на първа или (не дай боже!) на задна. Случва, се особено ако човек бърза и се е замисли за други неща.
За това говоря за изграждане на правилните навици, това е смисъла - да имаш правилни шофьорски навици, които изключват допускане на елементарни грешки.
Smoke написа:за спирането е ясно че ако си на предавка двигателя сам си ограничава скоростта на автомобила.за водната помпа и циркулацията на охл.течност не знаех .но все пак аз на тръгване от нас за някъде винаги се спускам на свободна по надолнището защото на места почти спирам заради надупкания път.мисля че при всяко такова намаляне идва и смяна на предавка и постоянното ръчкане на съединителя и механизма на скоростите също не е много здравословен
ако написах голяма глупост пишете ЛС да си изтрия поста
Има случаи, които при спускане на неутрална предавка, са палили спирачките.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
забравил си износените гуми.огромен брой автомобили са с доста износени гуми в кофти климатични условия(като моята щайгица).
предприемане на "таксиджийско" изпреварване,заобикаляне на друго МПС а по-точно :без мигач,смаляване дистанцията до макс. от изпреварвания автомобил и рязко кривване в ляво.многото въртене по пътя(зиг заг...има ги такива )трошат се шарнири , кормилна уредба .
каране с неравномерно напомпени гуми.много се кефя някой да кара на дълги срещу мен а ако има и перфектно нагласени халогени така че да ми бият в очите може и да си "умра" от кеф
предприемане на "таксиджийско" изпреварване,заобикаляне на друго МПС а по-точно :без мигач,смаляване дистанцията до макс. от изпреварвания автомобил и рязко кривване в ляво.многото въртене по пътя(зиг заг...има ги такива )трошат се шарнири , кормилна уредба .
каране с неравномерно напомпени гуми.много се кефя някой да кара на дълги срещу мен а ако има и перфектно нагласени халогени така че да ми бият в очите може и да си "умра" от кеф
- moerte
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 21:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
kam_tod написа:murder написа:dobrinb написа:По отношение на паленето, на добре е автомобилът да е изключен от скорост, и съединителят да не е натиснат.
Значи е добре и правилно паля колата, на ръчна с освободена скорост без съединител![]()
Аз съм на мнение, че съединителя трябва да е натиснат при палене, защото тогава двигателя енапълно отделен от скоростната кутия и трансмисията и му е 'найлеко' така да се каже. Освен това, да не забравяме случаите, при които човек си 'мисли' че е изключил от скорост, а фактически е на първа или (не дай боже!) на задна. Случва, се особено ако човек бърза и се е замисли за други неща.
За това говоря за изграждане на правилните навици, това е смисъла - да имаш правилни шофьорски навици, които изключват допускане на елементарни грешки.
Аз смятам, че е по-добре да се пали когато колата не е на скорост без натиснат съединител. А за навика: Винаги преди да запаля натискам съединителя и проверявам дали съм на скорост и тогава въртя ключа.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 38 госта