Голф 4 ТДИ помпа дюза-конски сили?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 дек 2007 23:47


Е аз рязка разлика в поддръжката спрямо 1.8Т 150 коня/пак само най-хубавия бензин и масло и......../ не виждам.Рязка разлика има примерно ако го сравниш с 1.8 моно.Иначе на АРЛ турбината е с титаниеви части/има друг индекс зад номера/ и е малко по-скъпа от на 131 коня - друго не се сещам.За да гори 11 на 100 градско не знам как е карана :?




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 10 дек 2007 23:50


Не се притеснявайте, моят Пасат в София си прави спокойно 11 на 100, особено зимата, но все пак съм автоматик. И все пак, който си взема автомобил 150 к.с., би трябвало да не се притеснява от разходите за гориво. Иначе 90 к.с. и полееекичка в дясната лента...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 дек 2007 23:59


пасат/килограмите са от решаващо значение/,автоматик/също 20 процента разход отгоре/,зимата/тръгни-спри на студено/,в Сф/доколкото знам работиш на баш в центъра-демек сички задръствания вкупом/.В такива условия бензинка може да удари и 20 на сто.Иначе за в града няма голямо значение конете щото ти никога не ги достигаш - даже е спорно дали по-мощната кола градско не е по-икономична - ама тука си опира и до "задкормилния" механизъм.


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Вто 11 дек 2007 7:44


Rabbit_TDI написа:Е аз рязка разлика в поддръжката спрямо 1.8Т 150 коня/пак само най-хубавия бензин и масло и......../ не виждам.Рязка разлика има примерно ако го сравниш с 1.8 моно.Иначе на АРЛ турбината е с титаниеви части/има друг индекс зад номера/ и е малко по-скъпа от на 131 коня - друго не се сещам.За да гори 11 на 100 градско не знам как е карана :?


Как е карана ли колега---ооооо повярвай ми,колата сама те кара да настъпваш,мисля сам си се убедил в това :-) .Затова така отива разхода.А подддръжката дори и спрямо 1.8Т е голяма разлика,не е само до масло и гориво.Както писах по-горе помпичките-дюзи са мнооооого скъпи,а за съжаление нафтата в BG е пълен кенеф и понякога не чистене ами се налага направо смяната им :-( ,Да не говорим че в магазините за авточасти като чуят че караш дизел и то точно тоя,все едно в Балкантурист да извадят менюто с цените за чужденци :-) .


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 11 дек 2007 9:41


Рабит може да съм сбъркал някъде в поста ми , но би ли ми росочил кои неща не са така за да се коригирам за по на там. Чакам отговора ти с нетърпение :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 11 дек 2007 10:42


Ми най-добре е да ползавш търсачката и да разбереш по-обстойно.Иначе накратко:Всички ДИ/директ инжекцион/ са с директно впръскавне СДИ-атмосферен,ТДИ с турбо.90 коня е с роторна помпа и турбина с уейст-гейт/отделно 90 коня има към 5-6 варианта според годините който и те си имат разлики/,110 коня е с роторна помпа,турбо с променлива геометрия и там разликите му в карантийте.ПД са си помпа дюза :) сички с променлива геометрия и са 101,115,131,150 и са с разлики в карантий,турбини............
P.S.Вероятно някой ще попита кво е общото тогава - общото е че са директно впръскване и от 93та до 98-99 нямат реална конкуренция/освен май Мицубиши/ в дизелите.Другото общо е че за всички мотори не се ползват едни и същи пройзводствени машини/за нов мотор не стройш нов завод/ с различни материали и поддоставчици но турбини ,горивни системи.......

Последна промяна от Rabbit_TDI на Вто 11 дек 2007 11:08, променено общо 1 път.


lordtwister
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 22:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот lordtwister » Вто 11 дек 2007 10:44


zdravko_dimitrov1986 написа:Рабит може да съм сбъркал някъде в поста ми , но би ли ми росочил кои неща не са така за да се коригирам за по на там. Чакам отговора ти с нетърпение :wink:

110 к.с. не е помпа дюза,също така 90-то коня(има помпа дюза и обикновен комон райл).
Двигателите от 90к.с нагоре са с директно впръскване,разликата е там че при комон райл системата горивото се впръсква под 1300 атмосфери,ако не греша(при обикновените дизели е 150 атмосфери),а при помпа дюза е 1800 атмосфери :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 11 дек 2007 11:10


lordtwister написа:
zdravko_dimitrov1986 написа:Рабит може да съм сбъркал някъде в поста ми , но би ли ми росочил кои неща не са така за да се коригирам за по на там. Чакам отговора ти с нетърпение :wink:

110 к.с. не е помпа дюза,също така 90-то коня(има помпа дюза и обикновен комон райл).
Двигателите от 90к.с нагоре са с директно впръскване,разликата е там че при комон райл системата горивото се впръсква под 1300 атмосфери,ако не греша(при обикновените дизели е 150 атмосфери),а при помпа дюза е 1800 атмосфери :wink:

И ти обърка.Засега ФВ-Ауди греп имат комън -рейл на големите мотори и то от къмту една-две години.Иначе за напред минават на комън-рейл.Комън -рейл вече е на 1600-1800 атмосфери ,а ПД май стигна до 2100 /не че има някво значение/


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 11 дек 2007 12:03


Единственият двигател за които се сещам са на фв. дето е с комън реил е 6 цил. и е към 230кс.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 11 дек 2007 14:06


Тва е 3.0 ТДИ ,но и 4.0/или 4.2 беше/ на Ауди също е комън-рейл :?


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 11 дек 2007 15:12


Двегателят е 4.2 и е ако не се лъжа към 330кс. Но аз говоря само за фолксфаген не за ауди. А иначе и те от 2009 май минават всички на комон рейл :wink:


beljata
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 18 авг 2006 13:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Кюстендил/London

Мнениеот beljata » Сря 12 дек 2007 11:14


zdravko_dimitrov1986 написа: ...Но аз говоря само за фолксфаген не за ауди....

Пич,земи замълчи,че ще ти се смеят батковците


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Сря 12 дек 2007 17:46


Друг е въпроса и дали си струва поддръжката на мощен дизел при тези цени на горивата.Сега някой пак ще каже да ама бензинова мощна кола може и 20 градско да даде.а дизеловата мощна най-много 11-12.Ами добре.ама като дефектира нещо по дизеловия двигател,тази разлика която е наливана за гориво даже се надхвърля от разликата в цената на частите за бензиновите и дизеловите двигатели.
Личен пример:ARL 150 к.с. при карането му /не зверски,но спортно все пак/ моментния разход го докарваме до 25,7л/100км /не на първа предавка показанията ,разбира се/,мой познат преди седмица си взе BMW 328Ci-193 к.с. мисля,еми на него моментния му не можа да надвиши 19л/100км /пак не на първа скорост,че там показва фантастики/.А вървенето е мноооого по-добро от на ARL-a въпреки че е 280Nm,а четворката май беше към 350 Nm. :idea:
Да не говорим за възможността за перфектен газов инжекцион,при който предимството на по-ниската консумация на дизела вече не е фактор за сравнение.
А и да не забравяме друго:
януари 2005- А98 1,92;дизела 1,25 лева;
Юни 2005- А 98 1,99;дизела 1,60 лева.
октомври 2006 -- А98 1,52;дизела 1,49 лева
допреди две седмици дизела го зареждах на 2,08 лева от Лукойла и както се очертава и другата година ще е още по-скъп с още 8 ст.
Е къде ми е файдата вече да карам дизел?????????????????
Съжалявам за спама,но просто и аз напоследък се позамислих дали да продължавам да карам дизел и да се съобразявам с турбината му,да не го гася веднага,да му сменям маслото на 7000км,да не го ръчкам зверски,да сменям филтри на 5000 км...........................


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 12 дек 2007 20:11


Моментния разход кво занечение има - най-малкото бордовия комп лъже с мноого при натискане :? Важно е колко пари хвърляш на месец за гориво.Не знам що секи казва че дизела е много скъп за поддръжка - се едно че инжекторите,компа,ламбда сондите,дроселовите клапи..... са без пари на новите коли :? - да не говорим за дабитомерите дет на банзинова кола са по 1000 че и отгоре,отделно разни периодични смени на свещи :? За газовия инжекцион също бая е обсъждано - секи разправя за някво Порше Кайен/напрао митично е станало по темите/ дето било с газ ,ама от толква хора в форума с нови бензинови коли никой не се е похвалил да сложи :? /изводите секи сам за себе си/.Масло не знам за кво сменяш на 7000 километра ,като АРЛ кара с масла дето се сменят на 15-20к километри или лонглайф,филтир също що сменяш на 5к километри :? и що не го ръчкаш незнам/само за топлото гасене си прав-ама твма е след яка ръчка/.Отделно новите бензинови коли не карат с евтиния А95 ,а А98 и секи кара с В-Повер.Газта и тя както заблелязваш е вързана за бензина и дизела като цена и общо зето нещата винаги са на кантар.


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Сря 12 дек 2007 22:13


А,точно за Порше Кайен ми удари слабото място колега.
Карал съм,да точно на газ си беше.Вярно че газовия инйекцион беше 4100 лева,ама все пак за какво возило говорим.Най-маломощния двигател е Cayene,а не Cayene S,или Cayene Turbo S.И повярвай ми върви си много добре.
За моментния си прав,ама ето ти реалния по джоб пълно-празно-пълно.
Извънградско посоченото 328Ci при 130-140 постоянно каране е около 7,5л/100км.Градско вярно е на 14,5 но отново залагам на газовия инжекцион.За кви дебитомери ми говориш,намират се втора ръка по 250 300 лева /да предпочитам да сменя 3 такива за 4 години отколкото наведнъж да дам 1000 лева и да ми изпуши на втората година/.Маслата на ARL-а по 15000км.Да бе да.Колега от Германия го купувам Кастролчето по 52 евро,тук същата кутия със съмнителен баркод е 89 лева.е как става??????Имам познат който работи в маслен център на Prista Oil,там предлагат всякакви масла,не само техни.Та знам за какво става въпрос при ''марковите'' масла в BG.Всичко е от един варел,само лепенката различна отвън.Е мога ли да бягам до Швабия всеки път за да съм сигурен в качеството--едва ли.
Познат с Q7 3.0 TDI-две сменени дюзи за 8 месеца,гориво наливано само от ''реномирана'' бензиностанция.И добре че автомобила е в гаранция,2600 лева е процедурата за всяка,ами като мине гаранционния срок,кво праим????????????BG нафт=кенеф,това е.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: IsmokeU и 175 госта